Zdravé svačiny: 8 inspirací z Instagramu

Už vás nebaví střídat každý den kefír, oříšky a kousek ovoce? Nakoukněte s námi pod pokličku nejpovolanějších: Inspirujte se zdravými svačinami top foodblogerů z Instagramu.

5 důvodů, proč svačit

  1. Svačiny mají podle výživových poradců tvořit až 15 % celkového denního energetického příjmu. U dětí a dospívajících klidně ještě více.
  2. Doplňují energii a brání kolísání cukru v krvi.
  3. Zlepšují soustředění a sportovní výkony.
  4. Pravidelnost v jídle svědčí trávení a působí jako ochrana před obezitou.
  5. Pomáhají jako prevence proti úrazům.

TIP: Samotný 1 kousek ovoce jako zdravá svačina nestačí. Myslete na vyvážený poměr bílkovin, tuků i sacharidů.

Zdravé svačinky nasladko

Když dochází energie, nebojte se osladit si život. Svačiny k tomu přímo vybízejí.

1.      Bílý jogurt + vločky + ovoce = VSL

Plnohodnotná svačinka, která nikdy nezklame. Na profilu @majoliecuisine najdete celou řadu lahodných inspirací. Tleskáme poměru živin v této svačince: jogurt dodá bílkoviny a přátelské bakterie, celozrnné vločky zase kvalitní sacharidy a ovoce rychlou energii se spoustou vitamínů.

bílý jogurt + vločky + ovoce = VSL

TIP: Vyrobte si bílý jogurt doma. Jde to snadno i bez jogurtovače.

2.      Domácí müsli tyčinka

Zdravé bílkoviny, tuky i sacharidy sbalené na cesty. Tyčinka podle @fitfoodpassionwithluci obsahuje samé zdravé suroviny. Základ tvoří vločky, semínka a madle. Sladí ji jen banán a dýňové pyré.

domácí müsli tyčinka

3.      Sladké muffiny

Na kakaové muffiny s vanilkovým proteinem z dílny @maryskitchenlove se přímo sbíhají sliny. Celý recept najdete na Maryině blogu. K muffinům přikousněte i nějaké to ovoce a ideální zdravá svačinka je na světě.

sladké muffiny

TIP: Vyzkoušejte také naše mrkvovo-jablečné muffiny bez mouky.

4.      Chia pudink s granátovým jablkem a tvarohem

Chia pudink dobře chutná a navíc podporuje hubnutí – semínka zasytí a dodají energii klidně až na 5 hodin. Stačí je zalít kokosovým mlékem a přihodit trochu ovoce. @Kamila.Kubikova.3 přidala ještě trochu ochuceného tvarohu. Super nápad!

chia pudink s granátovým jablkem a tvarohem

TIP: Mrkněte na rychlý chia pudink s banánem a borůvkami.

5.      Raw tyčinka ze sušených fíků a datlí

Skvělá kuchařka @domaciputka doporučuje tento mls do kapsy:

  • Připravte si hrnek sušených datlí a fíků. Pokrájejte je.
  • Dále si nachystejte hrnek oříšků a semínek podle chuti. Jemně je podrťte nožem, ať nezavaříte robota.
  • Teď všechny 3 hrnky smíchejte, zakápněte lžící kokosového oleje a podrťte v mixéru.
  • Směs přenesete na plech vyložený pečicím papírem a vytvarujte rovnoměrný obdélník.
  • Dejte odpočinout do lednice a cca po 2 hodinách krájejte zdravé raw tyčinky

raw tyčinka ze sušených fíků a datlí

Zdravé svačiny naslano

Už jste přeslazení dost? Mrkněte ještě na pár zajímavých slaných svačinek.

6.      Hummus z červené čepy s krekry

Hummus z červené řepy od @theblendergirl doslova obletěl svět. Hrnek řepy a půl hrnku pórku uvařte ve vodě doměkka (cca 8 minut). Přidejte hrnek vařené cizrny a vše rozmixujte. Dochuťte trochou jablečného octa, tahini, dijonské hořčice, soli, kmínu a zeleného pepře. Podávejte s celozrnnou bagetkou nebo krekry.

hummus z červené řepy s krekry

TIP: Zkuste také klasický hummus s jemnými batáty.

7.      Jablko s měkkým sýrem a vlašskými ořechy

Opravdu blesková svačinka od @e_eva z blogu Moje barevná kuchyně. K jablíčku se sýrem a oříšky zakousněte pár krekrů nebo celozrnnou bagetku. Za necelých 5 minut hotovo!

jablko s měkkým sýrem a vlašskými ořechy

8.      Ciabatta se sušenou šunkou, parmazánem a rukolou

Stará dobrá „houska s něčím“ v luxusní verzi, která neskončí v koši ani u nejzmlsanějšího školáka. Sledujte skvělou mamku Hanku z @zlaskykjidlu pro další inspirace.

ciabatta se sušenou šunkou, parmazánem a rukolou

TIP: Sledujte BezHladovění.cz na Instagramu. Označujte své dobroty hashtagem #bezhladoveni, ať víme, na čem si zrovna pochutnáváte. Těšíme se.