BezHladovění.cz

5 netradičních a zdravých příloh na váš stůl

Snažíte se změnit svůj životní styl k lepšímu a už nevíte, jak byste obohatili svůj dosavadní jídelníček?

reklama

Někteří lidé se mylně domnívají, že při redukci hmotnosti by měli zcela vynechat přílohy obsahující karbohydráty.

Přílohy jako bílý chléb, těstoviny a rýže se totiž ve většině případů skládají zejména ze sacharidů, které jsou leckdy strašákem kdejakého dietáře.

Pokud ale budete volit přílohu k hlavnímu jídlu s rozmyslem a dopřejete si jen nezbytné a doporučené množství, chybu rozhodně neuděláte.

Naše tělo totiž potřebuje ke správné funkci vnitřních orgánů rozmanité živiny, tudíž úplné vynechání jednoho z nejdůležitějších pohonů našeho organismu by vám přineslo spíše problémy než užitek.

Pamatujte tedy, že přílohy by i v redukčním režimu měly tvořit alespoň jednu čtvrtinu každého jídla a při volbě klasických příloh jako jsou brambory, rýže a těstoviny, sáhněte vždy po celozrnné variantě.

Zapomeňte na rutinu

Nevíte, jak byste mohli zpestřit svůj talíř a už vás nebaví jíst k masu pořád dokola to samé?

Chcete svůj jídelníček ještě více „ozdravit“ a třeba zhubnout nějaké to kilo navíc?

Zkuste si rozšířit obzory a v obchodě se poohlédnout po méně známých, avšak kolikrát daleko prospěšnějších a chutnějších variantách příloh.

Nové chutě vás zaručeně překvapí a vaše stravování tak nabere nový rozměr! Zde je několik příkladů, po jakých surovinách se nyní máte v obchodě dívat:

Jáhly

Ne nadarmo byly jáhly oblíbeným jídlem již našich babiček. Jáhly jsou vyloupaná semena prosa, na pohled je poznáte jako miniaturní žluté kuličky.

Jáhly mají vysokou výživovou hodnotu a zároveň velmi zajímavou chuť a lehkou stravitelnost. Jáhly neobsahují lepek, takže jsou vhodné i pro celiaky a obsahují spousty významných látek prospěšných našemu organismu.

Mezi nejdůležitějšími bychom mohli jmenovat minerální látky jako je hořčík, železo, zinek či draslík. Dále také obsahují vysoké procento vitamínů skupiny B a významné množství vlákniny.

Dají se připravit na sladko – v podobě kaší či jiných zapečených dobrot, nebo jako slaná příloha podobná konzistencí rýži.

Z jáhel můžeme vytvořit i chutné placičky, které pak podáváme například místo karbanátků.

Kuskus

Kuskus (Couscous) se poslední době těší opravdu velké oblibě. Je to druh těstoviny, tvarované do malých zrníček.

Můžeme ho koupit v klasické i celozrnné variantě, kde najdeme i významné minerální látky, vlákninu a vitamíny.

Lidé si ho dnes oblíbili zejména díky rychlé přípravě, protože kuskus je hotový doslova v mžiku – stačí ho pouze zalít horkou vodou a nechat chvíli odstát.

Nejvíce se hodí jako příloha k masu nebo jako přísada do zeleninových salátů, lze ho ale použít i k přípravě chutných a zdravých dezertů.

Bulgur

Tato surovina se vzhledem velmi podobá výše zmíněnému kuskusu, jde však o nalámanou celozrnnou pšenici, která se opět může pyšnit vysokou nutriční hodnotou.

Bulgur obsahuje vitamín A, hořčík, fosfor a železo. Zároveň je vhodný i v dietním režimu, jelikož obsahuje minimální množství tuků a značné procento bílkovin.

Bulgur podporuje činnost nervové soustavy a zároveň napomáhá správné funkci vašich střev. Jeho chuť je příjemně oříšková a příprava opět velmi snadná.

Bulgur stačí krátce povařit a poté nechat pod pokličkou nabobtnat. Využívá se k přípravě „rizot“ či do salátů.

Polenta

Polenta je v podstatě kukuřičná mouka, která se hojně využívá v Itálii. Lze ji připravit jako kaši, ale Italové ji s oblibou zapékají nebo grilují.

Polenta má obrovskou sytící schopnost, hlad tedy u ní nemá šanci. Obsahuje rovněž nespočet důležitých minerálů včetně selenu a zinku posilujících imunitu a vitamíny skupiny B.

Pohanka

Pohanka je příloha, která byla velmi oblíbená u našich předků a původně pochází z Asie.

Obsahuje bílkoviny dodávající tělu důležité aminokyseliny (lysin, tryptofan, arginin a kyselinu aspartovou) a také je významným zdrojem vitamínů řady B a E.

Zvláštní složkou pohanky je rutin, což je látka důležitá pro správný chod kardiovaskulárního systému, zvyšuje pevnost cév a pomáhá předcházet vzniku křečových žil.

Rutin má příznivý vliv i na trávicí a pohlavní systém, nebo dokonce podporuje správnou činnost jater.

Pohanka zvyšuje naši imunitu a odolnost a díky své bezlepkovosti je vhodná i pro celiaky.

Ozdravte svůj jídelníček!

Nebojte se tedy experimentovat a zařaďte do svého dosavadního jídelníčku i tyto netradiční přílohy.

Jsou levné a snadné na přípravu, a pokud je budete připravovat spíše odstátím pod pokličkou než urputným varem, zachováte jim daleko více výživových hodnot. S chutí do toho!

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům