BezHladovění.cz

9 zdravých potravin, které mají sezónu v červenci

Léto nám nabízí mnoho čerstvého sezónního ovoce, zeleniny a bylinek, které se dají využít v kuchyni na nespočet způsobů.

Jaké potraviny však vyhledávat právě v červenci, abychom měli jistotu, že to je to, co nyní dozrává?

Oslaďte si život ovocem

Jahody

Jahody patří mezi nejoblíbenější ovoce vůbec a právě teď nadešel jejich čas. Tohle čerstvé a lahodné ovoce si můžete zakoupit u všemožných stánků, nebo si ho zajet natrhat vlastnoručně.

Jahody jsou bohaté na mnoho vitaminů, zejména vitamin C a naopak chudé na energii. Ideální doplněk letního jídelníčku do plavek, nemyslíte?

Borůvky

V červenci se lesní porosty obsypávají těmito lahodnými fialovými bobulemi. Využití borůvek v kuchyni je takřka nekonečné – od koláčů přes snídaňové kaše až po svěží smoothies. Působí jako prevence civilizačních chorob, zklidňují trávení ale hlavně skvěle chutnají!

Broskve

Broskve také patří k oblíbenému ovoci, není divu. Tyto sladké plody můžeme jíst jak čerstvé, tak v podobě různorodých dezertů a zdravých moučníků.

Konzumace broskví prý působí preventivně proti hypertenzi a pozitivně působí na funkci nervové soustavy a ledvin.

broskve

Angrešt

Angrešt se dostane do rukou spíše zahrádkářům. Pokud ho ale uvidíte i někde v obchodě, rozhodně neváhejte a angrešt si kupte. Obsahuje řadu minerálů jako je draslík, zinek, hořčík či mangan a dle některých zdrojů působí preventivně proti rakovinotvornému bujení.

Meruňky

V první polovině července dozrávají i první rané odrůdy meruněk. Jsou bohaté na draslík, železo, křemík, vlákninu i řadu vitaminů, a proto bychom je v létě neměli opomenout. Zkuste si například vyrobit vlastní kompot či marmeládu.

Pro její zahuštění můžete použít zdravá chia semínka, která po nějaké době nabobtnají a vytvoří rosolovitou hmotu. Geniální, nemyslíte?

Zelenina hraje v létě prim!

Brokolice

Tuto zeleninu můžeme právem zařadit mezi ty nejzdravější druhy vůbec. Obsahuje mnoho vitaminů, vlákninu a řadu látek, jež prý dokážou preventivně bojovat s kardiovaskulárními i nádorovými onemocněními.

Díky vysokému obsahu antioxidantů snižuje množství nebezpečných volných radikálů a pravidelná konzumace brokolice posiluje naše zdraví snad všemi směry.

brokolice

Kedlubna

Kedlubna patří mezi zeleninu s vysokým obsahem vitaminů (zejména C, B, K) a najdeme zde i kyselinu listovou a panthothenovou. Konzumace kedluben chrání naše tělo před volnými radikály, přispívá k pevnější pokožce a podporuje krvetvorbu.

Mezi pozitivní účinky látek obsažených v kedlubně však patří i zlepšení trávení, funkce jater a zvyšování odolnosti vůči infekcím. Skvělé, že?

Okořeňte si den bylinkami

Bazalka

Tato bylina nejenže skvěle dochutí prakticky každé (nejenom italské) jídlo, ale také je bohatá na silice a éterické oleje, které ji dodávají výjimečné vlastnosti.

Bazalka působí pozitivně při stresu, bolestech hlavy a trávicích obtížích, využít ji můžeme i jako podpůrný prostředek vykašlávání při respiračních infekcích.

Pažitka

Pažitka dodá vašim jídlům svěžest a výjimečnou chuť. Navíc je někdy vyzdvihována pro své dezinfekční účinky a příznivé působení na naši imunitu i trávení.

Pažitku přidejte do brambor, těstovin nebo rýže a uvidíte, jaké chutě dokáže pažitka vykouzlit i v jinak obyčejném jídle.

pažitka

A jaké jsou vaše nejoblíbenější sezónní potraviny? Napište nám třeba na Facebooku.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend