BezHladovění.cz

Červencový jídelníček ze sezónních potravin

Sezónní české potraviny netrpí převozem, umělým dozráváním a nevhodným skladováním. Obsahují proto více vitaminů, antioxidantů, minerálních a jiných tělu prospěšných látek. Přirozeně posilují imunitu a celkové zdraví.

Červencová sklizeň není výjimkou. Různorodé druhy ovoce a zeleniny zpestří, osvěží a nutričně obohatí běžný jídelníček.

Které potraviny mají sezónu v červenci?

  • Ovoce: angrešt, borůvky, broskve, hrušky, jablka, josta, maliny, jahody, meruňky, nektarinky, rybíz, švestky, třešně, višně
  • Zelenina: brokolice, celer, cibule, cuketa, fazolové lusky, hlávkový salát, hrášek, kapusta, kedlubna, květák, lilek, mangold, mrkev, okurka, paprika, polníček, pór, rajčata, rukola, ředkvičky, řepa, špenát, vodnice, zelí
  • Bylinky: bezinky, bršlice, kopřiva, pampeliška, sedmikráska
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
9 zdravých potravin, které mají sezónu v červenci

Ukázka zdravého červencového jídelníčku

1.den

Snídaně: Pohankové vločky s rostlinným mlékem, jablkem, skořicí a kokosovým máslem

Svačina: Raw ořechový dort s borůvkovo-malinovým krémem

Oběd: Celozrnný bylinkový kuskus s ledovým salátem, okurkou, rajčetem, falafelem, klíčky a bílým jogurtem

Večeře: Blanšírovaný chřest s prosciuttem a ztraceným vejcem, celozrnné pečivo

2.den

Snídaně: Ovesná granola s mandlemi, jogurtem, horkými višněmi a tymiánem

Svačina: Domácí makový loupák s rybízovým džemem

Oběd: Polníček s kroupami, bramborem pečeným ve slupce, zkaramelizovanou cibulí, tvarohem, nakládanou řepou a medovým dresinkem

Večeře: Krůtí maso plněné špenátem a sušenými rajčaty, v páře povařené fazolové lusky jako příloha

3.den

Snídaně: Špaldové palačinky s jahodami a bazalkovým pestem

Svačina: Bílý jogurt s broskvovým pyré a mandlovou posypkou

Oběd: Grilovaná vepřová panenka s hořčičnou omáčkou, šťouchaný brambor

Večeře: Hummus s pečenými batáty, bylinkovou quinoou, grilovanými cherry rajčaty a coleslaw salátem

Přejeme krásné letní dny a radost z objevování nových chutí!

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

TIP: Vyzkoušejte také další zdravé jídelníčky z kuchyně BezHladovění.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend