Ukázkové svačiny pro školní děti

Prázdniny jsou nenávratně pryč a vám přibyly starosti se školní výbavou svých ratolestí? Nezapomeňte do ní zahrnout i každodenní přípravu svačin. Jejich správným složením zlepšíte koncentraci, schopnost učení a celkový prospěch dítěte.

reklama
Popis

Udělejte první krok pro úspěšné hubnutí ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit, aby šla vaše váha dolů
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
  • Rezervujte si konzultaci dnes a získejte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma

Zajímá vás, jak nejlépe připravit své dítě do školy? Zdravá a nutričně vyvážená svačina představuje základní školní výbavu. Nasytí dětský mozek, poskytne dítěti dostatek energie a podpoří jeho školní i mimoškolní výsledky.

Jak by měla školní svačina vypadat?

Tráví vaše dítě ve škole převážnou část dne? Pak potřebuje svačiny hned dvě.

Dopolední i odpolední svačina by měla tvořit zhruba 10-15 % celkového energetického příjmu dítěte.

Optimální školní svačina obsahuje komplexní sacharidy, vlákninu, kvalitní bílkoviny, tuky s minimem nasycených mastných kyselin, vitaminy, minerální a další tělu prospěšné látky doplněné o neslazené tekutiny.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Dětská obezita: Příčiny, rizika a léčba

Jak přimět dítě svačit?

Přimět dítě pravidelně svačit může být zpočátku stěžejní úkol. Zvláště, není-li na svačiny zvyklé z domova. Jaké triky zvolit, aby dítě svačiny jedlo?

  • Jděte jako rodič vlastním příkladem.
  • Vysvětlete dítěti principy zdravého stravování.
  • Zapojte dítě do samotné přípravy svačin.
  • Nepodceňujte estetickou stránku jídla.

Ukázka zdravých svačin

1. den

Dopolední svačina: Bílý jogurt s domácím müsli a kouskem čerstvého ovoce

Odpolední svačina: Celozrnný kváskový chléb s kvalitní šunkou a čerstvou zeleninou


Rýžová kaše s jablkem a vločkami

2. den

Dopolední svačina: Obilná kaše s čerstvým ovocem a hořkou čokoládou

Odpolední svačina: Celozrnné krekry s cottage sýrem a čerstvou zeleninou

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Jak vybrat výživového poradce pro děti?

3. den

Dopolední svačina: Ovocné smoothie s jogurtem a semínky

Odpolední svačina: Hummus s čerstvou zeleninou


Chia pudink s mangem

4. den

Dopolední svačina: Chia pudink s čerstvým ovocem a ořechovým máslem

Odpolední svačina: Celozrnná tortilla se salátem a tuňákovou pomazánkou


Domácí ovesná tyčinka

5. den

Dopolední svačina: Domácí müsli tyčinka s ořechy, semínky a lyofilizovaným ovocem

Odpolední svačina: Celozrnný kváskový chléb s plátkovým sýrem a čerstvou zeleninou

Tyhle svačinky zachutnají i dospělým, nebojte se je přibalit i manželovi nebo starší generaci. Poděkuje vám celá rodina 🙂

TIP: Mrkněte také na inspiraci na zdravé svačiny z Instagramu.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.

Zlepšete kvalitu života přátelům a rodině. Sdílejte s nimi článek. Děkujeme.

[mv_grow_share]
Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít