Moruše a hubnutí: Ostružiny z východu s minimem kalorií

Lesní ovoce patří k nejvhodnějšímu při hubnutí. A stejně tak i u nás méně známá příbuzná – moruše. A že toho umí! Zmírňuje chutě na sladké, čistí tělo a dodává rychlou energii.

Vynechávat ovoce při hubnutí? Zapomeňte na tento mýtus

Dávno neplatí, že se ovoce musí při redukčním režimu z jídelníčku vynechávat. Je jen důležité dbát na to, jaký druh ovoce si vybíráme, kdy ho konzumujeme a také si hlídat množství.

TIP: Ovoce se všeobecně doporučuje spíše dopoledne a denně bychom neměli sníst více než dva kousky (cca 250 g).

Existují však i takové druhy ovoce, u kterých se nemusíme příliš bát ani při dietě, jelikož obsahují minimální množství kalorií. Mezi ně patří třeba lesní ovoce nebo právě moruše.

Seznamte se: Moruše, ostružina z východu

Méně známý druh ovoce, jež se skvěle hodí do zdravého redukčního jídelníčku. Jde o plod morušovníku pocházející z Asie. Známe několik různě barevných plodů – nejčastěji se setkáváme s bílou, červenou nebo černou. Tvarově se nejvíce podobá ostružinám.

Příjemné účinky moruše:

  • Podporuje trávení.
  • Funguje jako silný antioxidant.
  • Dodává rychlou energii.
  • Odbourává stres, zklidňuje spánek, bojuje proti bolestem hlavy.
  • Posiluje imunitu a čistí tělo.
  • Jde o výborné přírodní sladidlo.

Složení moruše ve 100 gramech sušených plodů

Energie: 1 404 kJ
Kalorie: 335,56 kcal
Bílkoviny: 10,6 gramů
Sacharidy:

–          z toho cukry

59,8 gramů

–          59,8 gramů

Tuky: 2,9 gramů
Vláknina: 12,6 gramů
Vápník: 195 miligramů

moruše a hubnutí

Koupit moruši v BIO kvalitě

Výhody pro hubnutí: Minimum kalorií i moranolin proti chuti na sladké

Moruše v sobě kromě minima kalorií skrývá i další překvapení, které ocení každý příznivec zdravého životního stylu.

  • Pyšní se látkou zvanou moranolin. Ta zpomaluje vstřebávání sacharidů, což ocení zejména ti, kteří si chtějí déle udržet pocit sytosti a vyhnout se chutím na sladké.
  • Patří k výborným zdrojům vlákniny. Upravuje zažívání a podporuje pocit sytosti.

TIP: Vlákniny bychom měli co nejvíce přijímat právě z přirozených zdrojů – zeleniny a ovoce.

Spektrum dalších příznivě působících látek

Za zmínku stojí i velké množství vitaminu C, významného antioxidantu, který napomáhá udržovat imunitní systém v dobré kondici. Toto ovoce je bohaté i na řadu minerálních látek, třeba železo a vápník.

Obsahuje i vysoce ceněný resveratrol, který se jinak nachází třeba v červeném vínu a má vysoce antioxidační účinky. Resveratrol chrání srdce a preventivně bojuje proti rakovině.

Chuť moruše a využití v kuchyni

Chuť moruše je od sladké medové až po mírně nakyslou. Záleží na druhu a stupni vyzrání. Obecně vzato čím kyselejší plody, tím nižší obsah cukru a tím vhodnější jsou i při dietě.

V Čechách málokdy narazíme na čerstvé plody. Setkáme se spíše s těmito formami:

  • Sušená moruše: Skvělá jen tak, do snídaňových kaší, suchých směsí, smoothies i salátů.
  • Marmelády a kompoty: Nejsou tak sladké jako jiné druhy. Vychutnáte si je nejen na sladko, ale i jako přílohu k masu nebo v omáčkách.
  • Kvašené víno: Výborný ovocný nápoj pro dospělé. Chuťově sladký i natrpklý, záleží na druhu a místě sběru.
  • Sirupy: Dobré sladidlo do dezertů i domácích limonád.

A to nejlepší na konec: Moruši – v přiměřeném množství – mohou i diabetici, osoby s bezlepkovou dietou, vegani, vegetariáni nebo příznivci RAW food stylu. Zkuste ji také!

Koupit moruši v BIO kvalitě