BezHladovění.cz

Dukanova dieta

Skoro všechny diety mají předepsaný čas, jak dlouho je lze držet. U Dukanovy diety je tomu ovšem jinak. Termín dodržování diety si určujete sami.  Záleží tedy pouze na vás, kolik kilogramů chcete zhubnout a jak dlouho dietu vydržíte dodržovat. Samotná dieta se dělí na čtyři fáze, které se přesně za sebou musí střídat. U prvních dvou fází můžete jíst dovolené potraviny podle libosti.

Dukanova dieta a její jídelníček

Každý jídelníček se dělí podle fáze, kterou právě držíte. Pokud jste právě u první zvané útočné, můžete si k snídani dopřát tvaroh s bylinkami, otrubové placky a kávu. K obědu si připravte steak z libového masa a jako dobrá odpolední svačina poslouží puding bez cukru. Večeře by měla být opět o něco výživnější, proto si dopřejte tuňákový salát s vejcem.

Nespavost, nevolnost, zápach z úst aneb vedlejší účinky Dukanovy diety

Na začátku této diety se mohou dostavit obtíže jako je zápach z úst, únava, závratě, nevolnost či nespavost, kterou způsobuje nedostatek sacharidů v těle. Minimální přítomnost sacharidů v těle může vést k hypoglykémii a následně může dojít i k trávicím obtížím. Cukr je důležitý pro svaly a správnou činnost mozku. Velký počet vajec může nepříznivě ovlivnit hladinu cholesterolu. Dukanova dieta neposkytuje tělu dostatek vitamínů a proto je musíte doplňovat v multivitaminových tabletách. Nedostatek zeleniny a ovoce může navíc vyvolat zácpu.

Návštěva dietologa bude lepší formou, jak zhubnout!

Hubnout lze i zdravě, bez drastických a jednostranných diet. Stačí vám k tomu návštěva dietologické poradny, kde vám příslušný specialista v oboru sestaví jídelníček na míru. Díky  takto sestavenému plánu, začnete hubnout zdravě.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend