BezHladovění.cz

Srpnový jídelníček ze sezónních surovin

Letní sezóna trvá jen pár týdnů v roce. Ta srpnová právě začíná a nabízí širokou škálu tuzemského ovoce a zeleniny s všestranným využitím. Zajímá vás, jak zužitkovat čerstvé a šťavnaté kusy, plné vitaminů a minerálních látek? Mrkněte do jídelníčku.

Potraviny, které mají sezónu v srpnu

Vysoké teploty a půda zalitá po většinu dne sluncem prospívá hned několika druhům ovoce a zeleniny. Které z nich mají sklizeň v srpnu?

  • Ovoce (angrešt, borůvky, broskve, hroznové víno, hrušky, jablka, jahody, josta, ostružiny, maliny, meruňky, ringle, rybíz, švestky, třešně, višně)
  • Zelenina (brokolice, celer, cibule, cuketa, česnek, dýně, fazolové lusky, mladý hrášek, kapusta, růžičková kapusta, kedlubna, květák, lilek, mrkev, okurka, paprika, patizón, pór, rajčata, ředkev, ředkvičky, řepa, saláty, tuřín, vodnice, zelí)
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Přehled ovoce, zeleniny a bylinek, které mají sezónu v srpnu

Ukázka zdravého srpnového jídelníčku

1. den

Snídaně: Ovesná kaše s vanilkou, borůvkami a hořkou čokoládou

Svačina: Bílý jogurt s jahodami a konopnými semínky

Oběd: Ratatouille se zastřeným vejcem a celozrnným pečivem

Večeře: Pečený losos s květákem a zeleninovým pyré

2. den

Snídaně: Pohankové vločky s rostlinným mlékem, malinami a lískovými ořechy

Svačina: Celozrnný žitný chléb s rukolou, nakládanými hruškami a kozím sýrem

Oběd: Celozrnný kuskus s tuňákem, olivami, sušenými rajčaty, marinovaným lilkem a čerstvou zeleninou

Večeře: Pečená kuřecí křídla s česnekem, chilli a zázvorem, listový salát

3. den

Snídaně: Omeleta s bylinkami a nízkotučným tvrdým sýrem, čerstvá zelenina

Svačina: Focaccia s bazalkovým pestem, rozmarýnem a cherry rajčaty

Oběd: Listový salát s pečeným bramborem, marinovanou červenou řepou, klíčky a farmářským tvarohem

Večeře: Quinoové placičky s hummusem, mrkví a čočkovým salátem

Přejeme dobrou chuť a krásné srpnové dny 🙂

P. S. Ochutnejte také dobroty z dalších jídelníčků z kuchyně BezHladovění.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Andrea Hrečková

Mgr. Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Share via
Send this to a friend