BezHladovění.cz

Cholesterolová dieta

Cholesterolová dieta neboli dieta se snížením obsahem cholesterolu je vhodná pro všechny, kdo mají se zvýšeným cholesterolem problémy. Vysoký cholesterol dnes trápí velkou většinu lidské populace a zejména v Čechách se s ním potýká čím dál více lidí.

reklama

Přitom je tento ukazatel jedním z největších rizikových faktorů obezity a kardiovaskulárních onemocnění, které jsou na prvním místě v příčinách úmrtí v naší republice.

Nízko cholesterolovou dietu můžete využívat jako podpůrný prostředek k léčbě vysoké hladiny cholesterolu, ale i preventivně. Jen málo lidí trpí tímto problémem dědičně, většina si ho způsobila sama nezdravým životním stylem a nevhodným stravováním.

Podstata cholesterolové diety

Jak vás již určitě napadlo, nízko cholesterolová dieta je založená zejména na omezení cholesterolu ve stravě, který se vyskytuje výhradně v tučných živočišných produktech jako je masoa mléko.

Tato dieta však nespočívá v úplném omezení tuku, jak by se někteří mohli domnívat, nýbrž v nahrazení nezdravých tuků těmi zdraví prospěšnými. Které to jsou?

Uvedené informace neslouží jako zdravotní doporučení. Váš zdravotní stav a úpravu stravy konzultujte se svým lékařem nebo nutričním terapeutem.

Přečtěte si: Jak správně vybrat výživového poradce

Co by měla obsahovat dieta na snížení cholesterolu?

  • Rostlinné oleje (řepkový, olivový, lněný)
  • Ovoce a zelenina
  • Celozrnné výrobky
  • Libové maso (králičí, krůtí)
  • Ryby (zdroj omega-3 mastných kyselin)
  • Zakysané mléčné výrobky

Na co naopak zapomenout v dietě při vysokém cholesterolu?

  • Tučné maso a mléčné výrobky (tučné mléko, sýry, šlehačka, smetana, uzeniny)
  • Sádlo
  • Máslo
  • Cukrovinky – pokud vás kromě cholesterolu trápí i nadváha, omezte co nejvíce jednoduché cukry
  • Omezte alkohol
  • Omezte sůl
reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Pomůžeme vám snížit riziko cévních onemocnění úpravou stravy

Naučíme vás jíst tak, abyste snížili riziko cévních onemocnění a zlepšili si zdraví. Přijďte na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč.

Rezervujte si konzultaci dnes 11.4.2021 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Pro koho je dieta vhodná/nutná?

Pokud chcete vylepšit svůj jídelníček a zařadit více zdravých potravin, můžete se i vy vydat cestou nízko cholesterolové diety. Pravděpodobně se již po několika týdnech budete cítit mnohem lépe a jako bonus zhubnete nadbytečná kila.

Pro lidi trpící diagnostikovaným zvýšeným cholesterolem je však tato dieta nutná jako prevence před obezitou a kardiovaskulárními onemocněními. Pokud je to nutné, lékař vám k dietě předepíše i léky na snížení cholesterolu, jejichž braní je stejně jako dodržování diety, velmi důležité.

Nízko cholesterolový jídelníček na jeden den

Snídaně: Celozrnný chléb namazaný nízkotučným tvarohovým sýrem, libová krůtí šunka, paprika

Svačina: Pomeranč a hrst ořechů dle výběru

Oběd: Steak z lososa s vařeným bramborem bez másla, brokolice

Svačina: Nízkotučné kefírové mléko

Večeře: Celozrnný kuskus grilovanou zeleninou zakápnutý panenským olivovým olejem

TIP: Inspirujte se dalšími vzorovými jídelníčky pro zdravější cévy:

Recept pro vás: Salát s tuňákem a pomeranči pro zdravé srdce a cévy

Připravte si

  • Steak z tuňáka
  • Listový salát, polníček
  • 2 lžíce panenského olivového oleje
  • 1 pomeranč
  • Hrst mandlí
  • 1 lžíce hořčice

Postup

  1. Příprava salátu je velmi jednoduchá. Tuňáka opečte na pánvi s minimem tuku a dejte dopéci do předem předehřáté trouby na 180 stupňů.
  2. V míse smíchejte natrhaný salát a vytvořte zálivku z připraveného olivového oleje a hořčice, kterou do salátu zamíchejte.
  3. Pomeranč oloupejte a nakrájejte na drobné kousky, poté rovněž přidejte do salátu.
  4. Hotového tuňáka položte na lůžko ze salátu, polejte trochou hotové zálivky a posypte mandlemi. Váš salát je hotový!

Proč zkusit nízko cholesterolovou dietu?

A nevýhody?

  • Pravděpodobně vám bude chybět tučnější maso, které si my Češi rádi dopřáváme.

Diskutujte s námi

Aktuální tipy a zkušenosti ostatních najdete v naší skupině Jak snížit cholesterol přírodní cestou na Facebooku. Přidejte se k nám!

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům