Zelná polévka na hubnutí

Ten z vás, kdo už někdy držel dietu, jistě ví, že polévky na hubnutí jsou výborným pomocníkem. Jednou z nejznámějších je zelná, neboli tukožroutská polévka. V Čechách má mnoho příznivců, a tak se jí podíváme na kloub.


Klasická česká zelňačka vám k tomuto účelu moc neposlouží. Pro její dietní verzi je potřeba recept zásadně pozměnit. V receptu, který zde příkladem uvádíme, si můžete libovolně měnit skladbu zeleniny a samozřejmě koření. Jedinými ingredienciemi, bez kterých se polévka neobejde, jsou samozřejmě zelí a voda.

Co budete potřebovat?

1 hlávku bílého zelí, 1 kg mrkve, 5 cibulí, 5 rajčat, 2 zelené papriky, jeden celý pórek a na dochucení zeleninový bujón (nejlépe bio)

Pro obměnu můžete přidat například kari, tím dodáte polévce indický nádech. Díky drobným obměnám se vám polévka tak rychle nepřejí.

Jak vypadá příprava tukožroutské polévky?

Jak jste si jistě všimli, tato polévka spotřebuje spoustu zeleniny. Budete tedy potřebovat velký hrnec. Ten naplňte studenou vodou. Všechnu zeleninu nakrájejte tak, aby se do hrnce vešla a vhoďte ji do vody. Když se polévka začne vařit, plamen mírně stáhněte a nechte ji probublávat, dokud zelenina nezměkne. Pak už jen dochuťte bujónem a můžete podávat.

Polévková dieta

Tato dieta se většinou drží týden až čtrnáct dní. Během této doby můžete sníst zelné polévky, kolik se vám zamane. K ní si každý den vyberete ještě jedno jídlo, které můžete sestavit pouze z následujících kombinací – bílé maso (i ryby) se zeleninou, rýže se zeleninou nebo ovoce se zeleninou.

Již na první pohledu je jasné, že dodržet takovýto stravovací plán nebude nic lehkého. Je velice pravděpodobné, že vás budou přepadávat chutě na všemožné dobroty. Jedná se tedy o dietu, která vyžaduje pevnou vůli a sebekázeň.

Klady a zápory

Důvod, proč se většina lidí pro tuto celkem drastickou metodu hubnutí rozhodne, je jasný. Díky výraznému omezení denního příjmu kalorií velmi rychle zhubnete. Skladba potravin je navíc taková, že do sebe dostanete spoustu vitamínů a minerálních látek, které vaše tělo možná postrádalo, proto se najednou začnete cítit plní energie.

A jaká je tedy ta druhá strana mince? Takovýmto krátkodobým omezením příjmu kalorií si koledujete o jojo efekt. A o ten opravdu nikdo nestojí. Dalším probléme je, že ne každému tato varianta zelňačky chutná, a to už vůbec nemluvíme o nevítaném vedlejším efektu, kterým je nepříjemné nedýmání.

Pokud to shrneme, tak je třeba brát způsob hubnutí pomocí polévek jen jako nouzové řešení. Může se hodit například nevěstám před svatbou. Ale rozhodně to není dobré dlouhodobé řešení a nikdy nepovede k ustálenému váhovému úbytku. Cvičení a úpravě jídelníčku se zkrátka nikdo nevyhne. Lidské tělo je velmi složitý organismus a ne každý jeho potřebám rozumí. Pokud se chcete vyhnout riziku nechtěné podvýživy nebo opakovaným hubnoucím neúspěchům, vsaďte na pomoc od výživového specialisty.

Jak se vám článek líbí?