BezHladovění.cz

11 tipů, jak neztratit motivaci k hubnutí

Zkraje roku býváme plni odhodlání. Statistiky ale mluví jasně: Už během ledna až 1/3 lidí ve snažení poleví. Zjistěte, jak se motivovat k hubnutí na déle než pár týdnů.

1. Sepište si, proč chcete zhubnout

Opravdu jen proto, abyste měli o pár centimetrů míň? Určitě ne! S tak obecným cílem dlouho nevydržíte. Zapište si naopak co nejkonkrétněji, co na sobě chcete změnit. Třeba: „Chci zase dopnout svou nejhezčí sukni“, „Chci vyjít schody bez zadýchání“, „Chci se zbavit pálení žáhy“ apod. Tento seznam vám pomůže vytrvat, kdykoli pocítíte zaječí úmysly.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
naturhouse

Zhubněte zdravě, trvale a ohleduplně k vašemu tělu.

Bezplatná konzultace zahrnuje: měření % podkožního tuku, rizikového tuku mezi orgány, metabolického věku, atd. Výživový poradce s vámi probere vaše stravovací návyky, sestaví jídelníček a dá vám konkrétní tipy na hubnutí.

Rezervujte si konzultaci dnes 8.8.2020 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

2. Stanovte si konkrétní cíl

Už víte, proč chcete zhubnout. Teď ještě zjistit, jak. Cíl by měl vycházet z vašich prvotních motivací. Třeba „uběhnout po půl roce půl maraton“, nebo „zhubnout 15 kg“. Musí to být splnitelný cíl, ale zase ne příliš snadný.

3. Někomu o něm řekněte

Ideální pojistka proti selhání. Časem byste mohli sami sebe přesvědčit, že jsou vaše cíle příliš smělé. Poproste okolí – svou rodinu, partnera/ku nebo trenéra, aby se vás občas nenápadně ptali, jak se hubnutí daří.

4. Rozplánujte si aktivity na dílčí výzvy

Systém je základ úspěchu. Zůstanete-li u obecného cíle, těžko ho splníte. Z kroků sepsaných černým na bílém se nevykroutíte. Například: „1. týden zhubnu 0,5 kg. Budu jíst 5× denně menší porce, vyhnu se nezdravému jídlu a budu pít hodně vody. Půjdu na hodinu jógy a uběhnu 3 km.“

5. Naplánujte si odměnu

Co uděláte, až svůj cíl splníte? Motivujte se něčím, o čem dlouho sníte, ale sami od sebe byste si to nedopřáli. Třeba dovolenou u moře, nebo nové hodinky. Ale nemusí to být kupované statky. Třeba si řekněte, že až se zase budete cítit dobře, pozvete hezkého kolegu na víno.

6. Připravte si krizový plán

I ty nejdisciplinovanější z nás někdy přepadne těžká chvilka. Připravte seznam aktivit, které uděláte, když polevíte ve svém hubnoucím snažení. Nesplnili jste tento týden cíl? Musíte se „vykoupit“ jednou z činností na seznamu. Třeba pozvat tchýni na návštěvu, umýt okna nebo vymalovat pokoj. Odborníci navrhují také jako „trest“ vyčlenit určitou částku, kterou při neúspěchu pošlete na charitu.  

7. Obklopte se motivací

Funguje na vás spíš „tvrdá“ motivace? Zkuste tyto rady: Po bytě rozlepte motivační papírky typu „Nic není nemožné“ nebo „Dokážu to“. Na dveře ledničky pak klidně fotky štíhlých modelek. Většině z nás ale stačí nenápadná motivace – koupit si nové boty na běhání, audioknihu k poslechu při cvičení nebo připravit večer k posteli skleničku vody s citronem pro dobrý začátek dne.

8. Buďte v obraze: Sledujte fóra a blogy

Nadšení ostatních vám nedovolí zakolísat. Nejvíc vám dají reálné zkušenosti úspěšných hubnoucích – na blozích nebo fórech. Magazíny, jako je ten náš, vám také rozšíří obzory – třeba tipy na zdravé recepty.

9. Zapisujte si své výsledky

Dosažené úspěchy vás poženou dál. Každý týden se zvažte a změřte svůj obvod v pase a přes boky. Zapište si i výsledky sportovních výzev, třeba: běh – 5 km, protahování – 2 hodiny, jízda na rotopedu – 2 hodiny. Zapisovat můžete na denní i týdenní bázi.

10. Zapisujte si i své pocity

Po cvičení si napište, jak se právě cítíte. Až vám jednou nebude hej a přečtete si své zápisky, nakopne vás to. Stejně tak si pište vše pozitivní, co vám nový životní styl dává. Potkali jste nové přátele? Všimli jste si díky procházkám zajímavých míst v okolí? Objevili nová chutná jídla? Napište si to. Brzy poznáte, že žít zdravě je i zábava.

11. Dělejte si radost každý den

Mějte se rádi. Poděkujte si každý den za to, že jste se rozhodli změnit svůj životní styl. Pozvěte přátele na návštěvu, zajděte do oblíbené restaurace, ke kadeřníkovi nebo si pořiďte něco pěkného na sebe.

To je totiž klíč k úspěchu: Spokojení zvládnete vše s úsměvem. A jaké jsou vaše tipy, jak se motivovat k hubnutí? Napište nám třeba na Facebooku.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

Share via
Send this to a friend