BezHladovění.cz

Ryba z konzervy a hubnutí

Plánujete již delší dobu, že se konečně začnete stravovat zdravěji a s tím ruku v ruce odhodíte i nějaké to kilo navíc?

reklama

Pak na svůj talíř napěchovaný samými zdravými dobrotami nezapomeňte přidat i ryby.

Ryby jsou totiž zejména v našich zeměpisných šířkách zdrojem mnoha velmi nezbytných látek, bez kterých se náš organismus v plném zdraví zkrátka neobejde.

Jejich častou absencí v jídelníčku si můžeme do budoucna velmi uškodit.

Rybičky, rybičky..

Dobrá, řekněme si narovinu, že ryba je velmi specifický pokrm a ne každý ji má v oblibě.

Je však spousta lidí, kteří tuto pochoutku milují na nespočet způsobů a stejně se v jejich jídelníčku objeví stěží jednou do měsíce, přičemž ryby bychom měli pro jejich úžasné vlastnosti konzumovat přinejmenším dvakrát týdně.

V čem je tedy zakopaný pes? Hodně z nás se vymlouvá, že čerstvé ryby jsou těžko k dostání, a když už je seženeme, musí být nutně drahé. Kdo ale tvrdí, že musíme ryby konzumovat pouze v dokonale čerstvé formě?

Vyzkoušejte klidně ryby mražené či konzervované a pozitivní výsledek se rovněž dostaví.

Většina ryb je navíc někdy i přes větší množství tuku velmi dietním pokrmem, proto se rozhodně vyplatí zařadit je do svého režimu i při redukční dietě.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
naturhouse

Zhubněte zdravě, trvale a ohleduplně k vašemu tělu.

Bezplatná konzultace zahrnuje: měření % podkožního tuku, rizikového tuku mezi orgány, metabolického věku, atd. Výživový poradce s vámi probere vaše stravovací návyky, sestaví jídelníček a dá vám konkrétní tipy na hubnutí.

Rezervujte si konzultaci dnes 15.4.2021 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Role nenasycených mastných kyselin

Ryby jsou dokonalým a také téměř jediným zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, které jsou významné v boji s kardiovaskulárními chorobami a prevencí před nimi.

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny jsou také vhodné pro odolnosti imunitního systému, nebo pro správnou funkci a vývoj centrální nervové soustavy. Pozitivní vliv omega-3 nenasycených mastných kyselin byl již několikrát vypozorován i u žen v těhotenství.

Před doplňky stravy se však vždy pokuste upřednostňovat samotné ryby, neboť i z konzervované ryby bude pozitivní efekt vždy lepší, než-li ze spolknuté tobolky.

V České republice je navíc alarmující nedostatečný příjem těchto zdravých tuků a naopak přebytek tuků špatných pro naše tělo – tuků nasycených.

Věřte, že i toto společně s nezdravým životním stylem může být důsledkem dnes nejčastějšího úmrtí – toho na kardiovaskulární onemocnění.

Vybírejte pozorně

Při dietě byste však měli umět poznat ryby s příliš velkým množstvím tuku, které jsou v tomto případě méně vhodné.

Na druhou stranu jsou právě tučné ryby nejlepším zdrojem výše zmíněných nenasycených kyselin, a proto bychom si čas od času měli pochutnat i na nich.

Mezi tučnější ryby patří ty mořské, kam můžeme zahrnout například lososa, tuňáka a makrelu. Vyhýbejte se při výběru jejich uzeným variantám a raději vsaďte na rybu z konzervy.

Při konzervování se obsah nutričně významných látek příliš nesnižuje, proto i konzervovaná ryba nám dopomůže dostat do organismu některé nezbytné látky.

Pokud jste v redukčním režimu, sáhněte po rybách v přírodním nálevu a na rybičky zalité olejem zapomeňte.

Také si dejte pozor při výběru rybích salátů, některé totiž obsahují obrovské procento nezdravých tuků, které mnohonásobně převyšují ty prospěšné, které získáváme z ryb.

Hlídáte si dostatečný přísun jódu?

Rybí maso kromě omega-3 mastných kyselin obsahuje i další prospěšné látky, za zmínku stojí například jód. Jód je v našem organismu nezbytný pro syntézu některých hormonů a pro správné fungování štítné žlázy.

Na optimální přísun jódu by si měly dávat pozor také těhotné ženy, jelikož zde hraje velkou roli při správném vývoji matčina plodu. Nejvyšší obsah jódu mají především ryby mořské.

Ryba je také skvělým zdrojem bílkovin a při dietě se hodí hlavně pro své sytící schopnosti.

Ryby dále obsahují vitamín B12, který je v jídelníčcích některých z nás rovněž velmi omezený a to zejména u lidí stravujících se bezmasou stravou. V rybách ale najdeme i železo či fosfor, který je po vápníku nejvíce zastoupeným minerálem v lidském těle.

Konzumací ryb k vysněné postavě

Pokud jste si dosud mysleli, že za zdravé můžeme považovat pouze čerstvé ryby, byli jste na omylu.

Pro dostatečný příjem jódu, omega-3 nenasycených mastných kyselin a kvalitních bílkovin můžete do jídelníčku zařadit i ryby v konzervě, jen si však dejte záležet na jejich výběru.

Ryba z konzervy může být například skvělou přísadou salátu jako rychlá dietní večeře, nebo jako hodnotná přísada do různých pomazánek. Při jejich využití se fantazii meze nekladou a navíc ušetříte i čas, který byste strávili při jejich tepelné úpravě.

Výhodou je i delší doba skladování, proto je dobré mít doma vždy nějakou rybu v konzervě po ruce. Hlad vás nepřekvapí a navíc neuškodíte ani své štíhlé linii.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Nenechte si ujít

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům