reklama
970x90-vyprodej-koncicich-produktu-0919-cz-1569914732.jpg
BezHladovění.cz

Sušené ovoce a hubnutí

Snažíte se zhubnout a máte svůj jídelníček pod kontrolou? Pravidelně se hýbete a dbáte na pitný režim?

Pokud se přesto nemůžete dostat na svoji vysněnou váhu, problém může být ukrytý v nevinných pochutinách.

Už odmalička nám babičky vštěpovaly, ať jíme hodně ovoce a zeleniny a o zdraví budeme mít postaráno.

Bohužel nám vyprávěly pouze polovinu pravdy, protože i tady se raději řiďme heslem, že všeho moc škodí. Zejména s ovocem bychom měli být v redukčním režimu opatrní, zvláště pak, pokud se jedná o jeho sušenou variantu.

Kalorická bomba

Sušené ovoce je na jednu stranu skvělou náhradou například čokoládové tyčinky, ale rozhodně neplatí, že po něm zhubnete.

Ovoce v sušené formě obsahuje mnohem více cukru než ovoce čerstvé a navíc má minimální sytící schopnost.

Abyste se najedli ze sušeného ovoce, budete ho muset sníst opravdu požehnaně a zde už narážíme na kámen úrazu.

Vybírejte si to správné

Sušené ovoce však nemusíme házet všechno do jednoho pytle. Například u sušených švestek vědci zjistili, že jejich konzumace může dokonce s hubnutím pomoci.

Pojídání sušených švestek v rámci diety se proto doporučuje a to nejenom kvůli jejich mírně projímavému účinku. Zařazení sušených švestek do jídelníčku prý může pomoci zmírnit chutě k jídlu a zamezit nebezpečným návalům hladu.

Navíc obsahují i vysoké procento vlákniny, která je při snižování hmotnosti rovněž stěžejním pomocníkem.

Bio kvalita vítězí

Při výběru sušeného ovoce bychom si také měli ověřit, jakým způsobem je ošetřeno a jestli není doslazované.

Některé výrobky obsahují přidaný tuk i cukr. V takovém případě se pak můžete rovnou vrátit k čokoládové tyčince a nebude to rozdíl.

Při výběru dávejte pozor i na ovoce sušené za pomocí oxidu siřičitého, který se používá jako konzervační prostředek.

Oxid siřičitý nedovolí ovoci zhnědnout a to si tak zachovává atraktivní vzhled a barvu. Toto činidlo však může u někoho vyvolat nežádoucí alergickou reakci v podobě svědění, otoků, průjmu a dušnosti.

Volte tedy raději ovoce nesířené, nejlépe v bio kvalitě a pochutnáte si i bez strachu o své zdraví.

Široký výběr

Sušenému ovoci se tedy nemusíte vyhýbat ani při dietě, ale kontrolujte si, v jaké kvalitě produkty kupujete.

Skvělým pomocníkem při náhlé chuti na sladké může být hrst rozinek, ale i sušený ananas, jablka, meruňky či lesní plody. Fantazii se meze nekladou, vyzkoušejte jak klasické tak exotické varianty.

Superpomocník

Pokud se nebojíte experimentovat a záleží vám na zdravém těle, neváhejte vyzkoušet sušené plody Goji, neboli Kustovnice čínské. Ta se někdy řadí i mezi takzvané superpotraviny, které mají zázračný účinek na naše zdraví.

Kustovnice čínská obsahuje spoustu přínosných a významných látek, nechybí mezi nimi ani antioxidanty zabraňující oxidačnímu stresu a mnoho vitamínů.

Goji obsahuje vitamín C, B i vitamín E a rovněž se může pochlubit i vysokým obsahem minerálních látek. Za zmínku stojí zinek, železo, měď, vápník, a selen.

Tyto červené bobule jsou považovány za elixír mládí, podporují celkovou vitalitu i sexuální apetit. Používají se i při léčbě kožních onemocnění a diabetu, využití je tedy opravdu široké.

Tyto úžasné bobule mají navíc protirakovinotvorné účinky a mnohonásobně posilují náš imunitní systém. Skvělé je například obohatit si plody bílý jogurt s oříšky a na světě je ukrutně zdravá svačinka.

TIP: Kvalitní Goji koupíte tady ->

Hlídejte si množství

Nebojte se při dietě sušeného ovoce, ale nic nepřehánějte. Když si sem tam zobnete nějaké to ovoce, chybu rozhodně neuděláte a navíc prospějete svému tělu.

Nezapomínejte však na vyvážený jídelníček doplněný dostatkem vhodného pohybu a kvalitní, ničím nerušený spánek.

Při redukčním režimu je stejně tak jako aktivita důležitý odpočinek, zbytečně se tedy nepřetěžujte. Jestliže se budete řídit správnými doporučeními, výsledek vás brzy nemine.

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama