BezHladovění.cz

Začínáme hubnout: Co vyhodit z ledničky a spíže?

Myslíte to s hubnutím vážně? Vezměte to z gruntu jako v televizních pořadech a zbavte se všech lákadel, které by vás sváděly hřešit. Které to jsou?

Co vyhodit z ledničky?

nezdravé jídlo z lednice

Jednoduše řečeno: „Jdeme po cukrech a tucích.“ Je až s podivem, kolik cukru obsahují různá dochucovadla nebo mléčné výrobky. Opatrně také se solemi. Poctivě sledujte složení!

Co vyhodit Příklady Nemusíte vyhazovat
Dochucovadla Kečupy, chilli a barbecue omáčky, majonézy, tatarky Domácí kečupy nebo omáčky (jen pozor na tuky)
Nekvalitní uzeniny Klobásy, párky, trvanlivé salámy, paštiky, slanina Výběrové šunky a šunky nejvyšší jakosti (s obsahem masa 80, resp. 90 %), kvalitní domácí uzeniny
Slané a tučné mléčné výrobky Tavené sýry, sýry s obsahem tuku nad 40 %, tučné plísňové sýry, sýry naložené v oleji Tvrdé sýry jako je parmazán nebo pecorino (jsou tučné, ale nesníme jich tolik), čerstvé sýry s konzistencí tvarohu (typu cottage, ricotta)
Sladké mléčné výrobky Sladké mléčné nápoje, ochucené a smetanové jogurty Nízkotučné a klasické bílé jogurty bez umělých sladidel
Slazené limonády, vody a džusy Colové nápoje, minerálky s příchutí, slazené džusy z koncentrátu Neochucené minerálky, kvalitní 100% fresh džusy z ovoce
Dortíky a zákusky Indiánky, rakvičky, šlehačkové a čokoládové dorty… Domácí lehké dezerty například z mascarpone
Polotovary Koupené knedlíky, zchlazená hotová jídla Domácí jídla připravená k ohřevu (pouze pozor na obsah cukrů, tuků, smetany..)

Co vyhodit z mrazáku

I tady jdeme po převážně po nekvalitních tucích, cukrech, sladidlech, ale i škrobech a samozřejmě škodlivých „éčkách“.

Co vyhodit Příklady Nemusíte vyhazovat
Nekvalitní zmrzliny Zmrzliny s rostlinným tukem (kokosovým, palmovým), zmrzliny ze smetany nebo másla Tvarohové zmrzliny s vysokým podílem ovoce (cca nad 50 %), domácí ovocné zmrzliny, zmrzliny z mascarpone
Tučné maso a uzeniny Vepřové koleno, bůček, krkovice Kvalitní domácí uzeniny s vysokým podílem masa
Polotovary Pizza, hranolky, plněné knedlíky Domácí jídla se známým složením

Co vyhodit ze spíže a skříněk

nezdravé jídlo ze spíže
Co vyhodit Příklady Nemusíte vyhazovat
Nevhodné pečivo Bílé rohlíky, veky, bagety, toastové chleby, pečivo pouze obarvené na tmavo Pšenično-žitný chléb (ale pro každodenní jedení je lepší žitný)
Průmyslově zpracované snídaňové cereálie Corn flakes, obilné kuličky, slazené müsli Domácí a BIO müsli, ovesné vločky
Trvanlivé sladkosti, kupované džemy a kompoty Sušenky, oplatky, cukrářské piškoty Kvalitní proteinové tyčinky, domácí džemy a kompoty
Nekvalitní čokoláda a kakaové cukrovinky Čokotyčinky, čokolády s přidaným tukem Kvalitní čokolády s obsahem kakaa nad 70 %
Sladká ochucovadla Šlehačky ve spreji, topingy, posypy, slazené džemy,
Sladký alkohol a likéry Vaječný koňak, mandlové, kokosové likéry Víno, kvalitní tvrdý alkohol (dobrý třeba na flambování a jiné vaření)
Polotovary Snídaňové kaše, prášky na výrobu knedlíků, bramborové kaše, předvařenou rýži v sáčcích
Slané pochoutky Chipsy (i zeleninové), tyčinky, krekry

Co můžete ponechat

Kromě všech ingrediencí zmiňovaných ve sloupečku „nemusíte vyhazovat“ se nelučte hned ani se všemi zásobami příloh. Pouze je do budoucna postupně nahraďte vhodnějším druhem.

  • Klasické pšeničné těstoviny a světlý kuskus – do budoucna je však nahraďte celozrnnými variantami.
  • Bílou rýži – příště kupte raději hnědou nebo jinou tmavou variantu.

Gratulujeme! Udělali jste první krok

Teď už zbývá jen nahradit vyhozené potraviny těmi správnými. Inspiraci najdete v našich jídelníčcích.

Pokud to se svou proměnou myslíte opravdu vážně, doporučujeme začít konzultací u výživového poradce. Poradí vám potraviny, které jsou vhodné pro dosažení vašich konkrétních cílů.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.