BezHladovění.cz

7 potravin, které mají sezónu v září

Sezónní potraviny jsou vždy tou nejlepší a nejzdravější volbou v našem jídelníčku.

A protože jsme si toho dobře vědomi, přinášíme vám jako každý měsíc seznam těch nejpoužívanějších sezónních potravin, které se právě teď vyplatí konzumovat.

Houby

První podzimní měsíc je hotovým rájem pro milovníky houbaření. Právě v září se většinou můžeme setkat s největší úrodou. Houby obsahují kromě vlákniny i řadu vitaminů a minerálů. Některé zdroje hovoří o jejich schopnosti normalizovat krevní cukr i cholesterol.

Houbaření navíc může být skvělým způsobem relaxace pro ty, kteří se každodenně vystavují stresovým situacím. Až se budete příště rozmýšlet, co si dáte druhý den k obědu, zkuste se ráno vydat do lesa a udělat něco pro své tělo i mysl.

Zelenina

Dýně

Tato potravina je poslední dobou čím dál používanější. A není divu. Obsahuje mnoho hodnotných látek jako je vitamin C, beta-karoten či draslík a také je skvělým zdrojem potřebné vlákniny.

Dýně má navíc v kuchyni bohaté využití. Můžeme ji péct, vařit, grilovat či rozmixovat do polévky a stále bude chutnat výtečně. Navíc se skvěle hodí i při hubnutí, což ocení zejména ti, kteří v létě nabrali nějaké to kilo navíc.

dýně

Brambory

Tato zelenina představuje jednu z nejdietnějších příloh a také potravinu bohatou na spoustu nutričně významných látek. V bramborách nalezneme kromě jiného vitaminy A, B i C, železo, hořčík fosfor či draslík.

Tip! Dejte si pozor, jak brambory upravujete. Vařením ve vodě se většina těchto látek rozpouští. Zkuste to třeba na páře, nebo v troubě.

Ovoce

Jablka

Jedním z nejoblíbenějších druhů ovoce jsou právě jablka. Obsahují vysoké procento vitaminu C i jiné antioxidanty a najdeme v nich i řadu důležitých stopových prvků.

Pravidelná konzumace jablek navíc pomáhá upravovat zažívání, snižuje nervozitu a zlepšuje stav dutiny ústní. Dopřejte si proto alespoň jedno jablko denně a uvidíte, že pocítíte rozdíl.

jablka

Nektarinky

Oblíbené ovoce našich dětí je také vhodné konzumovat právě v září. Jejich zařazením do jídelníčku podpoříte svoji imunitu, zažívání i krevní oběh a navíc si skvěle pochutnáte.

Švestky

Právě švestky patří mezi ty druhy ovoce, které bohužel neseženeme celoročně. V září však přichází jejich čas a my se můžeme těšit z jejich pozitivních účinků na naše zdraví. Švestky mají silné antioxidační schopnosti, působí preventivně proti anémii, rakovině i kardiovaskulárním onemocněním a zlepšují stav našich vlasů, nehtů i pokožky.

Tip! Pozor na nadměrnou konzumaci švestek! Mohou mít značně projímavé účinky, zejména potom v sušené podobě.

švestky

Bylinky

Pažitka

Pažitka má v naší kuchyni široké využití. Můžeme ji přidat snad do všech slaných pokrmů a vždy nám prokáže skvělou službu. Tato bylinka je bohatá na vitaminy B i C, vápník, draslík, železo a další prvky. Některé zdroje uvádí i antiseptický účinek této rostliny a příznivý vliv na naše trávení.

Přidejte tyto zdravé potraviny do svého zářijového nákupního seznamu! A když najdete chvilku, spojte příjemné s užitečným a vyrazte do lesa na houby.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend