BezHladovění.cz

10 fit domácích pomazánek: Hotovo do 15 minut!

Domácí pomazánky jsou skvělým doplněním a zpestřením jídelníčku. A to i při dietě. Níže najdete seznam těch nejoblíbenějších podle naší redakce.

Podávat je můžete s celozrnným chlebem ke snídani, ke svačině či studené večeři nebo s nakrájenou okurkou, mrkví či řapíkatým celerem jako snack.

1. Tvarohová česneková s pažitkou

Tvaroh smíchejte s utřeným česnekem, solí, pepřem a čerstvou pažitkou. Můžete přidat i pár kapek citrónové šťávy.

2. Tuňáková s cibulí

Smíchejte konzervu tuňáka se dvěma baleními žervé a nakrájenou jarní cibulkou. Můžete přidat i lžíci dijonské hořčice. Nakonec osolte, opepřete a dozdobte slunečnicovými semínky.

3. Cizrnová pomazánka s kurkumou

Předvařenou nebo konzervovanou cizrnu rozmixujte se lžící olivového oleje, sezamovou pastou a kurkumou. Dochuťte solí, koriandrem, kapkou citrónu a chilli. Navrch posypejte sezamovými semínky.

4. Brokolicová tofu pomazánka

Uvařenou brokolici rozmixujte se lžící panenského olivového oleje a pokrájenou kostkou tofu. Dochuťte zeleninovým vývarem, solí, bazalkou a pepřem. Podávejte s celozrnným toustem.

brokolicová pomazánka

5. Rajčatová pomazánka

Vaničku jemného tvarohu smíchejte s balením žervé, přidejte lžíci rajského protlaku a nadrobno nakrájená sušená rajčata. Dochuťte bazalkou, oreganem, solí a pepřem a můžete podávat!

reklama
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Recenze knihy „Jak tuky pálit a neukládat?“

6. Pomazánka z červené čočky

Předvařenou červenou čočku smíchejte se lžící až dvěma kokosového mléka a lžící olivového oleje. Poté dochuťte koriandrem, muškátovým oříškem a sušeným zázvorem, což dodá pomazánce lehce orientální nádech. Navrch můžete posypat lněným semínkem.

7. Pomazánka z červené řepy a tvarohu

Vaničku nízkotučného tvarohu rozmixujte s uvařenou červenou řepou. Přidejte lžíci octa, olivového oleje a lžící lahůdkového droždí. Dochuťte mořskou solí, pepřem a kmínem dle chuti. Podávejte s chlebem nebo kukuřičnými suchary.

pomazánka z červené řepy a tvarohu

TIP: Naučte se i domácí kváskový chleba. Není na tom nic těžkého.

8. Vaječná pomazánka s kari

Vajíčka uvařená natvrdo rozmačkejte v misce a přidejte lžíci plnotučné hořčice, vaničku měkkého tvarohu a 1 najemno nakrájenou cibuli. Dochuťte trochou sójové omáčky, kari kořením, solí a pepřem. Navrch posypejte čerstvým koriandrem a podávejte s oblíbeným chlebem.

9. Sýrová pomazánka s pažitkou

Dvě balení žervé smíchejte s nakrájenou pažitkou, přidejte lisovaný česnek a dochuťte dle potřeby solí a mletým chilli. Podávejte s opečeným chlebem a čerstvě nakrájenou okurkou.

10. Jogurtová s parmezánem

Bílý jogurt řeckého typu smíchejte s najemno nastrouhaným parmazánem. Poté nasekejte bazalku a jarní cibulku, které přimíchejte nakonec. Pomazánku můžete vylepšit lžící lahůdkového droždí. Podávejte s celozrnnými tyčinkami a nakrájenou barevnou paprikou.

A jaká je vaše nejoblíbenější? Napište nám třeba na Facebooku.

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama