BezHladovění.cz

Dieta bez pečiva a příloh

Princip diety bez pečiva a příloh vznikl reakcí na neúspěchy některých vysokosacharidových diet. Je opět určitou modifikací populární Atkinsovy diety, s tím rozdílem, že rozhodně nedochází do takového extrému a nevyvolává v těle ketózu. Vylučuje ze stravy přílohy a pečivo bohaté na škroby. Předpokládá, že omezený příjem sacharidů sníží hladinu inzulinu a následně zásoby tělesného tuku.

reklama

Podstata diety bez pečiva a příloh

V této dietě se mění doporučovaný poměr základních živin, a to tím směrem, že zvyšuje příjem bílkovin a snižuje příjem sacharidů. Obsah tuků zůstává nezměněn (30 % z celkového energetického příjmu). Dovoluje jíst ovoce, jako zdroj rychlých sacharidů, a zeleninu.

Uvedené informace neslouží jako zdravotní doporučení. Pokud chcete zhubnout a váhu si dlouhodobě udržet, vsaďte na pestrý jídelníček bohatý na všechny důležité živiny – sestavený z jídel, která vám budou chutnat. Na míru vašemu zdravotní stavu a cílům ho ušije výživový poradce či nutriční specialista.

Přečtěte si: Jak správně vybrat výživového poradce

Povolené a zakázané potraviny

Povolené potraviny

  • Vše kromě zakázaných
  • Ovoce, zelenina, maso, ryby, mléčné výrobky (sýry, tvaroh), mléko, vejce, tuky,…

Zakázané potraviny

  • Přílohy – hranolky, knedlíky, noky, bramboráčky, brambory, batáty, rýže, těstoviny, kuskus, bulgur,…
  • Pečivo, chléb – všechny druhy

Jídelníček podle diety bez pečiva a příloh

Snídaně: sýr cottage, plátky kuřecí šunky, zelenina

Přesnídávka: kiwi

Oběd: tatarák z lososa, salát z rukoly a mozzarely

Svačina: bílý jogurt se slunečnicovými semínky a směsí lyofilizovaného ovoce

Večeře: zapečená zelenina s krůtím masem

Recept – Lososový krém

Suroviny:

  • Tavený sýr 200 g
  • Rio Mare Paté – lososový krém 100 g
  • Kopr – čerstvý 20 g
  • Citronová šťáva z ½ ks
  • Sůl

Postup přípravy:

  1. Lososový krém Rio Mare Paté ušleháme se sýrem. Měl by mít nadýchanou konzistenci.
  2. Zakápneme citronem, osolíme a přidáme nasekaný kopr.
  3. A je hotovo!

Zkušenosti s dietou bez pečiva a příloh

Bariéra v orientaci složení potravin může vyvolat přehnanou eliminaci sacharidů ze stravy a navodit  tak zdraví nebezpečnou situaci. Někteří nevědí, jestli splňují podmínky požadovaného poměru živin a proto raději jídla vynechávají!

Většinou nikdo nevydrží nekonzumovat pečivo a přílohy dlouhodobě, o to větší šok pro tělo, při návratu na běžnou stravu. Bohužel často zaznamenán jojo efekt. Tady si stačí pohlídat menší porce příloh a opravdu omezit příjem sladkého.

Výhody a nevýhody diety bez pečiva a příloh

Výhody

  • Potraviny bohaté na bílkoviny a tuky dokáží více zasytit, tudíž omezují pocit hladu. Tím jíme méně a snáze hubneme.
  • Nebudete se zbytečně „ládovat“ prázdnou energií, jak se někdy pečivo označuje. To však rozhodně neplatí pro přílohy.

Nevýhody

  • Mylně interpretováno, ukládání energie do tukových zásob podporují nikoli sacharidy, nýbrž nadbytečná energie v jakékoliv podobě (tuky).
  • Poměrně obvyklý mýtus, nicméně vynecháním těch „nezdravých“ příloh (hranolky, knedlíky,…), které se mimo jiné ani nedoporučují při klasické racionální zdravé stravě, jistě bude na postavě znát.
  • Riziko příliš nízkého příjmu sacharidů! Sacharidy jsou pro tělo hlavní zdroj energie. Pečivo a přílohy jsou především komplexní sacharidy, omezovat bychom měli ty „jednoduché cukry“ (sladkosti, moučníky,..), což dieta ve své podstatě nezakazuje.
  • Sportovci potřebují více než 40 % sacharidů, aby dodali svalům dostatek energie pro kvalitní trénink.
  • Rychlé hubnutí a ještě rychlejší přibírání.
  • Překračování doporučeného příjmu bílkovin nad 2 g bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti může z dlouhodobého hlediska zatěžovat ledviny.

Věděli jste, že…

Diety bez příloh a pečiva pravidelně před Vánocemi zařazuje i Michaela Dolinová. Pojišťuje si tak její pravidelné přibírání o svátcích.

Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům