BezHladovění.cz

Jídelníček na hubnutí pro postavu typu hruška I.

Díky specifickému tvaru těla je každý člověk jedinečný. Přestože neexistuje průměrné a typické tělo, lze jeho tvary rozdělit do několika kategorií.

Kategorie tvarů lidského těla není módním výstřelkem

Studie z roku 2004 uvádí, že ženská těla byla v historii začleněná do několika kategorií podle tvarů, jako je trojúhelník, obdélník, diamant, ovál nebo přesýpací hodiny.

Později začali lidé k popisům typů těla používat ovoce, které není tak technické a vědecké. Například hruškovitá postava je snáze představitelná než gynoidní, ačkoliv se jedná o tutéž formu.

Faktory ovlivňující tvar těla

Struktura kostí

Některé prvky typu těla jsou dané strukturou kostí. Určití lidé mají zakřivenější páteř nebo kulatější hýždě. Jiní mohou mít širší boky, kratší nohy, nebo delší trup. Také výška ovlivňuje celkový tvar těla.

Genetika

Velkou roli hrají geny, které určují, kde se ve vašem těle hromadí a ukládá tuk. A v mnoha případech se neukládá rovnoměrně. Někdy to může být střední část těla, jindy zase stehna, nohy nebo paže.

Hormony

Tvar těla ovlivňují také hormony, především pak kortizol. Výzkum naznačuje, že stresem vyloučený kortizol může zapříčinit hromadění tuku kolem nejdůležitějších vnitřních orgánů, které jsou umístěné ve střední části těla.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Stresový hormon kortizol a jeho vliv na hubnutí

Určitý vliv mají i estrogen a progesteron, hormony uvolňované pohlavními orgány. Estrogen většinou vede tělo k ukládání tuku v podbřišku.

Jak vypadá postava typu hruška?

Zcela typickým znakem pro postavu typu hruška jsou užší ramena a poprsí a širší boky a stehna. Lidé s hruškovitou postavou mají štíhlé paže a poměrně výrazný pas, který se postupně svažuje k bokům. Protože se na problematických partiích ve větší míře ukládá podkožní tuk, mají lidé s hruškovitou postavou sklon k tvorbě celulitidy a vzniku křečových žil.

Co se týče zdraví, hrušky mají menší riziko kardiovaskulárních chorob než lidé s postavou typu jablko, u kterých se tuk hromadí především v oblasti břicha. Častější jsou u nich ale problémy s klouby a kostmi.

Pondělí

Snídaně: Borůvkové smoothie s ovesnými vločkami a fíky

Svačina: Špalíčky z kedlubny s pažitkovým dipem

Oběd: Grilovaná kuřecí prsa s omáčkou z červených paprik a pečeným bramborem

Svačina: Kukuřičné chlebíčky s mozzarellou a cherry rajčaty

Večeře: Kroupové rizoto s fazolemi a pečenou zeleninou

borůvkové smoothie s ovesnými vločkami a fíky

Úterý

Snídaně: Sójový jogurt s hruškou a mandlovým máslem

Svačina: Kefír a pár kuliček hroznového vína

Oběd: Pečený mořský vlk s divokou rýží a dušenou růžičkovou kapustou

Svačina: Guacamole s žitným chlebem

Večeře: Dýňová polévka zahuštěná bramborem ozdobená dýňovými semínky

dýňová polévka zahuštěná bramborem ozdobená dýňovými semínky

Středa

Snídaně: Pohanková kaše s blumou a skořicí

Svačina: Chia pudink s kaki a pekanovými ořechy

Oběd: Gratinované brambory se šalotkou a lesními houbami

Svačina: Šopský salát

Večeře: Celozrnný chléb a klasický cizrnový hummus, zeleninový salát

chia pudink s kaki a pekanovými ořechy

Čtvrtek

Snídaně: Bílý jogurt s ořechovou granolou čerstvým ovocem

Svačina: Fíková pomazánka s lískovými ořechy na rýžovém chlebíčku

Oběd: Pečená krůta na jablkách s dýňovým pyré

Svačina: Salátek ze strouhané mrkve a ananasu s citrónovou zálivkou

Večeře: Hovězí vývar s kousky masa a cizrnou

hovězí vývar s kousky masa a cizrnou

Pátek

Snídaně: Ovesná kaše se sušenými brusinkami

Svačina: Smoothie z banánu a manga

Oběd: Siven s grilovanou cuketou a rajčatovým relishem

Svačina: Celozrnná bagetka s čerstvým sýrem a klíčky

Večeře: Mrkvová polévka s chilli a zázvorem

celozrnná bagetka s čerstvým sýrem a klíčky

Sobota

Snídaně: Ovesné lívance s banánem a hořkou čokoládou

Svačina: Tapiokový pudink z kokosového mléka s přelivem z lesního ovoce

Oběd: Zapečený lilek plněný mletým hovězím masem

Svačina: Zelené jablko posypané skořicí

Večeře: Květákové kari s celozrnnou rýží

zapečený lilek plněný mletým hovězím masem

Neděle

Snídaně: Pohankové vafle s bílým jogurtem domácí marmeládou

Svačina: Šťáva na podporu imunity

Oběd: Celozrnné těstoviny s rajčatovou omáčkou a tuňákem

Svačina: Salát z pečená červené řepy s kozím sýrem a baby špenátem

Večeře: Nasucho opečená žitná topinka s avokádem a vařeným vejcem

nasucho opečená žitná topinka s avokádem a vařeným vejcem

Přejeme dobrou chuť a spoustu elánu do dalšího hubnutí 🙂

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Share via
Send this to a friend