BezHladovění.cz

Pravda o sushi a dietě

Sushi jako velký dietní trend už se rozmohl konečně i u nás a spousta lidí si je nemůže vynachválit jak po vizuální, tak po chuťové stránce.

Sushi je přece zdravé a myslíte si, že ho můžete sníst, kolik chcete a stejně se po něm faldíky na břiše nevytvoří?

Je to výborný pokrm na nejrůznější rauty a party, jelikož se dá skvěle uzobávat. Většinou pak ani nevíme, kolik jsme oné dietní pochoutky vlastně snědli.

Věřte nebo ne, i tady je háček. Jak se to má se sushi a hubnutím ve skutečnosti?

Japonská pochoutka

Sushi je pokrm, který pochází z Japonska a může se pyšnit již několikatisíciletou tradicí.

V sushi se skrývá mnoho tělu prospěšných látek, a tak je jeho konzumace doporučována i v rámci redukci hmotnosti. Kámen úrazu nastává tehdy, pokud jste sushi schopni sníst na posezení více nežli je únosná míra.

Ve velkém množství se jedná o vysoko energetický pokrm a jeho prospěšnost začíná postávat stranou. Někdy se navíc při přípravě sushi využívají nezdravé technologické postupy jako je smažení, což každému jednomu kousku přinese mnoho kalorií navíc.

Při výběru sushi si tedy dejte pozor, jaký druh právě konzumujete a dávejte vždy přednost úplně syrové variantě.

Zachutná i zasytí

Kouzlo sushi se skrývá v jeho ingrediencích. Skládá se především z rýže, která je bohatá na sacharidy a dokáže nás perfektně zasytit, což by měl být stěžejní důvod, proč sushi nesníst příliš mnoho.

Rýže je také vysoce energetický pokrm a její konzumace by se zejména při redukční dietě měla omezit na přijatelné množství. Pokud zůstanete u 10 kousků, chybu rozhodně neuděláte.

V naší zemi se lidé ve velké oblibě přejídají, čehož je se svojí váhou důkazem většina české populace. Japonci jsou naopak štíhlí a vězte, že nejenom kvůli surovinám, ale i kvůli spořádanému množství daných pokrmů.

Vitamíny a minerály

Do sushi se též přidává rýžový ocet, který má podobné účinky jako jiné druhy a napomáhá detoxifikaci těla, nebo zlepšuje celkové trávení.

Další složkou sushi je samozřejmě řasa, do které bývá celé sushi obaleno. Právě tato řasa se může pyšnit řadou vysoce prospěšných látek, kam patří zejména vitamíny A, B a C, ale také minerály jako je vápník, hořčík, železo nebo jód, jehož příjem je v našich končinách u mnoha lidí nedostatečný.

Skvělý zdroj nezbytných mastných kyselin

Velké plus je i ryba, která se v sushi vyskytuje, pokud se nejedná o vegetariánskou variantu. Syrové ryby jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny důležité pro ochranu před kardiovaskulárními onemocněními.

Obsahují dále bílkoviny, kvalitní tuky a některé vitamíny a minerály. Za syrova se navíc v rybě udrží mnohem více těchto látek, než kdybychom ji tepelně opracovali.

Pro i proti konzumace sushi

Při konzumaci sushi si také dejte pozor na omáčky, které jsou jeho nedílnou součástí. Klasická “sójovka” musí být opravdu kvalitní fermentovaný produkt, jinak svému zdraví spíše uškodíte.

Dejte si pozor i na vysoký obsah soli, který může mít za následek zavodňování organismu či v horším případě hypertenzi.

Naopak s wasabi (japonský křen) při hodování nešetřete, pálivě ostrá chuť vám pomůže nakopnout metabolismus a navíc působí lehce antibakteriálně. Stejně je tak tomu i u nakládaného zázvoru, který vám svými vlastnostmi dopomůže zlepšit trávení a dokonce posílit imunitní systém.

Hygiena je základ přípravy

Sushi si buď připravujte doma sami z osvědčených surovin, anebo si na něj zajděte někam, kde máte stoprocentní jistotu, že do jídla přidávají čerstvé a kvalitní ryby.

I ryby totiž můžou být za syrova nebezpečné, zejména pokud obsahují nebezpečné parazity, nebo nebyly vylovené v hygienicky kontrolovaných vodách.

Ať už tuto japonskou pochoutku milujete anebo jste ji ještě nezkusili, rozhodně stojí za to zařadit ji do dietního jídelníčku.

Nebudete-li to přehánět s množstvím, neuškodíte ani svému zdraví, ani své vysněné postavě. Vyhněte se však smaženým variantám a raději volte typ maki s čerstvým lososem, krevetou, tuňákem nebo avokádem.

Talíř by měl být především pestrý

Pokud se rozhodnete hubnout po japonsku tak nezapomínejte, že kromě sushi byste rozhodně měli na talíř zařadit i jiné potraviny. Několikadenní sushi diety, ke kterým nás mnohdy nabádají falešní experti na internetu, nezkoušejte.

I zde bychom měli vsadit především na pestrou a vyváženou stravu, což pojídání jednostranně založeného sushi po několik dní samozřejmě nesplňuje a mohli bychom se tak ochudit o některé důležité živiny.

Takže vzhůru na lahodné sushi, ale nezapomeňte se i u této lahůdky držet na uzdě!

Jak se vám článek líbí?

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.