BezHladovění.cz

Říjnový jídelníček proti nedostatku vitaminu B

Únava, nechutenství, kožní problémy, padání vlasů i časté záněty. I tak se projevuje nedostatek osmi vitaminů B komplexu. Než sáhnete po doplňcích stravy, zkuste přirozeně pestrý jídelníček.

reklama

Potraviny s vysokým obsahem vitaminu B

Podle serveru Livestrong.com vám nejvíc vitaminů B komplexu dodají:

Druh vitaminu B Hlavní funkce Zdroje
Thiamin Trávení a chuť k jídlu Vepřové maso, šunka, tmavě zelená listová zelenina, celozrnné obiloviny a pečivo, pšeničné klíčky, rýže, zelený hrášek, čočka a ořechy – hlavně mandle a pekanové jádra
Riboflavin Pleť Mléko a mléčné výrobky,   chřest, špenát a další tmavě zelená listová zelenina, kuřecí maso, ryby, vejce a obilné cereálie
 
 
Niacin Nervový a kardiovaskulární systém, brání únavě Kuře, krůtí, losos a další ryby včetně konzervovaného tuňáka vlastní šťávě, obiloviny, luštěniny, arašídy
 
 
Folát (kyselina listová) Červené krvinky a nervový systém Zelené listy, chléb, těstoviny, rýže
B6 Červené krvinky Drůbež, mořské plody, banány, zelená listová zelenina (například špenát), brambory a obilné cereálie
B12 Červené krvinky a nervový systém Mořské plody, ryby, hovězí maso
Biotin Metabolismus Játra, vaječné žloutky, Losos, vepřové maso a avokádo, většina ovoce a zeleniny
Kyselina panthotenová Enzymy Jogurt, avokádo, luštěniny, batáty, brambory, brokolice

TIP: Zjistěte víc o roli vitaminu B při hubnutí. Je totiž velmi důležitý.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Pondělí

Snídaně: Vejce na hniličko s celozrnným toastem a ředkvičkami

Svačina: Domácí celozrnné sušenky s rozinkami a vlašskými oříšky

Oběd: Vepřová panenka na kari s pikantní omáčkou a nudlemi

Svačina: Hruška

Večeře: Pečené batáty s cizrnou na zelených bylinkách

domácí celozrnné sušenky s rozinkami a vlašskými oříšky

Úterý

Snídaně: Ovesná kaše s banánem a raw kakaem

Svačina: Pomelo

Oběd: Zeleninová hustá polévka s filé z tresky

Svačina: Jablko s arašídovým máslem

Večeře: Pohankové palačinky se špenátem, tofu a sušenými rajčaty

zeleninová hustá polévka s filé z tresky

Středa

SnídaněOřechová granola se sušenými brusinkami zalitá sójovým mlékem

Svačina: Zeleninové smoothie

Oběd: Cizrnové kari se zeleninou a rýží

Svačina: Křížaly se skořicí

Večeře: Domácí játrová paštika z kuřecích jater s celozrnnou bagetkou

ořechová granola se sušenými brusinkami zalitá sójovým mlékem

Čtvrtek

Snídaně: Jáhlová kaše se sušenými meruňkami a mandlemi

Svačina: Bílý jogurt a hrst kešu oříšků

Oběd: Kuřecí roláda s orientální rýží

Svačina: Dvě kostičky vysokoprocentní čokolády

Večeře: Zeleninový salát s vařeným vejcem a slunečnicovými semínky

kuřecí roláda s orientální rýží

Pátek

Snídaně: Žitný chléb s avokádem a ztraceným vejcem

Svačina: Proteinové kuličky z rostlinného proteinu, arašídů, datlí a kakaa

Oběd: Slzovka s krevetami a houbami

Svačina: Hroznové víno

Večeře: Dýňová polévka s kokosovým mlékem

žitný chléb s avokádem a ztraceným vejcem

Sobota

Snídaně: Švestkový koláč

Svačina: Smoothie s banánem, ananasem a mandlovým mlékem

Oběd: Celozrnné těstoviny s rajčaty a cizrnovou posypkou

Svačina: Mražený jogurt s lesním ovocem

Večeře: Gnocchi se špenátem, hlívou ústřičnou a omáčkou z rýžové smetany

švestkový koláč

Neděle

Snídaně: Mugcake se strouhaným jablkem a bílým jogurtem

Svačina: Chia pudink s kakaem a mangem

Oběd: Steak z lososa s mrkvovo-celerovou kaší

Svačina: Kefír

Večeře: Špaldový chléb s pomazánkou z červené řepy a tvarohu

steak z lososa s mrkvovo-celerovou kaší
reklama
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Doprava zdarma od 2000 Kč při nákupu ochranných pomůcek na Mediskont.cz
Test na COVID, jednorázové rukavice, roušky a respirátory, jednorázové oděvy, obličejové štíty, dezinfekce na ruce, antibakteriální ubrousky, produkty za velkoobchodní ceny.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům