BezHladovění.cz

Hubnutí s červenou řepou

Patříte také mezi ty, kteří v současné době bojují s přebytečnými kily, a nechcete propadnout nesmyslným dietám, které na vás číhají za každým rohem?

V tom případě jste tu správně, protože nejlepším způsobem, jak zdravě redukovat hmotnost a cítit se fit není dodržování bezúčelných hladovek, kvůli kterým přicházíte o důležité vitamíny a minerály, ale stojí za tím celková změna životního stylu.

Vaším cílem by mělo být postupné zařazování prospěšnějších potravin, častější pohybová aktivita a v neposlední řadě psychická pohoda a vyrovnanost.

Naše stará známá

Jakmile tedy začnete s obohacováním vašeho jídelníčku, zkuste si vzpomenout na tolik známou a přesto často přehlíženou – červenou řepu. Červená řepa se u nás pěstuje v hojné míře a svými vlastnostmi se dá téměř srovnávat s oblíbenými superpotravinami.

Přestože červená řepa obsahuje až 10% sacharidů a řadí se mezi energeticky bohatou zeleninu, je nám díky svým nutričním vlastnostem skvělým pomocníkem při hubnutí.

Zařazení červené řepy do každodenního stravování, vám může nahradit i nesmyslné polykání vitaminových doplňků, které naše tělo daleko hůře zpracovává.

Zázrak z přírody

Červená řepa je významný antioxidant, který se doporučuje zejména při detoxikačních kůrách a očistách organismu.

Díky vysokému obsahu minerálů, zejména vápníku, hořčíku, selenu a draslíku, působí v našem těle zásaditě a pomáhá tak v boji proti virům a bakteriím, nebo například dokáže snižovat množství kyseliny močové v krvi.

Dokonce byly provedeny i studie, dokazující souvislost s konzumací červené řepy a sníženým rizikem rakoviny.

Obsahuje rovněž vysoké procento vitamínu C, kyseliny listové, která je důležitá zejména pro těhotné ženy a křemík, který má pozitivní účinky jak na naše kosti a cévy, tak na veškerá kožní onemocnění.

Krev zajásá s námi

Další významnou vlastností tohoto červeného zázraku jsou jeho antianemické účinky, což lidově řečeno znamená, že má pozitivní vliv na tvorbu červených krvinek v kostní dřeni.

Jistý doktor dokonce popsal vlastnost červené řepy jako zázračnou, protože koncentrace železa a vitaminu C, která jinak za tento děj může, není nijak výjimečně vysoká.

Podle něj tedy za zvýšenou tvorbu červených krvinek může zatím neprostudovaná složka. Za zmínku stojí určitě i její vliv na fyzickou výkonnost.

Při pokusech na několika dobrovolnících měli ti, co popíjeli šťávu z červené řepy, daleko větší výdrž než jinak stejně zdatní jedinci. Červená řepa totiž zřejmě pomáhá snížit náklady na energii a lépe využít kyslík.

Redukce hmotnosti

Při hubnutí nám určitě bude ku prospěchu i vláknina, které červená řepa obsahuje opravdu hojné množství. Vláknina má lehce projímavé účinky, zlepšuje funkci střev a zároveň brání vstřebávání špatného cholesterolu v tenkém střevě.

Dále také pomáhá zlepšovat funkci žaludečních šťáv a tím přispívá ke správnému fungování žaludku.

Nová přítelkyně do teplé i studené kuchyně

Červenou řepu můžete konzumovat na mnoho způsobů, záleží jen na vás, která vám bude nejsympatičtější.

Kromě syrové, nastrouhané řepy zakapané citrónem či olivovým olejem, ji můžete upéct či vařit, příprava ale zabere nejméně hodinu, proto je vždy lepší si udělat více zásob najednou, nebo si přípravu červené řepy naplánovat s předstihem.

Hodí se jako příloha místo brambor k masu, nebo jako doplněk nejrůznějších zeleninových salátů. Zkuste třeba kombinaci pečené červené řepy nakrájené na plátky, doplněné rukolou a kozím sýrem. Taková kombinace vás dostane do kolen a může posloužit i jako zdravé pohoštění pro návštěvu.

Jak se vám článek líbí?

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.