BezHladovění.cz

8 rychlých tipů, jak si dochutit kaši ke snídani

Chladná podzimní rána přímo vybízejí k tomu, abychom si udělali ke snídani něco teplého a zároveň výživného. Kaše jsou k tomu přímo ideální. Jak je dochutit?

Kaše patří mezi rychlá a nutričně bohatá jídla. Nakopnou metabolismus a dodají energii na několik hodin. Většina je navíc celozrnná a plná vlákniny, což oceníte i při hubnutí.

A jak si sladkou snídani ozvláštnit? Zkuste těchto 8 tipů:

Čokoládová kaše? Žádný problém ani při hubnutí

Nikdy jste si neudělali čokoládovou kaši v domnění, že se jedná o kalorickou bombu? Možná jste jenom nevěděli, jak to. Abyste získali kaši lahodně krémové chutě, nemusíte v ní utopit půlku čokolády.

Jak na to?

Přidejte do kaše 2 lžičky kvalitního kakaa a uvidíte, že vykouzlíte neuvěřitelně dobré čokoládové pokušení, bez zbytečného cukru navíc. Z trochy dobrého kakaa nepřiberete – naopak přináší řadu výhod:

  • Brání ukládání tuků
  • Díky antioxidantům chrání buňky proti předčasnému stárnutí
  • Dodává dobrou náladu
  • Obsažené flavonoidy podporují krevní oběh a snižují hladinu cholesterolu

Čekankový sirup: Báječné sladidlo a zdroj vlákniny

Tento sirup je zdravější, méně energeticky náročnou variantou sladidla než ostatní. Navíc čekanka patří k výborným zdrojům vlákniny, nedílné součásti zdravého a vyváženého jídelníčku.

Stévie: „Bezpečné“ sladidlo pro každého

Nemusíte do kaše přidávat sirup, med ani cukr, jak to mnoho lidí dělá. Poslužte si nízkokalorickým přírodním sladidlem zvaným stévie. Její konzumace je zcela bezpečná a snídani dochutí stejně dobře, jako jakékoliv jiné sladidlo.

stévie

TIP: Které přírodní sladidlo je nejlepší? Projděte si náš test.

Pudink: Zjemní kaši a zasytí na delší dobu

Velmi zajímavé je smíchat ovesnou nebo jinou kaši s pudinkem, například vanilkovým. Tento fígl velmi zjemní její texturu a vás lépe zasytí.

Skořice: Voňavé koření a přírodní lékárna v jednom

Ano, právě skořice je jedním z nejosvědčenějších dochucovadel sladkých snídaní. Její výrazná chuť povýší vaši kaši zase o stupínek výše, a to bez zbytečných kalorií. Navíc skořice svědčí i zdraví:

  • Reguluje hladinu cholesterolu
  • Zrychluje metabolismus cukrů
  • Chrání srdce, mozek, nervové buňky i zuby před předčasným opotřebením
skořice

TIP: Zjistěte, jak pomáhá skořice při hubnutí. Ale pozor – nepřekračujte denní doporučenou dávkou 4 gramů.

Ovoce: Dodá kaši chuť, energii i vitamíny

Fantazii se meze nekladou. Skvěle se hodí například banány, jablka, jahody a lesní ovoce, kiwi, mandarinky či šťavnatý ananas. Nebojte se experimentovat i s exotičtějšími druhy. Dobrou službu zastane i ovoce sušené.

Kokos: Doplní vitamíny, minerály, vlákninu i proteiny

Můžete zvolit buď klasický strouhaný, anebo kokosové plátky, které kaši navíc krásně ozdobí. Kokos se skvěle hodí například k banánu s kousky hořké čokolády anebo jen tak samotný. Ulevuje i při řadě zdravotních neduhů. Například od:

  • Trávicích problémů
  • Vysokého krevního tlaku a cukru
  • Snížené imunity
  • Chudokrevnosti

…a mnoha dalších.

TIP: Vyzkoušejte našich dalších 5 tipů na skvělé snídaně na sladko.

Jogurt nebo tvaroh: Ranní přísun bílkoviny

Díky přidání jogurtu nebo tvarohu do kaše navýšíte její nutriční hodnoty o hodnotný mléčný protein. Snídani pak můžete doplnit ovocem dle libosti, nebo přidat lžící kvalitní domácí marmelády.

A jakou snídaňovou kaši milujete vy? Napište nám třeba na Facebooku.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend