BezHladovění.cz

Proč při chůzi používat krokoměr?

Krokoměr, přístroj který pracuje na principu zaznamenávání počtu kroků, snímáním otřesů způsobených pohybem při chůzi (běhu). V posledních letech se krokoměry změnily doslova v módní doplněk. Jejich hlavní pointou však není nápaditý design. U lidí, kteří nemají dostatečnou pohybovou aktivitu, umí krokoměr zázračně zakročit. Nejen lékaři začínají krokoměry uplatňovat jako nástroj, jak motivovat své pacienty k vyšší fyzické aktivitě.

Krokoměr a vědecké studie

Stanfordská univerzita publikovala vůbec jako první článek pro Journal of the American Medical Association na téma účinnosti krokoměrů na lidské zdraví a vyšly ji velice pozitivní výsledky.

  • Užívání krokoměrů je spojováno s viditelným nárůstem fyzické aktivity a snížením hmotnosti.
  • Sledování krokoměru při běžných denních aktivitách podněcovalo k vyššímu výkonu, a to průměrně o 2183 kroků za den.
  • Zvýšený pohyb zlepšil krevní tlak, konkrétně ovlivnil pokles systolického krevního tlaku.

Studie vznikla ve Spojených Státech Amerických, kde má 45 % americké populace nízkou pohybovou aktivitu, přestože jsou 2/3 populace obézní nebo mají nadváhu. Výsledky ukazují na vhodnost doporučení krokoměrů jako prostředek k prevenci civilizačních onemocnění.

Aktivní s krokoměrem

Odborníci se shodují, že optimálně by měl dospělý člověk ujít přibližně 10 000 kroků za den. Podle počtu kroků se dá lehce odhadnout i náš životní styl. Méně než 5 000 kroků za den odpovídá spíše sedavému způsobu života a pod hranici 10 tisíc jsme stále nedostatečně aktivní.

Netušíte jak na tom jste? Krokoměr vám práci velmi usnadní. Spočítá kroky za vás a především motivuje k pohybu! Je to méně drastické než se koukat na ručičku osobní váhy a efekt na sebe nenechá dlouho čekat.

Nasaďte si krokoměr hned po probuzení a sundejte jej až večer, aby počet kroků opravdu odpovídal aktivitě, kterou jste udělali za celý den. Může se stát, že ujdete daleko méně než jste očekávali.

Pro začátek bohatě postačí počet kroků jen mírně navyšovat a postupně se dostat až na 6 000 kroků za den. Nejde tu o rychlou změnu, nýbrž změnu trvalou, která pomáhá zvýšení fyzické kondice a formování postavy.

Krokoměr je lehký, snadno ovladatelný a cenově dobře dostupný. Pokud máte s pohybem přes týden problém, určitě ho vyzkoušejte. Krokoměr v nás má tendenci vzbudit trochu té zdravé soutěživosti a zatočit s leností.

Krokoměr šitý na míru

Není krokoměr jako krokoměr. Některé jsou více přizpůsobeny aktivnějšímu pohybu či běhání. Jiné krokoměry jsou navíc vybaveny schopností měřit puls, energetický výdej nebo se umí propojit s počítačem. Každý z nich je svým způsobem specifický a hodí se k různým účelům.

Čtěte dále: Poradíme vám, jak vybrat správný krokoměr. ->

Krokoměr je skvělý pomocník, který nás hlídá a přitom neokřikuje. Všechno nechává na nás, ale vsadím se, že ani vám to nedá a při známce nespokojenosti se svým výkonem se další den posnažíte o něco více.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend