BezHladovění.cz

Přehled ovoce, zeleniny a bylinek, které mají sezónu v srpnu

Využijte toho, že teplé srpnové počasí přeje voňavým sezónním potravinám a zařaďte je do svého zdravého jídelníčku!

Čerstvé suroviny pozvednou každý pokrm zase o stupínek výše, a vy budete mít zjídla mnohem větší požitek.

Jaké ovoce právě dozrává?

Spousta druhů! Vrcholí sezóna broskví, letních jablek, ostružin, některých druhů malin, nektarinek, slív, blum i švestek.

Meloun

Melounová sezóna je v podstatě celé léto, ale v srpnu ho najdete opravdu na každém rohu. Meloun sice správně patří do čeledi tykvovitých a jedná se o zeleninu, z důvodu jeho sladké chuti ho však raději řadíme k ovoci.

Meloun je bohatý na vodu a působí močopudně, pozitivně ovlivňuje krevní oběh a trávení. Díky obsahu antioxidantů nám také pomáhá bojovat s volnými radikály a jeho konzumace působí preventivně proti řadě chorobných procesů v organismu.

Meloun

Meruňky

Toto ovoce je bohaté na draslík, železo, křemík, vlákninu i řadu vitaminů, a proto bychom ho v létě neměli opomenout.

Zkuste si například vyrobit vlastní kompot či marmeládu, pro jejíž zahuštění použijete chia semínka, která po nějaké době nabobtnají a vytvoří rosolovitou hmotu. Geniální, co říkáte?

„Srpnová“ zelenina

Typické druhy sezónní zeleniny představují celer, cukety, fazole, kukuřice, květák, lilky, papriky, rajčata. A pozor, skvěle se letos daří i houbám!

Bílé zelí

Zelí se pyšní opravdu vysokým obsahem vitaminu C, ale najdeme v němi vitamin E, K a vitaminy skupiny B. Konzumace zelí podporuje imunitu, pročišťuje střeva a dokonce prý pomáhá proti nespavosti. Stejně tak působí proti depresivním náladám a stimuluje náš nervový systém.

Cuketa

Tato zelenina je skvělá v tom, že je její použití v kuchyni opravdu variabilní. Můžeme ji zapéct, přidat do těstovin, salátů i k masu anebo z ní třeba vytvořit těstoviny. Navíc je bohatá na vlákninu, vitaminy řady B, vitamin A, E a hořčík, draslík a jiné důležité látky.

Cuketa

Pórek

Pórek se rovněž dá využít na nespočet způsobů, skvělá je třeba pórková polévka nebo závin.

Pórek je velmi zdravý, jeho pravidelnou konzumací můžete úspěšně snižovat hladinu špatného cholesterolu a podporovat činnost mozku. Některé zdroje uvádí i jeho pozitivní působení při léčbě revma.

Pomocníci z řad bylinek

Na záhoncích se teď nejlépe daří bazalce, kopru, koriandru, rozmarýnu, šalvěji i tymiánu.

Vřes obecný

Tuto bylinku můžete využít při zánětech močového měchýře, kloubů i při horečkách. V měsíci srpnu na ni můžete natrefit velmi snadno.

Kozlík lékařský

Z této byliny se dokonce vyrábí koncentrované doplňky stravy pro podporu spánku a při nervovém vyčerpání. Raději si ji ale v srpnu natrhejte čerstvou a využijte ji, pokud trpíte nespavostí, úzkostmi či nadýmáním.

Kozlík lékařský

Přejeme krásné léto a dobrou chuť!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend