BezHladovění.cz

7 tipů, jak si vychutnat ovesné vločky ke snídani

Máte rádi ovesné vločky, ale každodenní kaše už vás nebaví? Objevte s námi 7 dalších tipů, jak si vychutnat ovesné vločky na snídani.

1. Ovesné muffiny

Ovesné vločky nechte rozmočit v troše mléka, přidejte skořici, sladidlo, kypřicí prášek, vejce a sušené ovoce dle chuti. Dejte na 20 minut do trouby rozpálené na 180 stupňů. A je to. Muffiny podávejte s tvarohem nebo jogurtem a čerstvým ovocem. Ideální vyvážená snídaně.

TIP: Vyzkoušejte báječný recept na jablečno-mrkvové muffiny z vloček.

reklama
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Recenze: Jídelníčky na hubnutí – krok za krokem a bez hladovění

2. Domácí granola

Jednoduchou domácí granolu si připravte předem a máte vystaráno na několik snídaní. Smíchejte ovesné vločky, semínka a ořechy dle chuti, přidejte sušené ovoce a můžete přihodit i kokos či hořkou čokoládu. Vše zalijte trochou vody, aby se směs navlhčila, a přidejte pár lžic medu pro oslazení. Pak už jen dejte do trouby a pečte pozvolna na 100 stupňů 1 až 1,5 hod. Nezapomínejte průběžně promíchávat. Pak už jen nechte vychladnout, dejte do nějaké pěkné nádoby a ráno si granolu vychutnejte s mlékem či jogurtem.

domácí granola

TIP: Nejste si jisti poměry ingrediencí? Projděte si celý recept na domácí müsli s mandlemi a chia semínky.

3. Cuketovo-ovesná kaše

Vylepšení klasické ovesné kaše o zdravou cuketu. Jednoduše postupujte jako při přípravě obyčejné ovesné kaše. Ovesné vločky rozmíchejte buď s vodou, nebo mlékem a za stálého míchání povařte. Přidejte nastrouhanou cuketu, kakao a sladidlo dle chuti. Hotová kaše bude daleko nadýchanější než klasická.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
10 inspirací na zdravé snídaně z Instagramu

4. Domácí ovesné sušenky

Sušenky jsou skvělou volbou jak ke snídani, tak třeba k svačině s sebou. Smíchejte ovesné vločky se semínky, ořechy nebo sušeným ovocem dle chuti, zjemněte trochou mléka a spojte vajíčkem. Tvarujte sušenky, dejte na 15 minut do trouby cca na 180 stupňů a máte hotovo.

domácí ovesné sušenky

TIP: Pochutnejte si na ovesných sušenkách s banánem a jablkem.

5. Ovesný dezert přes noc

V předvečer snídaně dejte několik lžic vloček do větší sklenice a dolijte trojnásobným množstvím mléka a vody. Můžete dosladit, přidat i lžíci skořice či vanilkový lusk a čerstvé ovoce. Sklenici dejte do lednice a ráno máte výborný chlazený dezert, co zasytí.

6. Chia pudink s ovesnými vločkami

Čtyři lžíce ovesných vloček doplňte 2 lžícemi chia semínek, lžící kokosu a zalijte mandlovým mlékem. Dochuťte přírodní goji šťávou a dejte přes noc do lednice. Ráno na vás vykoukne hotová dobrota bez práce.

ovesný dezert přes noc

TIP: Smlsněte si taky na chia pudinku kokosovým mlékem s borůvkami.

7. Zapečené ovesné mističky

Ve větší míse smíchejte ovesné vločky, 3 lžíce medu, slunečnicová a chia semínka, goji a vlašské ořechy. Zalijte trochou mléka, dejte do menších mističek a vložte cca na 15 minut do trouby. Podávejte s lesním ovocem a bílým jogurtem. Dobrou chuť!

Jaké recepty z ovesných vloček máte nejradši? Napište nám třeba na Facebooku.

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama