BezHladovění.cz

Zaručené způsoby, jak nastartovat po ránu metabolismus

Metabolismus je pro hubnutí velmi důležitý, to už určitě zjistil každý, kdo se někdy pokoušel nějaké to kilo shodit.

Pod pojmem metabolismus si totiž představíme látkovou přeměnu, které je nezbytná pro správný chod našeho organismu.

Metabolismus nám pomáhá spalovat kalorie a rozkládat látky přijaté z potravy, které nadále zpracovává a využívá je jako energii, nebo na obnovu tkání v našem těle.

Pokud je tato schopnost organismu přeměny látek zpomalena, dochází k jejich nadměrnému ukládání ve formě tuků, což se bude nadále podepisovat nejenom na naší fyzické, ale i psychické stránce osobnosti.

Nemoc, nebo jen špatná životospráva?

Ke špatné, nebo nedostatečné funkci metabolismu přispívá několik faktorů.

Může to být způsobené z části geneticky, s čímž se dá v dnešní době vždy něco dělat.

Dále může být pomalý metabolismus způsoben zdravotní komplikací, jako je špatná činnost štítné žlázy, ale nejčastější příčinou bývá zpravidla špatný životní styl.

Věční dietáři

Nejohroženější skupinou lidí, kteří si koledují o špatný metabolismus.

Jsou to zejména ti, kteří se celý život pohybují v nekonečném kolotoči diet. Jejich tělo si pak zvykne na strádání a při nejbližší příležitosti si přijatou energii uloží do zásoby.

Jak se z takovéhle situace dostat a nejlépe nastartovat svůj metabolismus?

Ráno moudřejší večera

Se změnou svého životního stylu a denního režimu začněte již od brzkého rána.

První, co po probuzení uděláte, bude vypití vlažné vody s čerstvým, vymačkaným citrónem. Teplá voda nebude pro váš organismus takovým šokem a vláknina spolu se zásaditostí citrónu, pomůže spalování doopravdy nakopnout.

Pokud už jste to někdy praktikovali a máte pocit, že citrón nezabírá, vyzkoušet můžete dvě lžičky jablečného octa, taktéž rozpuštěného ve vodě.

Snídaně je základ celého dne!

Poté několik minut počkejte a nejlépe do půl hodiny až hodiny po probuzení se nasnídejte.

Začátek dne bez snídaně je totiž typickým příkladem toho, jak si zadělat na zpomalený metabolismus.

Po dlouhé noci potřebuje vás organismus nastartovat co nejdříve, protože pokud byste si první jídlo dopřáli až s odbitím poledne, celý den byste pak spalovali daleko méně kalorií.

Snídaně by měla být pestrá, ale zapomeňte na rychlé cukry a raději zapojte do hry bílkoviny, na jejichž zpracování se vynakládá daleko více energie.

Vhodnou volbou budou ovesné vločky, či müsli doplněné bílým jogurtem a ovocem, nebo plátek celozrnného chleba s kvalitní libovou šunkou a tvarohovou pomazánkou.

Složené sacharidy vám zajistí energii po celé dopoledne a vyhnou se vám i náhlé pocity „vlčího“ hladu.

Ke snídani si dopřejte nejlépe zelený čaj, který je úžasným antioxidantem a zvyšuje metabolismus tuků.

Jezte pravidelně, vyhněte se přejídání

Ráno byste také neměli vynechávat svačinu, ta by měla následovat 2-3 hodiny po snídani.

Malou svačinu si dopřávejte i odpoledne, díky ní se nebudete při hlavních jídlech přejídat a navíc nenechá váš metabolismus „usnout“.

Vy tak budete plní energie a ke všemu budete intenzivně spalovat po celý den.

Dejte si do těla

Dalším problémem lidí, kteří mají zpomalený metabolismus, je pohyb.

Většina celý den prosedí v kanceláři a tak celý den funguje pouze na „úsporný režim“, který je pro naše spalování doslova katastrofou.

Pokud to jinak nejde, je dobré se v pravidelných intervalech alespoň protahovat a procházet.

Nejlepším způsobem jak svůj metabolismus urychlit, je cvičení. Pokud si ráno přivstanete a půjdete se ven proběhnout, nastartujete své tělo i psychiku na celý den a vše vám hned půjde lépe od ruky.

Navíc, po intenzivním aerobním tréninku vaše tělo spaluje daleko více kalorií, a to i několik hodin po jeho skončení.

Dalším plusem pravidelného cvičení jsou získané svaly, které obecně pomáhají odbourávat daleko více energie, než jiné tkáně v našem těle. Dokáží to dokonce i v klidu, například při spánku.

Voda – zázrak přírody

Po sportovním výkonu a zejména ráno, nezapomeňte organismus dostatečně hydratovat, nejlépe vodou.

Nedostatečný pitný režim je dalším záškodníkem, který nám znesnadňuje shazování kilogramů, protože dehydratovaný organismus spaluje zpravidla pomaleji.

Kofeinu s mírou

Po ránu se zkuste vyhnout kávě, na čas vás sice povzbudí, ale poté dojde k útlumu a to nejenom vás, ale i vašeho spalování. Navíc, káva působí jako diuretikum a tím vás dehydratuje.

Pro správný chod vašeho organismu obecně nezapomínejte, že spánek je lék a i on je při redukci hmotnosti velmi důležitý, napomáhá totiž zabraňovat rozhození vašeho metabolismu.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend