Vláknina, váš nový pomocník při hubnutí

Již několik výzkumů prokázalo, že vláknina je nepostradatelnou součástí zdravého životního stylu. Má totiž mnoho kladů, a pokud zabrousíte na nějaké internetové diskuze, najdete jen samá pozitivní hodnocení.


Nejprve si o ní řekneme pár základních informací. Vláknina se dělí na dva druhy: rozpustnou a nerozpustnou. Obě lehce seženete v lékárně. Tu první ve formě prášku a tu druhou si můžete koupit buď jako kapsle (což je jednoznačně pohodlnější), anebo sypanou, která se rozmíchává ve vodě (méně pohodlný a také méně chutný způsob).

Doporučené množství denního příjmu vlákniny je pro dospělého člověka třicet gramů. Než ale vyrazíte do obchodu, zkuste si ji nejdříve dodat skrz potraviny. Velké množství vlákniny obsahuje hlavně ovoce, zelenina, celozrnné pečivo, otruby, luštěniny, ořechy nebo potraviny, kde je to na obalu přímo uvedeno.

Jak působí vláknina na hubnutí?

Rozpustná vláknina, kterou najdeme hlavně v ovoci a zelenině, pomáhá regulovat trávení a vstřebávání sacharidů a tuků. Také pomáhá odvádět z těla toxické látky, což jistě každý ocení.

Naproti tomu nerozpustná vláknina vám při správné konzumaci zajistí pocit sytosti, protože absorbuje vodu, a tak se v žaludku několikanásobně zvětší. Navíc proces trávení prodlouží a tím oddálí pocit hladu. Je také významným pomocníkem proti zácpě. Ale to vše jen v případě, že budete přijímat dostatečné množství vody.

Vláknina pro vás může být zajímavá, i když zrovna nepotřebujete hubnout. Je to výborný preventivní prostředek proti cukrovce, infarktu, rakovině tlustého střeva, žlučovým kamenům a mrtvici.

Vláknina je ovšem jen pomocníkem při hubnutí, není to žádný zázračný lék. Takový totiž neexistuje. Zvlášť pokud je vaším cílem dlouhodobě zhubnout a cítit se plní energie. Toho dosáhnete jedině tak, že se začnete pravidelně hýbat a zaměříte se na to, co jíte. Možná se vám zdá, že taková cesta je pro vás až moc těžká a nereálná. Můžete si ji, ale zjednodušit tak, že se svěříte do rukou odborníkům. Výživový poradce už bude vědět, co je pro vás nejlepší a jak vám hubnutí zpříjemnit.

Jak se vám článek líbí?