Bezhladoveni.cz

Zdravý jídelníček proti podzimní únavě

S příchodem podzimu ubývá energie, dobré nálady i slunečního svitu. Předejděte únavě úpravou životního stylu. Zdravá strava, dostatek spánku a každodenní pohyb vám zajistí duševní pohodu i dostatek sil.

reklama

Dohání vás podzimní chmury? Zahánět je vydatnými, vysoce kalorickými jídly, se nevyplatí. Touha po cukrech a tucích vede k ještě větší spotřebě a nárůstu tělesné hmotnosti.

Jak čelit podzimní únavě?

Čelit podzimním splínům můžete i bez následků. Stačí konzumovat potraviny s vysokým obsahem vitaminů a minerálních látek.

Potraviny, které na podzim zařadit do jídelníčku

  • Listová a brukvovitá zelenina (kadeřávek, brokolice, růžičková kapusta, květák, mrkev, batáty)
  • Ostatní sezónní zelenina (např. červená řepa, dýně, mangold, špenát)
  • Semínka (zejména sezamová a slunečnicová)
  • Ořechy (zejména mandle)
  • Ovoce s vysokým obsahem vitaminu C (např. pomeranče, fíky, černý rybíz, jahody)
  • Luštěniny
  • Celozrnné obiloviny (např. vločky, hnědá rýže)
  • Červené maso
  • Játra
  • Mléčné výrobky

Vím, co jím dále doporučuje dbát na pravidelnou stravu, pohyb, dostatečný spánek i pitný režim (tvořený zejména čistou vodou). Pozitivně vnímá také odolnost vůči stresu:

Stres se negativně podílí na našem zdraví a rovněž způsobuje vysilování organismu a následnou únavu. Stresové situace kompenzujte těmi příjemnými, jako např. časem stráveným se svými blízkými, procházkami v přírodě, kulturou, sportem apod., během kterých načerpáte novou energii.

Ukázkový jídelníček proti podzimní únavě

1. den

Snídaně: Pohankové vločky s bílým jogurtem, jahodami a slunečnicovými semínky

Svačina: Domácí šťáva na podporu imunity, hrst mandlí

Oběd: Hovězí líčka s kořenovou zeleninou, batátové pyré

Večeře: Listy kadeřávku s pečenou červenou řepou, kozím sýrem a čekankovým sirupem, kousek celozrnného pečiva

2. den

Snídaně: Ovesná kaše s fíky a mandlovým máslem

Svačina: Celozrnný žitný chléb s baby špenátem a tvrdým nízkotučným sýrem, mrkev

Oběd: Krůtí játra na cibulce s nakládanou zeleninou, hnědá rýže

Večeře: Těstoviny s pikantní zeleninovou omáčkou

3. den

Snídaně: Míchaná vejce s olomouckými tvarůžky, celozrnné pečivo, čerstvá zelenina

Svačina: Bílý jogurt s ovesnými vločkami, domácím rybízovým džemem (slazeným čekankovým sirupem) a mandlovým máslem

Oběd: Celozrnný quiche s lososem a špenátem

Večeře: Pečená řepa s bylinkami na hummusovém lůžku

TIP: Vyzkoušejte také další podzimní jídelníček plný vitaminů.

Doporučené podzimní recepty podle BezHladovění:

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Zdravý jídelníček proti podzimní únavě: II. díl

Přejeme dobrou chuť a klidné podzimní dny 🙂

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům