BezHladovění.cz

Tukožroutská dieta

Tato dieta je mnohými lidmi opěvována za opravdové výsledky během krátké doby, odborníci ji však zavrhují. Jedná se o dietu velmi nevyváženou a energeticky nedostatečnou, takže její pozitivní účinky na tělo se téměř vždy zvrhnou k pravému opaku.

Podstata tukožroutské diety

Podstatou této diety je konzumace tukožroutské polévky, která vám během sedmi dnů slibuje úbytek na váze až 5 kilo. Již při této informaci bychom se měli zarazit, protože tak vysoký úbytek tukové tkáně není za tak krátkou dobu z fyziologického hlediska vůbec možný.

Pokud se rozhodnete držet tuto dietu a opravdu zhubnete takto vysoké číslo, buďte si jisti, že se jedná pouze o vodu, kterou vaše tělo z nedostatku výživy odloučilo pryč.

Během prvních dnů tukožroutské diety by se měla jíst pouze tato polévka plus vařená zelenina, v pátém dnu je již povolené zařadit libové maso. Poslední den si můžete dopřát i rýži, ale tukožroutská polévka by přesto měla být ve vašem jídelníčku zásadní.

Dieta doporučuje konzumaci této polévky co tři hodiny a výhodou je, že jí můžete sníst kolik jen chcete. Tukožroutskou dietu byste měli dodržovat maximálně 7 dnů.

Povolené potraviny

  • Tukožroutská polévka
  • Libové maso dělané bez tuku (od 5. dne)
  • Zelenina
  • Některé druhy ovoce

Zakázané potraviny

  • Bílá mouka a výrobky z ní (pečivo, těstoviny)
  • Brambory
  • Rýže
  • Luštěniny
  • Ořechy
  • Oleje a tuhé tuky
  • Tučné maso
  • Mléčné výrobky
  • Sladké ovoce
  • Alkohol
  • Káva
  • Slazené nápoje
  • Bílý cukr a sladkosti
  • Smažená jídla
  • Instantní pokrmy
  • Konzervy
  • Uzeniny

Jídelníček na 1 den

Snídaně: Jablko, polévka

Svačina: Banán

Oběd: Polévka

Svačina: Zeleninový salát bez tuku

Večeře: Polévka

Recept na tukožroutskou polévku

Připravte si

  • 6 rajčat
  • 4 papriky
  • Hlávku zelí
  • 7 cibulí
  • Svazek celerové natě
  • Zeleninový bujón

Postup přípravy

  1. Zeleninu bez rajčat nakrájejte na kousky a osmahněte na pánvi.
  2. Přidejte rajčata a duste pod pokličkou do měkka.
  3. Přilijte vodu a přidejte zeleninový bujón.
  4. Polévku dochuťte pepřem, solí a bylinkami.
  5. Hotovo!

Výhody tukožroutské diety

  • Rychlá garance úbytku hmotnosti
  • Očista organismu
  • Rychlá příprava jídla

Nevýhody

  • Jednostranný jídelníček – chybějí živiny
  • Hlad
  • Jojo efekt
  • Velká ztráta vody
  • Ztráta svalové hmoty
  • Únava
  • Podrážděnost
  • Absence bílkovin
  • Nedodržujte v případě některých onemocnění – vždy se poraďte s lékařem!
  • Kontraproduktivní dieta
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.