BezHladovění.cz

Mléčná dieta

Mléčná dieta byla podle některých zdrojů sestavená jistým panem Dolečkem, on sám však nechce být s touto dietou většinou spojován a její vytvoření popírá. Mléčná dieta je jednou z těch diet, kterým bychom se měli raději vyhnout, pokud nechceme shozená kila nabrat zase rychle zpět, nebo se potýkat s jistými zdravotním komplikacemi.

Podstata mléčné diety

Mléčná dieta, jak každého jistě napadne, je založená především na konzumaci mléčných výrobků. Kromě mléka a mléčných výrobků se mohou konzumovat i jiné povolené potraviny, přesto je však tato dieta striktně jednostranná.

Dieta si zakládá na pravidelné stravě, mléčné výrobky bychom podle této diety měli konzumovat pětkrát denně a nejlépe každé tři hodiny. Nejedná se však o žádná závratná množství potravy, proto je tato dieta založená hlavně na extrémně nízkém energetickém příjmu, což obecně není vhodné pro nikoho z nás.

Při dodržování této diety by se také mělo dbát na dostatečný pitný režim, a to alespoň dva až tři liry čisté vody denně. Této dietě by se měli obloukem vyhnout lidé trpící intolerancí laktózy (mléčného cukru), anebo ti, kteří mají alergii na mléčnou bílkovinu – kasein.

Povolené potraviny

  • Mléko
  • Sýry
  • Jogurty
  • Kefírová a acidofilní mléka
  • V některých dnech i maso, zelenina a vejce

Zakázané potraviny

  • Sladkosti a veškerý bílý cukr
  • Limonády
  • Alkohol
  • Pečivo, těstoviny, rýže a jiné výrobky z obilovin
  • Brambory
  • Ovoce
  • Káva
  • Tučné maso a uzeniny

Jak vypadá jídelníček na jeden den podle mléčné diety?

První den se podle mléčné diety pije pouze mléko a to v množství maximálně 250 ml na jednu porci. Během dne vypijte 5 porcí mléka, s rozestupem tří hodin. Další dny mohou vypadat například takto:

Snídaně: 250 ml mléka

Svačina: 150 g tvarohu

Oběd: 150 g vařeného kuřecího masa

Svačina: 150 g zeleniny

Večeře: 2 vařená vejce a 150 g zeleniny

Výhody mléčné diety

  • Dostatek bílkovin
  • Pravidelná strava
  • Dostatečný pitný režim
  • Dostatek vápníku
  • Krátká doba trvání – dieta by se měla dodržovat 13 dní

Nevýhody této diety

  • Nedostatek základních živin
  • Jednostranná dieta
  • Energeticky nedostatečná
  • Častý hlad
  • Jojo efekt
  • Nedostatek vlákniny
  • Nedostatek energie na vykonávání běžných činností
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend