BezHladovění.cz

Jak zhubnout břicho

Tuhle otázku zadají do Google denně stovky, možná tisíce lidí. Máme pro vás dobrou zprávu – břišní svaly máme úplně všichni. Bývají však plaché a schovávají se za vrstvou tuku. Co s tím?

reklama

Zrada: „Pouhým“ cvičením břicha si nepomůžete. Jakto?

Tak krátká cesta ke krásnému tělu nevede. Faldíků na břiše se zbavíte jedině tak, že celkově snížíte podíl tuků v těle. Pak vykouknou na povrch i ty nejplašší „břišáky“. Základem úspěchu je správně nastavený jídelníček a celkově zdravá životospráva.

Pozor na oslabení zad

Chcete-li z ničeho nic „vyrýsovat“ břicho cvičením, zaděláváte si nejen na zdravotní problém, ale dokonce i opačný estetický efekt – vypouklé bříško dopředu. Když necvičíte celé tělo, ale jen břicho, oslabujete si zádové svaly. Váš postoj pak bude shrbený a dolní bříško ve výsledku ještě větší.

Jak tedy konečně zhubnout břicho?

Jak zhubnout břicho

Čekají vás dva důležité kroky a jeden bonusový, pokud vás cvičení chytne.

  1. Zhubnout tuk – po celém těle
  2. Zpevnit celkově postavu a zvýšit podíl svalové hmoty
  3. + bonusový krok: Vytvarovat bříško

Co udělat pro to, abyste zhubli tuky

Základem je dostat pod kontrolu svou stravu – a to jak složení, tak i kalorický poměr mezi denním příjmem a výdejem.

  1. Spočítejte si svůj ideální denní kalorický příjem a ten snižte cca o 10 až 15 %. Dostanete se tak do dlouhodobě udržitelného deficitu, který vede k hubnutí bez jojo efektu.
  2. Začněte jíst pravidelně – zhruba 5 až 6× denně. Nastartujete tak metabolismus pro spalování.
  3. Dodržujte pitný režim.
  4. Zvyšte příjem zeleniny kvůli vláknině, vitaminům a minerálům.
  5. Omezte tučná a nezdravá jídla. Zaměřte se na zdravé zdroje tuků – ryby, ořechy, semínka, kvalitní rostlinné oleje.

Nezapomeňte i na další důležité složky zdravého životního stylu: co nejméně stresu a co nejvíce spánku. Bez nich kila dolů prostě nepůjdou.

TIP: Stáhněte si nákupní seznam 60 zdravých potravin, které se vyplatí mít pořád po ruce.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
naturhouse

Zhubněte zdravě, trvale a ohleduplně k vašemu tělu.

Bezplatná konzultace zahrnuje: měření % podkožního tuku, rizikového tuku mezi orgány, metabolického věku, atd. Výživový poradce s vámi probere vaše stravovací návyky, sestaví jídelníček a dá vám konkrétní tipy na hubnutí.

Rezervujte si konzultaci dnes 6.3.2021 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Jak zpevnit bříško a vůbec celé tělo? Vše začíná u core

jak získat pevné břicho

Jako první se zaměřte na hluboké svaly středu těla, které stabilizují postoj a držení těla – říkáme jim anglicky core. Využijte cviky jako:

  1. Prkno
  2. Boční prkno
  3. Zvedání pánve z lehu

TIP: Vyzkoušejte 30denní výzvu pro pevné core.

Rozvoj aktivní svalové hmoty

Zvýšíte-li podíl svalů na úkor tuků, vaše tělo bude nejen lépe vypadat, ale i spalovat tuky – a to i když spíte, nebo sedíte.

Pro rozvoj aktivní hmoty vám pomohou „vícekloubové“ cviky:

  • Dřepy
  • Kliky – pro začátek dámské
  • Shyby, mrtvý tah – pro pokročilé

Cviky na břicho

Úspěšně hubnete tuky a vytvořili jste si zdravý základ svalové hmoty? Pokračujte v celotělovém cvičení a přidejte i jednoduché cviky na břišní svaly, které nezatěžují páteř.

Mezi ty nejlepší patří:

  • Chůze se zataženým bříškem
  • Balancování na jedné noze
  • Zvedání nohou na gymnastickém míči

Zapojte brániční dýchání

Většina z nás přirozeně dýchá tzv. do břicha. Prohlubte vědomě tento pohyb – při cvičení, na zastávce, kdekoli si vzpomenete…

Začněte malým cvičením:

  • Chyťte se dlaněmi ve spodní části žeber.
  • Nadechněte se, co to jde, proti dlaním. Ucítíte, jak se vám žebra „roztahují“ do stran.
  • Pomalu vydechujte a hrudník přitom stahujte dolů. Vzniká tlak, který bříško zpevní.

Postupně získáte v bráničním dechu praxi a začnete jej využívat – a posilovat – automaticky.

Nezapomínejte chodit

procházky a hubnutíí

Kromě posilování nezapomínejte ani na aerobní, nebo chcete-li, kardio trénink. Podle výzkumu Dukovy univerzity je ideální oba typy tréninku kombinovat.

Kardio cvičením spálíte tuky a posilováním vytvarujete tělo. Je na vás, jestli si dáte 2 delší procházky týdně a 2 posilovací tréninky zvlášť, nebo obě aktivity zkombinujete.

TIP: Chcete opravdu rychlé výsledky? Vyzkoušejte HIIT (High Intensity Interval Training). Během cca 20 minut v rychlém sledu vystřídáte aerobní i posilovací cviky. Zvýšíte tak klidový energetický výdej i hladinu růstového hormonu.

Užijte si každou minutu cvičení i radost z nového těla. Pěkné „břišáky“ na sebe nedají dlouho čekat.

reklama
Popis

Udělejte první krok pro úspěšné hubnutí ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit, aby šla vaše váha dolů
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
reklama
Popis

Udělejte první krok pro štíhlé břicho ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit, abyste shodili přes břicho
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí břicha
Zuzana Veselá

Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům