Rychlá večeře: 8 super inspirací z českého Instagramu

Hledáte, co rychlého k večeři? Podívejte se, co dobrého si vyvářejí kuchařští nadšenci z českého Instagramu. Jídla jsou to tak skvělá, že si zbytky rádi zabalíte zítra do práce.

4 tipy, jak na zdravou večeři

Jak dlouho před spaním večeřet? Jíst či nejíst pečivo? To jsou časté otázky, které kladete našim výživovým poradcům. Zdravá, lehká večeře je důležitá – dodá tělu energii na náročnou noční regeneraci a přitom nepřiberete ani deko. Naopak když se nenajíte, najíte málo nebo něčeho nezdravého, hrozí záchvaty nočních nájezdů na ledničku – známé také jako vlčí hlad.

  1. Večeřte 3 hodiny před spaním. Když půjdete spát později, dejte si klidně ještě druhou večeři.
  2. Zdravé bílkoviny jsou základ. Večeře správně tvoří zhruba 25 % denního příjmu. Základem jsou zdravé bílkoviny (z drůbežího masa, ryb, vajec, mléčných výrobků nebo luštěnin).
  3. Celozrnná příloha. Příloh u večeře oproti obědu trochu uberte. Ideální je celozrnné pečivo, bulgur, pohanka nebo jáhly.
  4. Zeleniny, co hrdlo ráčí. Kalorický příjem ze zeleniny se nikam nepočítá, tak hurá na ni. Zkuste ji syrovou, pečenou, dušenou nebo vařenou na páře.

Ryby

Losos s pečenými brambory a zeleninou

losos s pečenými brambory a zeleninou

V jednoduchosti je krása. Hoďte do pekáčku lososa, zeleninu, brambory a trochu koření a voilá – vznikne tahle báječná dobrota. Sledujte Markétu z @co.bude.k.jidlu a její další skvělé recepty.

TIP: Prohlédněte si další inspirace, jak chutně a rychle upravit ryby.

Rýže a těstoviny

Řepné rizoto

řepné rizoto

Kdo jiný by měl rozumět zdravé stravě, než odborníci ze @stob_cz (iniciativa Stop obezitě)? Řepné rizoto je rychlé, zdravé a vyvážené přesně, jak má být.

Celozrnné těstoviny s ricottou, hráškem a tuňákem

celozrnné těstoviny s ricottou, hráškem a tuňákem

I @petratatarka si jídlo umí užít. Doporučuje rychlé celozrnné špagety s tuňákem, ricottou a hráškem, sypané parmazánem. Musíme uznat, že vypadají báječně!

Špagetová omeleta se zeleninou

špagetová omeleta se zeleninou

Zbyly vám špagety od včera? Smíchejte je s vajíčkem, solí a pepřem a hoďte na pánev. K tomu si připravte náplň z pečené nebo dušené zeleniny a je to. Sledujte další inspirace od @toprecepty.cz.

Krůtí maso

Krůtí maso se špenátem a balkánským sýrem

krůtí maso se špenátem a balkánským sýrem

Voňavý baby špenát na kokosovém oleji, balkánský sýr, krůtí maso a zeleninová obloha. Lákavému receptu od @burianova_katerina chybí k dokonalosti už jen trochu víc sacharidů. Katka totiž drží low carb neboli nízkosacharidovou dietu. Pokud jí neholdujete, přidejte ještě brambory, batáty nebo kus celozrnného pečiva.

Saláty

Brokolicový salát s řeckým jogurtem, oříšky a ovocem

Brokolicový salát s řeckým jogurtem, oříšky a ovocem

Zní vám to jako zběsilá kombinace? Vůbec ne. Prostě uvařte půl brokolice, nechte ji vychladnout, smíchejte s 1 mrkví a jablkem a přidejte hrst sušených brusinek, vlašských ořechů a mandlí. Zalijte dresinkem z řeckého jogurtu, vinného octa, trochy medu a majonézy. Díky, @ilona238 za netradiční, ale báječný recept.

Grilovaný hermelín na listovém salátku

grilovaný hermelín na listovém salátku

Stálice mezi rychlými a zdravými chuťovkami k obědu i večeři. V troubě grilovaný hermelín nebo camembert na listovém salátku s čerstvou zeleninou boduje vždycky. Nezapomeňte doplnit sacharidy v podobě celozrnného pečiva nebo žitného chleba.

Pečená řepa s rukolou a čerstvým kozím sýrem

pečená řepa s rukolou a čerstvým kozím sýrem

Ještě jste nezkoušeli pečenou řepu s rukolou a čerstvým kozím sýrem? To musíte napravit co nejdřív. K úžasnému salátu se báječně hodí balzamikovo-medová zálivka a trocha semínek. Doplňte celozrnnou bagetkou.

TIP: Sledujte BezHladovění.cz na Instagramu a označujte své večeře, obědy nebo snídaně hashtagem #bezhladoveni. Zajímá nás, co vám chutná!

Rychlá večeře: 8 super inspirací z českého Instagramu
Jak se vám článek líbí?