BezHladovění.cz

9 zdravých potravin, které mají sezónu v červenci

Léto nám nabízí mnoho čerstvého sezónního ovoce, zeleniny a bylinek, které se dají využít v kuchyni na nespočet způsobů. Jaké potraviny však vyhledávat právě v červenci, abychom měli jistotu, že to je to, co nyní dozrává?

Oslaďte si život ovocem

Jahody

Jahody patří mezi nejoblíbenější ovoce vůbec a právě teď nadešel jejich čas. Tohle čerstvé a lahodné ovoce si můžete zakoupit u všemožných stánků, nebo si ho zajet natrhat vlastnoručně.

Jahody jsou bohaté na mnoho vitaminů, zejména vitamin C a naopak chudé na energii. Ideální doplněk letního jídelníčku do plavek, nemyslíte?

Borůvky

V červenci se lesní porosty obsypávají těmito lahodnými fialovými bobulemi. Využití borůvek v kuchyni je takřka nekonečné – od koláčů přes snídaňové kaše až po svěží smoothies. Působí jako prevence civilizačních chorob, zklidňují trávení ale hlavně skvěle chutnají!

Broskve

Broskve také patří k oblíbenému ovoci, není divu. Tyto sladké plody můžeme jíst jak čerstvé, tak v podobě různorodých dezertů a zdravých moučníků.

Konzumace broskví prý působí preventivně proti hypertenzi a pozitivně působí na funkci nervové soustavy a ledvin.

broskve

Angrešt

Angrešt se dostane do rukou spíše zahrádkářům. Pokud ho ale uvidíte i někde v obchodě, rozhodně neváhejte a angrešt si kupte. Obsahuje řadu minerálů jako je draslík, zinek, hořčík či mangan a dle některých zdrojů působí preventivně proti rakovinotvornému bujení.

Meruňky

V první polovině července dozrávají i první rané odrůdy meruněk. Jsou bohaté na draslík, železo, křemík, vlákninu i řadu vitaminů, a proto bychom je v létě neměli opomenout. Zkuste si například vyrobit vlastní kompot či marmeládu.

Pro její zahuštění můžete použít zdravá chia semínka, která po nějaké době nabobtnají a vytvoří rosolovitou hmotu. Geniální, nemyslíte?

Zelenina hraje v létě prim!

Brokolice

Tuto zeleninu můžeme právem zařadit mezi ty nejzdravější druhy vůbec. Obsahuje mnoho vitaminů, vlákninu a řadu látek, jež prý dokážou preventivně bojovat s kardiovaskulárními i nádorovými onemocněními.

Díky vysokému obsahu antioxidantů snižuje množství nebezpečných volných radikálů a pravidelná konzumace brokolice posiluje naše zdraví snad všemi směry.

brokolice

Kedlubna

Kedlubna patří mezi zeleninu s vysokým obsahem vitaminů (zejména C, B, K) a najdeme zde i kyselinu listovou a panthothenovou. Konzumace kedluben chrání naše tělo před volnými radikály, přispívá k pevnější pokožce a podporuje krvetvorbu.

Mezi pozitivní účinky látek obsažených v kedlubně však patří i zlepšení trávení, funkce jater a zvyšování odolnosti vůči infekcím. Skvělé, že?

Okořeňte si den bylinkami

Bazalka

Tato bylina nejenže skvěle dochutí prakticky každé (nejenom italské) jídlo, ale také je bohatá na silice a éterické oleje, které ji dodávají výjimečné vlastnosti.

Bazalka působí pozitivně při stresu, bolestech hlavy a trávicích obtížích, využít ji můžeme i jako podpůrný prostředek vykašlávání při respiračních infekcích.

Pažitka

Pažitka dodá vašim jídlům svěžest a výjimečnou chuť. Navíc je někdy vyzdvihována pro své dezinfekční účinky a příznivé působení na naši imunitu i trávení.

Pažitku přidejte do brambor, těstovin nebo rýže a uvidíte, jaké chutě dokáže pažitka vykouzlit i v jinak obyčejném jídle.

pažitka

A jaké jsou vaše nejoblíbenější sezónní potraviny? Napište nám třeba na Facebooku.

Jak se vám článek líbí?

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.