BezHladovění.cz

Chcete nabrat svaly? Pomůže vám výživový poradce!

Nabírání svalové hmoty může být stejný oříšek jako hubnutí. Pokud se neprovádí správně, můžete si nevhodným jídelníčkem a tréninkem mnohdy spíše ublížit, než pomoci.

Než se do nabírání svalů pustíte, raději si dobře rozmyslete, zda víte jak na to. Spousta lidí dělá při nabírání svalů chyby, které jsou v lepším případě kontraproduktivní. V tom horším si jimi zadělávají na zdravotní problémy.

Jaké jsou nejčastější chyby při nabírání svalové hmoty?

Špatný jídelníček

Ke zvyšování procenta svalové hmoty je důležitý správný poměr sacharidů, plnohodnotných bílkovin a zdravých tuků ve stravě, který laici často volí špatně. Také bychom měli myslet na pravidelnost jídla a dostatek potřebných mikroživin.

Nevhodný trénink

Často lidé své tělo přetěžují, nebo naopak ho cvičí nedostatečně. K efektivnímu nabírání svalů je důležité zvyšovat týden co týden intenzitu a zátěž při tréninku, ale pouze v případě, že to vaše tělo technicky zvládne. Také je nezbytné cviky obměňovat a nepropadnout stereotypu.

Nedostatek odpočinku

Dalším velmi častým jevem je nedostatečná regenerace po tréninku. Cvičit každý den stejné partie je zaprvé zbytečné, a za druhé si tím spíše zaděláváte na únavové zranění. Naučte se nechat své tělo dostatečně odpočinout a dbejte na pravidelný spánek (alespoň 7-8 hodin denně). Pamatujte, že svaly rostou právě v procesu regenerace, nikoliv při tréninku.

Stres

Stejně jako při hubnutí, i při nabírání svalové hmoty je nezbytné vyhnout se stresu. Při vypětí naše tělo vylučuje hormon kortizol, který se kromě jiného podílí i na katabolismu svalové tkáně. Snažte se být proto co nejvíce v pohodě a nedělejte si hlavu z každé chybičky, které se dopustíte ať už v životě, tak při tréninku nebo v jídle.

stres

Neváhejte se poradit s odborníkem

Pokud si nejste 100% jistí, že víte jak si sestavit jídelníček i tréninkový plán, je lepší začít s pomocí výživového poradce. Ten vás seznámí se základními fakty o výživě a nabírání svalů.

  • Odborník na výživu vás vyslechne, probere s vámi vaši základní anamnézu a promluví si s vámi o vašich cílech.
  • Potom udělá základní měření, které kromě výšky, váhy, BMI a procenta tuku v těle ukáže například i biologický věk vašeho organismu.

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Pomůžeme vám přibrat svalovou hmotu a dát tělu zdravý tvar

Pomůžeme vám zesílit a zdravě přibrat svalovou hmotu. Přijďte na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč.

Rezervujte si konzultaci dnes 4.8.2020 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

K poradci nechoďte unavení, přetrénovaní ani přejedení

Na kolik jsou tato měření relevantní, se odvíjí od aktuálního stavu našeho organismu. Až se tedy za výživovým poradcem vydáte, zkuste před tím nevykonávat žádnou náročnou aktivitu a nepřejídat se.

Na výsledky měření může mít vliv i to, jak dlouho jste ten den spali, nebo aktuální zdravotní stav. Pokud na sobě například pociťujete začínající virózu, schůzku raději odložte.

A to nejdůležitější v začátku? Znát a změnit svou skladbu jídla!

Nejdůležitějším ukazatelem pro výživového poradce je v začátku hlavně vaše aktuální stavba jídla (zkuste si alespoň 2 týdny sepisovat podrobný jídelníček) a takzvaný Body Mass Index – BMI. Po důsledné konzultaci a zhodnocení vaší aktuální kondice vám pak výživový poradce sestaví výživový plán, který budete pro získání svalové hmoty dodržovat.

Dá vám i základní tréninkové tipy, případně doporučí trenéra ke spolupráci. I při samotném tréninku vzniká při nabírání svalové hmoty mnoho chyb, kterými lidé své tělo spíše týrají, než posilují.

Vyhněte se začátečnickým chybám a svěřte se do rukou odborníka! Namotivuje vás, a uvidíte, že vás budou pravidelně změřené pokroky i více těšit.

skladba jídla
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend