BezHladovění.cz

Prospěte se ke štíhlosti

Co se děje ve spánku

Jednou ze zásad správné životosprávy je i dostatečný a kvalitní spánek.

Přispívá k dobré duševní kondici, fyzickému stavu a v boji proti negativnímu působení stresových faktorů.

Ve spánku dochází ke zpomalení metabolismu, k poklesu tělesné teploty a srdeční frekvence.

Spánková terapie se nyní dokonce používá také jako podpůrný prostředek v redukčních dietách.

První tuto terapii vynesl německý vědec Detlef Pape.

Terapie se zakládá na tom, že během spánku nepřijímáme energii v podobě jídla a přesto jsme schopni energii vydávat, a ne zanedbatelnou.

Jak to funguje?

Spánek se využívá především k relaxaci a regeneraci.

Pro zdravého dospělého jedince se většinou uvádí optimální doba spánku 7 – 8 hodin. Někteří autoři a zastánci hubnutí pomocí spánku přikládají spánku podobný účinek jako při skutečné fyzické námaze.

Spánku se přikládá význam pro budování hormonální rovnováhy.

Co se týče ve vztahu spaní k redukci hmotnosti, dokonce se při něm uvolňují hormony, které se podílí na hubnutí jako takovém. Příkladem může být uvolňování leptinu, hormonu, který se obecně podílí na regulaci chuti k jídlu.

V bdělém stavu spíše funguje uvolňování hormonů snažících se zajistit ukládání přebytečné energie a těch co chuť k jídlu především vyvolávají. Strategie pro zajištění energie pro základní fyziologické potřeby.

Bylo zjištěno, že při zkrácení doby spaní pod určitou hodinu, která pro každého z nás mírně odlišná, tito jedinci snědli následující den, o zhruba 2000 kJ více. Pro nadšence lenošení zní takový druh redukční kůry velmi líbivě. Jak snadno raději ulehneme do postele nebo si ráno déle přispíme? Jednou za čas to rozhodně neškodí žádnému z nás.

Některé diety založené redukci váhy ve spánku ji přikládají stejný význam jako sportu! Pokud se na to budeme koukat z pohledu výdeje energie, možná mají někteří opravdu místo postele „ring“ a pohybují se jako o život. Jenomže sport není jenom o spalování, jde o zpevnění kosterní svaloviny, tvarování postavy, budování si fyzické kondice pro zvýšení výkonnosti srdečně-cévního systému.

Není pochyb o tom, že dostatečný spánek je nezbytnou součástí pro správné fungování organismu! Tak jako zdravé hubnutí nelze postavit jen na redukčním jídelníčku, nelze ho stejně tak založit pouze na kvalitním spánku. I pohybová aktivita má zásadní úlohu a měla by být začleněna do našeho běžného života.

I teorie samotného autora této hubnoucí terapie má své dané zásady. Kromě očekávaného kvalitního spánku sem řadí pravidelné stravování. Poohlédneme se po doporučovaných potravinách, nijak se neliší od zdravých potravin, které jsou základem pro racionální diety!

Jde zde také o vyvážený poměr živin, omezení sladkých pokrmů před spaním a klade se důraz na příjem kvalitních bílkovin. Nic není zadarmo, ale výsledky za to stojí. Prospat se ke štíhlosti sledováním principu myšlenky této diety a zařazením pohybu půjde jedna báseň.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Ing. Tereza Pechová

Ing. Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend