Symptom menopauzy: Noční pocení

Trápí vás v menopauze právě tento problém? Hlavu vzhůru, tento jev je naprosto normální a v určitém období si jím prochází téměř každá z nás.


Znáte to, uprostřed noci se probudíte a vy i vaše postel jsou jako po vylití kanystru s vodou. Často se neobejdete bez převlečení sebe i postele a kvalitní spánek je rázem narušen. Máte obavy, že je s vámi něco v nepořádku?

žena politá vodou

Příčiny nočního pocení mohou být různé, nejčastějším důvodem nočního pocení u žen je však právě menopauza. V tomto období dochází k velkým hormonálním změnám, které v doprovodu nevhodných podmínek pro spaní (například příliš vytopená místnost či emocionální stres předcházející spánku) mohou vytvořit právě onen nepříjemný jev.

Projevy nočního pocení jsou různé, některé z nás ho téměř nemusí pocítit.

Zajímavost!

Jedna studie potvrdila, že mladší ženy se s nočním pocením v menopauze potýkají mnohem častěji, než ženy staršího věku. Také bylo zjištěno, že pouhých 10% lidí nad 64 let zažívá noční pocení.

Nebojte se navštívit svého praktického lékaře či gynekologa, kteří vás důkladně zkontrolují a vyloučí jiné možné příčiny nočního pocení. Pokud uznají, že za vašimi narušenými nocemi může právě menopauza, doporučí vám jistá opatření či medikaci.

Nočnímu pocení totiž můžete předcházet například i dočasným užíváním hormonální antikoncepce, která pomůže vaše hormony vrátit zpět do rovnováhy.

Tipy jak se vyhnout nočnímu pocení!

  1. Podpořte spánek! Zařaďte do svého jídelníčku více mléčných výrobků, ořechů a vajec. Zde se nachází aminokyselina zvaná tryptofan, která vám pomůže navodit zdravý spánek.
  2. Hormonální nerovnováhu zkuste léčit alternativními medicínskými postupy. Nabízí se například homeopatie, nebo léčba přírodními bylinami.
  3. Zvolte vhodnou farmaceutickou léčbu, nebo zvažte možnost chirurgického zákroku.

přírodní byliny

Ve svém životě byste tedy měla zvážit přechod na zdravější životní styl, kam patří pestrá a vyvážená strava bohatá na všechny živiny a dostatek pohybové aktivity.

Dobré je také se co nejvíce vyhýbat emočnímu vypětí, proto si najděte způsob, jakým budete psychicky odpočívat od každodenního stresu. Je jedno jakou meditaci zvolíte, může to být třeba jóga nebo obyčejná procházka se psem.

Odborníci doporučují kombinaci více možností přispívajících k léčbě nočního pocení, nebojte se tedy poradit se svým lékařem.

Noční pocení je nepříjemné pro každou z nás, někdy může pěkně narušit i sexuální apetit, o kterém se budeme bavit příště. Nebojte se proto pátrat po jeho příčině a včas zakročte.

Symptom menopauzy: Noční pocení
Jak se vám článek líbí?