BezHladovění.cz

Zklidňující jídelníček proti letním alergiím

Bolí vás břicho, kýcháte, smrkáte a trpíte slzením očí kvůli alergii?Agresivní alergeny číhají nejen ve vzduchu, ale také v potravinách. Braňte se pomocí zdravého jídelníčku.

reklama

Nejčastější letní alergie? Od kopřivky po anafylaktický šok

Alergické projevy jsou rozličné a závisí na individualitě každého člověka. Tělo může na alergen reagovat svěděním v krku, červenáním a slzením očí, rýmou, pálením úst nebo otoky. Časté jsou potíže s dýcháním, kopřivka, ekzém, nervová podrážděnost a únava.

Někteří lidé se setkávají i s bolestmi břicha, průjmem, zvracením a celkovou nevolností. V nejhorším případě může po setkání s alergenem nastat nebezpečný anafylaktický šok, který může skončit i vážnými následky.

Podpořte organismus živinami

Během letních veder dopřejte svému tělu dostatek živin. Navyšte příjem vitaminů a minerálních látek, zejména vitaminu C, E, betakarotenu, vápníku, hořčíku a zinku.

Důležité jsou také omega-3 mastné kyseliny, které najdete v rybách, oříškách a semínkách. Do svého jídelníčku zařaďte i česnek, cibuli, rajčata, papriky a další zeleninu.

Vynechte naopak sladkosti, bílé pečivo, kávu, alkohol, limonády a instantní výrobky.

Nejčastější potravinové alergeny

  • Mléko
  • Lepek
  • Sója
  • Vejce
  • Ryby a plody moře
  • Arašídy
  • Sezam
  • Houby
  • Droždí
  • Celer
  • Hořčice
  • Lupina
  • Oxid siřičitý

Jak zklidnit tělo v letních horkách?

Server Calmmoment.com připomíná, že potem ztrácíme dost sodíku:

„Nebraňte se sem tam slanému občerstvení. Dodá ztracený sodík. Pozor naopak na slané nápoje, alkohol a kofein.“

Radí také odlehčit jídelníček:

„Jezte hodně potravin s vysokým obsahem vody, jako jsou okurka nebo meloun. Nezapomínejte, že trávení masa je pro tělo náročnější. Proto to, zejména s červeným masem, nepřehánějte.“

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Pondělí

Snídaně: Ovesná kaše s vanilkou a lesními plody

Svačina: Banán

Oběd: Vepřová panenka na rozmarýnu se zeleninovým ratatouille

Svačina: Chia pudink s kokosovým mlékem a borůvkami

Večeře: Špenátový hummus s pohankovým chlebem, mrkví a ředkvičkou

Úterý

Snídaně: Müsli s čerstvým ovocem a mandlovým mlékem

Svačina: Hroznové víno

Oběd: Pečené kuře na zázvoru s rýží

Svačina: Rajčatový salát s červenou cibulí

Večeře: Čočková sekaná s vejcem a kvašenou okurkou

Středa

Snídaně: Smoothie z banánu a mandlí

Svačina: Mrkvovo-jablečný salátek se skořicí

Oběd: Hovězí tacos se zeleninou a jogurtovým dipem

Svačina: Mango

Večeře: Řepné burgery s quinoou

Čtvrtek

Snídaně: Cizrnová omeleta se zeleninou

Svačina: Kefírovo-banánový koktejl

Oběd: Špaldové špagety s čočkovou omáčkou

Svačina: Jablko s mandlovým máslem

Večeře: Slaný závin z celozrnného těsta se špenátem

Pátek

Snídaně: Bezlepkové vafle s jogurtem, hruškou a hoblinkami hořké čokolády

Svačina: Ovesný muffin, heřmánkový čaj

Oběd: Zapečený květák s orientálním kořením

Svačina: Kokosový jogurt s borůvkami a lněným semínkem

Večeře: Bezlepková bagetka s vařeným vejcem, avokádem a hořčičným dresinkem

Sobota

Snídaně: Jáhlová kaše s meruňkami

Svačina: Kukuřičný chlebíček s banánem a skořicí

Oběd: Pečená makrela na cibuli a paprice s vařeným bramborem

Svačina: Mrkvové smoothie s jablkem

Večeře: Špízy se zeleninou a tofu

Neděle

Snídaně: Pohankové palačinky s jahodami a javorovým sirupem

Svačina: Šťáva ze žlutého melounu

Oběd: Grilovaný losos s pečenými batáty a zeleninovým salátkem

Svačina: Bezlepkové slané sušenky z luštěnin a kmínu, kedlubna

Večeře: Cibulový koláč s cuketou

Přejeme klidné léto plné chutí 🙂

Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům