Bezhladoveni.cz

Jak se zbavit celulitidy a získat zpět pevnou a hladkou pokožku

Celulitida je častý důvod, proč se i štíhlé ženy stydí nosit kratší sukně a šortky a v létě se nerady svlékají do plavek. Dolíčky na stehnech, hýždích, břiše i rukou trápí až 90 % žen po celém světě. Zbavit se jí vyžaduje správné metody, poctivost a vytrvalost. 

reklama

Mít krásnou ženskou postavu s oblými a pevnými křivkami bez celulitidy neboli pomerančové kůže, je snem mnoha žen bez ohledu na věk, váhu či typ postavy. Celulitida je však otravná “kámoška”, která se lepí na mladé dívky, dospělé ženy, maminky po porodu i zralé dámy. Na silnější postavě bývá vidět více, nevyhýbá se ale ani štíhlým postavám.

4 kroky, jak se zbavit celulitidy

Chcete tuto nevděčnou kamarádku poslat konečně tam, kam patří? Připravili jsme si pro vás návod, jak se celulitidy zbavit. Nečekejte však tip na zázračný krém. Nebude to snadné, ani rychlé. Je to dřina, která za to ale stojí.

1. Jezte jinak: uberte cukry, přidejte tuky

To, co jíte, se odráží na vzhledu. Nejde přitom pouze o kila navíc či dokonce nadváhu, ale i stav pokožky. Nevhodný jídelníček obsahující nadměrné množství nezdravých tuků a cukrů má na vzniku celulitidy významný podíl.

Účinnou zbraň v boji s celulitidou představuje jídelníček složený ze zdravých potravin a surovin a s vyváženým poměrem všech tří makroživin: bílkovin, tuků a sacharidů

Dle nových poznatků vědců v oblasti zdravé výživy je doporučeno ubrat sacharidy a přidat zdravé tuky. Jak toho v reálu dosáhnete?

  • Omezte konzumaci mouky a veškerých výrobků z nich. Platí to pro bílou i celozrnné druhy mouk.
  • Jezte méně pečiva, i celozrnného, a dalších pekařských a cukrářských výrobků.
  • Snižte porce běžných příloh, jako jsou těstoviny, rýže nebo brambory.
  • Zvyšte příjem zdravých tuků. Obsahují důležité živiny a zasytí mnohem lépe než sacharidy a proteiny.
  • Do jídelníčku zařaďte ryby, tučnější druhy masa a vajíčka. 
  • Přestaňte se bát plnotučných mléčných výrobků. Nekupujte nízkotučné a light verze.
  • Jezte každý den čerstvou zeleninu a ovoce. Vybírejte především druhy s nízkým obsahem cukrů.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Low carb dieta: Co to je, kdy pomůže, jaká jsou její rizika + ukázka jídelníčku na 1 den
zdravé tuky
Jezte více zdravých tuků a budete překvapeni, jak vám změna stravy prospěje.

2. Sportujte každý den a přidejte extra cviky na celulitidu

Druhým stejně důležitým krokem, jako je zdravý jídelníček, je pravidelný pohyb. Celulitida nenávidí jakékoliv fyzické aktivity, sport ji doslova ničí dolík po dolíku 😉 Útočte pomalu a na pohyb své tělo navykejte postupně. 

Není přitom tolik důležité, co konkrétně budete dělat. Zásadní je pravidelnost a vytrvalost. Nebudeme vám mazat med kolem úst. Úspěch v tomto případě lemuje spousta dřiny a potu. Bez toho se důlků na zadku nezbavíte. 

  • Začněte jednou hodinou 3krát týdně. 
  • Po 3 týdnech přidejte další hodinu až dvě.
  • Střídejte aerobní aktivity s anaerobními.
  • Trénujte vytrvalost a pracujte na kondičce. Funguje rychlá chůze, běh, jízda na kole, inliny i intenzivní tréninky (kruhové tréninky, HIIT, tabata a další).
  • Posilujte v posilovně nebo doma. Zpevníte svaly a zvýrazníte křivky. 
  • Obden cvičte sestavu 5 nejúčinnějších cviků na celulitidu. Alespoň 15 až 20 minut.

