BezHladovění.cz

Pestrý jídelníček proti osteoporóze I.

Při osteoporóze se zmenšuje hustota kostní hmoty, slábne její struktura, dochází k odvápnění a kosti se snadněji lámou. Ohrožuje hlavně ženy po menopauze, ale nevyhýbá se ani mužům a mladším ročníkům.

reklama

Kde se osteoporóza bere?

Osteoporóza s sebou nese nejen snadnou lomivost kostí, ale i bolesti zad a zmenšování tělesné výšky. Hlavními příčinami jsou úbytek hormonu estrogenu, nedostatek pohybu a nekvalitní strava.

Pokud se budete po celý život pravidelně hýbat, ohlídáte si dostatek vápníku i dalších minerálů ve svém jídelníčku, zlepšíte stav svých kostí a osteoporóze se můžete zcela vyhnout.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Obrňte se správně sestaveným jídelníčkem

Abyste předešli vzniku osteoporózy, je dobré dodržovat zdravý životní styl a zařadit do jídelníčku správné potraviny. Pro udržení zdravých a silných kostí je nezbytný vápník. Mezi nejvýznamnější zdroje patří:

  • Mandle
  • Mák
  • Lískové oříšky
  • Fazole
  • Tofu
  • Chlorella
  • Šproty a sardinky v oleji
  • Mléčné výrobky

Zároveň je nezbytný hořčík a dostatečný příjem bílkovin.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Osteoporóza hrozí nejen po 50: Jaké jsou první příznaky a co proti ní dělat?

Pondělí

Snídaně: Směs ovesných a pohankových vloček se slunečnicovými semínky, banánem a mandlovým mlékem

SvačinaSmoothie s vysokým obsahem vápníku

Oběd: Kuřecí roláda s mandlovou nádivkou a bramborovou kaší

Svačina: Tvaroh s borůvkami

Večeře: Zapečena pohanka s lesními houbami

zapečená pohanka s lesními houbami

Úterý

SnídaněOvesná kaše s kokosovým mlékem, hruškou a perníkovým kořením

Svačina: Datlová tyčinka

ObědZelňačka s uzeným tempehem

Svačina: Hroznové víno s hrstí vlašských oříšků

Večeře: Žitný chléb s tvarohovou pomazánkou se šproty a čerstvou zeleninou

hroznové víno s hrstí vlašských oříšků

Středa

Snídaně: Rýžové chlebíčky s hořkou čokoládou a ovocem

Svačina: Jablečný salát s mákem, lískovými oříšky a medem

ObědFrancouzské brambory s uzeným tofu a tymiánem

SvačinaSmoothie s vysokým obsahem hořčíku

Večeře: Pečený chřest v parmské šunce s rukolou a vařenými vejci

rýžové chlebíčky s hořkou čokoládou a ovocem

TIP: Trpíte na časté zlomeniny nebo bolesti zad? Stavte se u zkušeného výživového poradce. Třeba váš problém vyřeší jednoduchá změna stravy.

Čtvrtek

Snídaně: Sypané müsli s oříšky a tvarohem

SvačinaTapiokový pudink s jahodovou omáčkou

Oběd: Pečený pstruh na zelenině

Svačina: Hruška

Večeře: Dhal z červené čočky

pečený pstruh na zelenině

Pátek

SnídaněOřechová granola s banánem a sójovým mlékem

Svačina: Jablko

Oběd: Celozrnný kuskus s červenou řepou a kozím sýrem

Svačina: Kefír

VečeřeJátrová paštika z kuřecích jater s žitným chlebem

ořechová granola s banánem a sójovým mlékem

Sobota

Snídaně: Celozrnný makový závin

Svačina: Ananas

Oběd: Treska pečená na cibuli s cherry rajčátky a bulgurem

Svačina: Řecký jogurt a mandle

VečeřeBabiččina fazolová polévka

celozrnný makový závin

Neděle

Snídaně: Švestkový nákyp

Svačina: Banán

Oběd: Pečená kuřecí prsa na kořenové zelenině s indiánskou rýží

SvačinaHrst sušených fíků

VečeřeDomácí celozrnné tortilly plněné avokádovou salsou, černými olivami a balkánským sýrem

pečená kuřecí prsa na kořenové zelenině s indiánskou rýží
reklama
Popis

Zmírněte příznaky menopauzy úpravou stravy. Začněte ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit pro spokojený život v menopauze
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné hubnutí a zmírnění příznaků menopauzy úpravou stravy
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama