BezHladovění.cz

Máte suchou pleť? Upravte svůj jídelníček!

Stále hledáte ideální krém, který by pomohl vaší pokožce od nepříjemné suchosti a popraskání? Napadlo vás však někdy, že za stavem vaší kůže nemusí být pouze nevhodně zvolená kosmetika, ale také nezdravý jídelníček?

Ano, na pleti můžeme pozorovat nejenom to, čím ji opečováváme zvenčí, ale často také poznáme, zda ji správně vyživujeme zevnitř.

Skladba jídelníčku a celkový životní styl mají na stav naší pokožky značný vliv. Co tedy dělat, abychom se zbavili nepříjemně suché kůže a hydratovali ji co nejlépe i zevnitř?

Věděli jste, že…

Až 40 % všech dermatologických problémů souvisí právě s příliš vysušenou pokožkou!

Zbavte se potravin, které vysušují pleť

Vyškrtněte pleťové záškůdce z jídelníčku a těšte se hydratované pleti už v následujících dnech. Na co si dát ve stravování největší pozor?

  • Cukr
  • Sůl
  • Instantní pokrmy
  • Konzervované potraviny
  • Uzeniny a jiné živočišné tuky
  • Alkohol
  • Cigarety
kouření

Právě cigarety i všechny výše zmíněné potraviny mohou být důvodem, proč se vám nedaří udržet pleť dlouhodobě hydratovanou a v dobré kondici.

Nadmíra soli je nevhodná z hlediska celkového zdravotního stavu, ale podepisuje se právě i na stavu pleti. Vyhýbejte se i nadměrnému pití kávy, která vaše tělo naopak dehydratuje a může pokožku tak ještě více vysušovat.

Pokud trpíte na suchou pokožku déle a nejste si jisti, jak svůj jídelníček změnit, výživový poradce vám poradí.

Sladkosti a suchá pleť

Suchá a popraskaná kůže může být rovněž následkem zvýšené konzumace jednoduchých cukrů, které kromě jiného souvisí i se syntézou kolagenu, jenž se podílí na celkové pružnosti nejenom naší pleti.

Nadmíra jednoduchých cukrů nám kromě vysoké energetické hodnoty nepřináší z nutričního hlediska žádná pozitiva. Je proto dobré vyhýbat se nejenom sladkostem a zbytečnému dosolování pokrmů, ale také konzervovaným, instantním a jiným technologicky zpracovaným produktům, které často obsahují vysoké množství obou těchto složek.

sladkosti

A jaké potraviny zvolit pro krásnou pleť?

Naopak bychom se měli zaměřit na potraviny, které naše tělo a pleť vyživují nejenom z hlediska energetického. Pokožce svědčí zejména potraviny bohaté na zdravé tuky, vitamíny, minerály i vodu.

Co zařadit do jídelníčku?

  • Ořechy
  • Semínka
  • Mořské ryby
  • Nerafinované rostlinné oleje
  • Zeleninu
  • Ovoce
jídelníček proti suché pleti

Díky dostatku zeleniny a ovoce dostanete do těla kromě vitamínů i tolik nezbytné tekutiny, které se mimo jiné podílejí na celkovém vzhledu pleti. Dbejte proto také na dostatečný pitný režim a každý den vypijte alespoň 2 litry čisté vody.

Nespoléhejte se pouze na kosmetické produkty a přemýšlejte i nad tím, jak své pokožce prospíváte zevnitř. Zapomínat byste neměli ani na dostatečný odpočinek, protože spánek rovněž přispívá k rozjasněné a hydratované pleti po celý den.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend