HIIT cvičení pro začátečníky: Dejte si do těla aspoň 2× týdně

Hledáte cvičení, díky kterému se budete těšit ze skvělých výsledků už za pár týdnů? Chcete-li zhubnout a zlepšit fyzičku, HIIT trénink je pro vás jako dělaný.

Cvičení, při kterém si dáte do těla

HIIT je zkratka pro anglický výraz High Intensity Interval Training a do češtiny se dá přeložit jako vysoce intenzivní intervalový trénink. Už podle názvu je jasné, že se při něm pořádně zapotíte. Jedná se o cvičení, při kterém se střídají dvě fáze: interval o vysoké intenzitě s intervalem s nižší intenzitou. Celková doba trvání cvičení se může lišit a závisí na vaší trénovanosti i konkrétních cvicích, která do svého HIIT tréninku zařadíte.

HIIT cvičení v praxi

Pro začátek se musíte pořádně rozehřát. Jakmile jste na cvičení připravení, následuje 5–15 opakování cviku o vysoké intenzitě, které jsou pravidelně přerušovány cviky o nižší intenzitě. Vše končí zklidňující fází, která má tělo ochladit. Je důležité, abyste intenzivní část odcvičili na svůj téměř maximální možný výkon. Vaším cílem je provést alespoň 5 cyklů a s HIIT tréninkem skončit nejdéle po 20 až 30 minutách.

POZOR: HIIT není cvičení, které byste měli provádět každý den. Optimální frekvence je 2–3x týdně.

Jaké cviky patří do HIIT tréninku?

  • Výskoky
  • Angličáky
  • Dřepy
  • Sklapovačky
  • Kliky
  • Běh na místě
  • Výpady

10 důvodů, proč cvičit HIIT

  1. Za pár minut máte odcvičeno
  2. Zlepšíte své sportovní výkony
  3. Podpoříte spalování tuků
  4. Budete se radovat z lepší kondice
  5. Zlepšíte funkci plic
  6. Rychleji vám budou růst svaly
  7. Podpoříte celý kardiovaskulární systém
  8. Postaráte se o prevenci diabetu 2. typu
  9. Zrychlíte svůj klidový metabolismus
  10. Obejdete se bez cvičebních pomůcek

Posouvejte své hranice

Abyste se mohli neustále zlepšovat, prodlužujte každý týden dobu, po kterou se věnujete intenzivnímu tréninku nebo naopak snižujte dobu cvičení o nižší intenzitě. Jedině tak nebudete stagnovat a vaše výsledky budou stále lepší a lepší.

TIP: Za pouhých 20 minut intervalového tréninku spálíte kolem 400 kCal!

Příklad tréninku

  • Začněte 3–5 minutami trvající rozcvičkou pro zahřátí a protažení svalů.
  • Následuje 1 minuta cvičení o vysoké intenzitě a 1 minuta cvičení s nižší intenzitou. Toto celé opakujte 5–15× podle toho, jak se cítíte.
  • Na závěr věnujte 3–5 minut vychladnutí, při kterém je důležité postupně snižovat intenzitu na minimum.

Jak sestavit trénink? Inspiraci najdete na YouTube

Možností, jak si vlastní HIIT trénink sestavit, je spousta. Inspirací vám mohou být stovky videí sestav na YouTube, ze kterých si vybere nováček i zkušený matador.

Zkuste HIIT pro začátek 2× týdně. Uvidíte, že vás chytne tak, že se začnete na každý trénink víc a víc těšit.

HIIT cvičení pro začátečníky: Dejte si do těla aspoň 2× týdně
5 (100%) 1 hlasů