8 inspirací z Instagramu, jak zdravě připravit ryby

Ryby patří ke klíčovým zdrojům omega 3-mastných kyselin a vitaminu D. Máme je jíst min. 1 až 2× týdně. Že vám nechutnají? Možná jen nemáte ty správné rybí recepty. Inspirujte se top autory českého Instagramu.

3 hlavní důvody, proč jíst ryby

  1. Vitamin D: Důležitý vitamin rozpustný v tucích, který chybí skoro 50 % dospělé populace.
  2. Omega 3-mastné kyseliny: Přispívají zdraví srdce, mozku a očí, bojují proti depresím. Potlačují záněty šlach a svalů, podporují klouby.
  3. Až 20% obsah bílkovin: Kvalitní rybí bílkoviny zlepšují trávení a chrání svalovou hmotu. Nejvíce bílkovin má tuňák, losos a sardinky.

TIP: Mořské ryby prý působí i jako prevence před některými druhy rakoviny.

Jak zdravě připravit rybu?

Ideální úpravy ryb jsou vaření v páře, dušení, grilování a pečení.

  • Pokud to jde, ryby nesmažte. Smažení znehodnocuje cenné živiny, naopak při něm vznikají nežádoucí karcinogeny.
  • Syrovým rybám z neznámých zdrojů se raději vyhněte.

TIP: Kupujte ryby pokud možno čerstvé. Zmrazené ryby nikdy opakovaně nerozmrazujte.

Losos

Král ryb na českých talířích. Plný zdravých tuků. Ideální pro sportovce, kteří chtějí nabrat svaly.

1.      Přírodní losos na pepři s listovým salátkem

přírodní losos na pepři s listovým salátkem

„Maminka na dietě“ @motherdaughter_healthylife nemá času nazbyt a při své proměně vaří samá zdravá, ale rychlá jídla. Doporučuje pečeného lososa s listovým salátkem a cherry rajčátky.

2.      Losos s medovo-hořčičnou omáčkou a vařenou čočkou

losos s medovo-hořčičnou omáčkou a vařenou čočkou

@E_eva z blogu Moje barevná kuchyně vaří úžasná jídla, která se „jí i očima“. Eva doporučuje kombinaci lososa pečeného na 200 stupňů cca 20 minut s vařenou čočkou. Medovo-hořčičná omáčka „stáhne“ i poslední pachuť rybiny.

3.      Uzený losos na zeleninovém salátku s vařenými vejci

uzený losos na zeleninovém salátku s vařenými vejci

Vyvážená večeře podle @michkofi. Báječné jídlo hotové za pár minut. Díky vajíčkům a lososu ideální zdroj bílkovin třeba po tréninku nebo fyzicky náročném dni v práci.

Tuňák

Lehká a středně tučná ryba boduje příjemnou chutí masa s lehce oříškovým nádechem. Nebojte se ani tuňáka v konzervě – vybírejte kvalitní výrobce a upřednostněte maso ve vlastní šťávě.

4.      Avokádové lodičky s tuňákem

avokádové lodičky s tuňákem

Skvělá @LeniKralickova miluje cestování a taky dobré jídlo. Na avokádové lodičky stačí rozmačkat půlku avokáda, přidat plechovku tuňáka ve vlastní šťávě a dozdobit cherry rajčátky.

TIP: Přečtěte si celý rozhovor s Leni v magazínu BezHladovění.

5.      Těstovinový salát s tuňákem a fazolkami

těstovinový salát s tuňákem a fazolkami

Kombinace těstovin s tuňákem, fazolkami a sezamem boduje vždycky a u všech. Zobrazte si celý recept s tuňákem z dílny BezHladovění.

6.      Salát se širokými nudlemi, avokádem, tuňákem a bazalkovým pestem

salát se širokými nudlemi, avokádem, tuňákem a bazalkovým pestem

Milujete pohled na lákavé dobroty? Určitě sledujte profil @bozskejidlo. Jen varujeme – je návykový a zvyšuje chuť okamžitě naklusat do kuchyně.

Treska

Tato lehká ryba neobsahuje téměř žádný tuk. Její bílkoviny se tak rychle dostávají ke svalům, což je perfektní například po tréninku. Ze stopových prvků dodává selen, zinek i jód.

7.      Celozrnný kuskus se špenátem a treskou

celozrnný kuskus se špenátem a treskou

Blogerka @terisfitbook miluje hory, kafe a život. My zase milujeme její lehké recepty. Doporučuje dušenou tresku na kmínu s celozrnným kuskusem a špenátem.

8.      Treska na pomerančích se zeleným hráškem

treska na pomerančních se zeleným hráškem

Autorka knížky Jedlé dárky, Bára Řihová, provozuje blog @rebarboras_kitchen. Doporučujeme ho všem, kdo fandí dobrému jídlu. Ostatně na jejím blogu najdete i tento recept na tresku na pomerančích.

TIP: Sledujte BezHladovění.cz na Instagramu. Vaříte? Označte své večeře, obědy nebo snídaně hashtagem #bezhladoveni, ať víme, na čem si rádi pochutnáte.

8 inspirací z Instagramu, jak zdravě připravit ryby
Jak se vám článek líbí?