TIP NA SESTAVU PROTI CELULITIDĚ OD SII COOPER: Odcvičte ji každý den hned ráno a pomerančová kůže u vás nemá šanci 😉

3. Obnovte proudění lymfatického systému ve svém těle

Na vzniku nevzhledných důlků se dále podílí špatná nebo nedostatečná činnost lymfatického systému. Hned po krevním oběhu se jedná o druhý nejdůležitější systém v lidském těle

Správné proudění lymfy v těle je nutné pro funkce imunitního systému, zachycení a vyloučení všech nepotřebných a škodlivých látek. Vaším úkolem je naučit se lymfu stimulovat a opět ji rozproudit:

  • hlídejte si pitný režim – pijte hodně vody, bylinné čaje a zeleninové šťávy, méně kávy, sladkých limonád a alkoholu,
  • jezte méně jednoduchých cukrů a nezdravých tuků,
  • ráno začněte manuální stimulací lymfatických uzlin – krouživými pohyby masírujte uzliny na krku, v podpaží, loktech, tříslech a podkoleních jamkách,
  • choďte na profesionální manuální lymfatickou masáž,
  • pomáhá také pravidelné otužování se a saunování,
  • při chůzi střídejte krátké a dlouhé kroky, stimulujete tak uzliny v tříslech.

TIP NA JÓGOVÉ CVIČENÍ ZUZKY KLINGROVÉ: Stimulace lymfatického systému a harmonizace ajurvédské dóši Kapha

4. Používejte kosmetiku a doplňky přímo na celulitidu

Chcete-li celulitidu skutečně porazit, nesnažte se první tři body obejít. Používání přípravků určených na celulitidu smysl má a už jenom samotné každodenní masáže váš boj proti důlkům podpoří. Spoléhat se pouze na krémy a očekávat zpevnění, zeštíhlení a vyhlazení bez práce je však ztráta času i peněz. 

Z dostupných přípravků bývá recenzemi dobře hodnocen například všestranný přírodní zelený jíl. Můžete jej použít na celé tělo, nebo jen obličej, do detoxikačních koupelí a kpřípravě celotělového peelingu či jako zábal na vlasy. Na pokožku má očistný a zjemňující efekt. Pomáhá i při akné.

To samé platí i pro doplňky stravy na hubnutí. Nebojte se investovat do kvalitních spalovačů tuků. Bez odpovídající fyzické aktivity jsou však k ničemu. Které látky podporují spalování tuku a jinak podporují hubnutí?

  • kofein,
  • synefrin,
  • chrom,
  • taurin,
  • l-karnitin,
  • kapsaicin,
  • extrakt ze zeleného čaje,
  • kyselina HCA.

Závěrečné shrnutí: Boj s celulitidou není snadný, ale zvítězit lze

Obrňte se trpělivostí. Celulitidy se jednoduše zbavíte tak, že dodržíte následující 4 kroky:

  1. Jezte méně sacharidů a více zdravých tuků.
  2. Hýbejte se každý den.
  3. Obnovte tok lymfatického systému.
  4. Používejte vhodnou kosmetiku a doplňky stravy.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Monika Šaríková

Když jsem před léty studovala historii a literaturu, nenapadlo by mě, že se nakonec budu živit psaním. Jednoznačně nejradši se věnuji psaní o zdravém životním stylu. Miluji dobré jídlo, ráda vařím, ujetá jsem zejména na českou a asijskou kuchyni, zbožňuji přírodu a pohyb. Mezi mé velké sportovní lásky patří zejména běh, kolo, turistika a jóga :)

Nenechte si ujít

reklama
reklama