Bezhladoveni.cz

Podzimní jídelníček na 7 dní (1/4)

„Jezte sezónně a lokálně“, radí výživoví specialisté. Co to znamená? Naše tělo je naprogramováno tak, aby nejlépe trávilo potraviny, které se momentálně v našich zeměpisných šířkách sklízí.

reklama

Aktuálně vrcholí dýňová a brokolicová sezóna, čehož doporučujeme maximálně využít. A i když bylo letos hub pomálu, nezapomínejte ani na ně!

Blíží se také období podzimních nachlazení – bojujte proti nim tradičními přírodními zbraněmi, mezi které patří česnek, cibule nebo oříšky všeho druhu.

1. Pondělí:

Snídaně: 30 g domácího müsli, 150 g probio jogurtu, 20 rozinek, menší jablko (330 kcal)

Svačina: 250 ml fresh mrkvové šťávy + 20 ks mandlí (152 kcal)

Oběd: 100 g vařeného lososa na páře, 100 g vařené brokolice, 150 g vařených brambor, trocha másla na omaštění (400 kcal)

Svačina: banánový mléčný ovocný koktejl (200 ml mléka, 150 g banánu) (212 kcal)

Večeře: 250 ml dýňové polévky s půlkou celozrnného rohlíku (313 kcal)

2. Úterý:

Snídaně: 2 míchaná vajíčka s cibulkou, krajíc chleba(330 kcal)

Svačina: domácí müsli tyčinka s ořechy (130 kcal)

Oběd:150 g vařeného vepřového libového masa na česneku, 150 g čočkové kaše (490 kcal)

Svačina: 250 g strouhané mrkve s jablkem (120 kcal)

Večeře: 250 g šopského salátu s balkánským sýrem (250 kcal)

3. Středa:

Snídaně: celozrnná houska s cottage, 2 plátky sýra eidam, rajče (400 kcal)

Svačina: 150 g ovocného salátu (kiwi, banán, mandarinka, citronová šťáva) (120 kcal)

Oběd: 150 g grilovaných kuřecích prsou, 150 g šťouchaných brambor s cibulkou, malý zeleninový salát(400 kcal)

Svačina: 300 ml ovocného jogurtového nápoje light, 10 g vlašských ořechů (180 kcal)

Večeře: 100 g salát s cizrnou a feta sýrem s trochou olivového oleje, česnekem (50g) (290 kcal)

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

4. Čtvrtek:

Snídaně: 150 g ovesné kaše v mléce s rozinkami a skořicí, 200 ml pomerančového džusu (300 kcal)

Svačina: čokoládový pudink z chia semínek (185 kcal)

Oběd: krůtí závitek se špenátem a parmazánem + 100 g dušené rýže (456 kcal)

Svačina: krajíc slunečnicového chleba, tvarohová pomazánka, plátek papriky (240 kcal)

Večeře: 200 g vařená pohanka se zeleninou dle vlastní chuti, knäckebrot (290 kcal)

5. Pátek:

Snídaně: 1 celozrnná houska s kuřecí šunkou, 2 plátky eidamu, 2 plátky papriky (273 kcal)

Svačina: 1 pomeranč, 1 jablko, 200 ml nízkotučného kefíru (212 kcal)

Oběd: 100 g hovězího masa, 200 g celozrnných špaget, boloňská omáčka (420 kcal)

Svačina: 50 g mozzarelly, 4 cherry rajčata (220 kcal)

Večeře: 80 g olomouckých tvarůžků, 1 plátek celozrnného žitného chleba, máslo 10 g (330 kcal)

6. Sobota:

Snídaně: 1 plátek celozrnného chleba, 2 plátky kuřecí šunky, přírodní lučina, zelenina dle vlastní volby (303 kcal)

Svačina: 100g ovocného salátu z kiwi, banánu, mandarinky, citronové šťávy, bílý jogurt (150 ml) (200 kcal)

Oběd: hovězí zadní (100 g) dušené na žampionech (100 g), vařená celozrnná rýže (65 g), zeleninový salát (455 kcal)

Svačina: 250 ml ovocného jogurtového nápoje, 10 g vlašských ořechů (220 kcal)

Večeře: 80 g tuňáka ve vlastní šťávě, krajíc celozrnného chleba, okurky dle chuti (220 kcal)

Neděle:

Snídaně: 2 vařená vejce, celozrnný rohlík, 2 rajčata (338 kcal)

Svačina: 1 jablko, 2 mrkve, 10 g pistácií (200 kcal)

Oběd: 200 g rybího filé, 150 g fazolek na slanině, 150 g vařených brambor (383 kcal)

Svačina: 1 celozrnná houska s kuřecí šunkou (175 kcal)

Večeře: 100 g pečených kuřecích prsíček zapečených s plátkem sýra a porcí zeleninového salátu (294 kcal)

Příští pátek jsme tady s novým jídelníčkem. Nenechte si ho ujít a sledujte nás na Facebooku. Nebo nám zadejte váš email do políčka níže a my vám každý pátek pošleme nový jídelníček.

Poznámka: Jídelníček je vhodný při redukci hmotnosti a je připravený obecně pro ženy ve věku 30 – 40 let, které by chtěly zhubnout v průměru 15 Kg. Příjem kalorii je nastaven maximálně na 1500 Kj denně.

Zuzana Veselá

Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům