BezHladovění.cz

4 sporty, se kterými začít při hubnutí a posílit tzv. core

Plánujete, že zhubnete a nevíte, jak na to? Kromě celkové změny stravovacích návyků a ozdravení jídelníčku je nezbytné zařadit při hubnutí i sport. Dnes si představíme 4 druhy cvičení, které jsou vhodné pro ty, kteří se do kondice teprve dostávají.

K aerobním činnostem, při kterých spalujete tuk (jakými jsou například rychlá chůze, bruslení, jízda na kole aj.) přidejte i cvičení, která vám pomohou posílit střed těla. A to pro začátek v poměru zhruba 2:1 ve prospěch posilovacího cvičení.

Proč začít posilováním středu těla – tzv. core

Pokud jste se v minulosti žádnému sportu aktivně nevěnovali a pohyb je vám do této chvíle cizí, tím důležitější je začít od základu a věnovat se posílení středu těla.

Pomůže vám to k/ke:

  • správnému a zdravému zvládnutí dalších pohybových aktivit
  • uvědomění si svého těla a jeho lepšímu držení při chůzi i sedu
  • zpevnění problematických partií břicha, pánve a bederní páteře
  • odstranění bloků v této oblasti
  • zlepšení koordinace pohybů
PŘEČTĚTE SI
Výzva na core – pevný střed těla (30 dní)

Core cvičení

Core trénink je speciálně zaměřený na posílení hlubokého stabilizačního systému. Směřuje tedy k celkovému zpevnění trupu a ukotvení rovnováhy. Díky core tréninku vylepšíte držení těla a vyvarujete se některých zdravotních komplikací, které hrozí při opakovaném provádění nesprávných cviků.

Úkolem core cvičení je mimo jiné náprava dysbalancí a dysfunkcí páteře a zlepšení celkové koordinace. Toto cvičení je ideálním startem pro každého, kdo s pravidelným sportem teprve začíná.

Jóga

Jóga je mnohem známější než předchozí core trénink. Svou podstatou ale spadá do stejné skupiny cvičení, které vychází ze středu těla. Jóga je krom toho také filosofickým směrem zaměřeným na nastolení harmonie, rovnováhy a sjednocení těla s duchem.

Jóga je navíc vhodná pro všechny. Její podstata spočívá v protahování a prodýchávání v různých polohách jdoucích za sebou v daném sledu. Posílíte střed těla a svaly, o kterých jste doposud možná ani nevěděli. Pro začátek je ideální cvičit jógu alespoň 1x týdně.

jóga

Pilates

Pilates také není žádnou novinkou. Toto cvičení je v mnoha ohledech podobné józe – rovněž propojuje duševní a fyzické zdraví. Díky pilates procvičíte hluboké i povrchové svaly a i když se to na první pohled nezdá, jde kromě cvičení i o pěknou dřinu.

Pilates slibuje odstranění bolestí zad i kloubů a posílení svalstva nejen v oblasti středu těla.

pilates

Cvičení s overbally

Overbally jsou speciální gymnastické míčky, které se hojně využívají jako cvičební pomůcky při posilování středu těla ale i jiných tělesných partií. Toto cvičení je rovněž pomalejšího charakteru. Výborně pomáhá ke zlepšení koordinaci pohybů.

Díky cvičení s overballem zlepšíte také držení svého těla a budete se již po několika lekcích cítit mnohem pevnější. Na cvičení s overballem můžete vyrazit buď do některého fitness centra, anebo si pomůcku pořiďte rovnou domů a inspirujte se třeba internetovými lekcemi.

PŘEČTĚTE SI
Cvičení s overballem

Náš tip! Na overballu stačí pouze sedět na zemi u televize nebo při povídání si s rodinou. I tehdy účinně posílíte hluboký stabilizační systém.

I o cvičení platí, že stačí začít a půl je hotovo. Tak s chutí do toho!

4 sporty, se kterými začít při hubnutí a posílit tzv. core
5 (100%) 2 hlasů

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.