BezHladovění.cz

Běhání a hubnutí, jak na to?

Běhání. Tento sport má své oblíbence snad ve všech věkových kategoriích. