20 způsobů, jak zahnat stres před spaním

Úspěšné hubnutí vyžaduje celkovou pohodu a zdravý spánek. Stres nashromážděný za celý den často usínání brání. Díky těmto tipům s ním zatočíte během 5 minut a můžete jít v klidu na kutě.


Obsah článku:

Jídlo a pití

zdravé podzimní potraviny

1.   Vezměte si žvýkačku

Žvýkačka představuje rychlý a snadný způsob, jak kdykoli během dne porazit stres. Snižuje totiž úzkost i hladinu stresového hormonu kortizolu. Na příchuti až tak nezáleží.

2.   Zakousněte něco křupavého

Vědci potvrdili, že stresovaní lidé často sahají po slaných nebo sladkých křupavých pochoutkách. Vy na to jděte chytře a „křoupněte si“ u televize třeba řapíkatý celer nebo papriku.

3.   Uleťte do tropů s mangem

Šťavnaté mango obsahuje sloučeninu zvanou linalool napomáhající odbourání stresu. Uklidňující je už samotné loupání manga. Udělejte z něj malý večerní rituál a myslete třeba na vůni dálek.

4.   Oslaďte si život medem nebo čokoládou

Med zbavuje tělo zánětů a bojuje také proti depresím a úzkosti. A pouhý 1 čtvereček kvalitní čokolády snižuje hladinu kortizolu a zlepšuje látkovou výměnu.

5.   Uvařte si zelený čaj

Někdo vás naštval? Jste plní napětí? L-theanin obsažený v zeleném čaji vás problému zbaví.

TIP: Objevte další potraviny a bylinky pro zdravé usínání.

Meditace a dech

meditace pro začátečníky

6.   Meditace pro začátečníky

Nemusíte konvertovat k buddhismu, pro zklidnění úplně stačí rovně si sednout na tvrdou podložku do tureckého sedu, zavřít oči a soustředit se na sebe. Myšlenky nechte jen tak plynout.

7.   Naučte se správně dýchat

Aby vám meditace pomohla i k uvolnění svalů, napojte se na svůj dech. Chvíli jej jen tak vnímejte. Nadechujte se do břicha na maximum a zase vydechujte. Nakonec zařaďte krátké mělké dechy pro snížení tlaku. Můžete také vyzkoušet krátké pulzní výdechy jednou nosní dírkou.

8.   Začněte počítat

Někdo vás naštval a myšlenky ne a ne zklidnit? Začněte pomalinku počítat do 10 a zase zpět. Na nic jiného se nesoustřeďte.

9.   Myslete na svůj denní sen

Zavřete oči a myslete na to, co by vás zítra potěšilo. Aby vás milý pozval do kina, nebo šéf odměnil exotickým zájezdem? S příjemnými myšlenkami se mnohem snáze usíná.

Protažení

Intenzivnímu aerobnímu cvičení bychom se měli cca hodinu před spaním vyhnout. Lehký strečink nebo jóga ale naopak pomohou.

jóga pro začátečníky

10.                  Dejte si nohy nahoru

Pohodlně si lehněte na záda a nohy opřete o zeď zhruba do výšky 30 cm. Mozek se okysličí a problémy odplují pryč.

11.                  Uvolněte si páteř

Postavte se rovně, ruce si položte na týl a pomalu se předkloňte. Až budete vodorovně s podložkou, pomalu se vracejte zpět. Uvolníte tak šíji i záda.

12.                  Dotkněte se oblohy

Propleťte prsty obou dlaní, přetočte je dopředu a protáhněte celé ruce co nejvíce nad hlavu. Pomalu se uklánějte do stran. Aktivujete tak celý nervový systém.

Masáž

13.                  Akupresura pro začátečníky

Dotyková terapie vyrovnává energie v těle a zbavuje i bolestí hlavy. Palcem a ukazovákem jedné ruky o nejvíce stiskněte „měkké místo“ mezi palcem a ukazovákem druhé ruky. Vystřídejte obě.

14.                  Masáž zad a nohou

Lehkou masáž zvládnete i sami. Sevřete ruce v pěst a hrany prstů pomalu přikládejte podél páteře. Poté si prsty promněte lýtka, stehna a pokud nejste lechtiví, i plosky nohou.

15.                  Použijte protistresový míček

Prokrvení a uklidnění pomůže i mačkání a válení míčku v dlaních. Lehce s ním přejíždějte také po šíji a ramenou.

Další tipy, jak se zbavit stresu během 5 minut

16.                  Zchlaďte se studenou vodou

Nemusíte být zrovna otužilci. Stačí si pustit ledovou vodu na zápěstí, nebo jí pomačkat na ušní boltce. Tam se nacházejí cévy přímo pod kůží a pocitově tak zchladí celé tělo.

17.                  Podívejte se z okna

Máte doma kočku a všimli jste si, jak půl dne „civí“ z okna? Pohled ven zklidňuje a tříbí i lidskou mysl. Nejlepší je pohled do zeleně.

18.                  Naplánujte si další den

Většinu z nás podvědomě trápí, co vše je zítra čeká. Sepište si to před spaním na papír a přidejte i pocity z dnešního dne. S čistým štítem se vám bude lépe usínat.

19.                  Pomazlete se s domácím mazlíčkem

Partner/ka také nejsou k zahození, ale bývají málo chlupatí. Podle odborníků totiž zklidňuje hlavně kontakt s jemnou zvířecí srstí.

20.                  Pusťte si oblíbenou písničku

Ke spánku vás nejlépe ukolébají pomalé rytmy. Na internetu najdete i spoustu speciální meditační hudby.

A jaké triky používáte před spaním vy? Dejte nám vědět třeba na Facebooku.

20 způsobů, jak zahnat stres před spaním
4 (80%) 1 hlasů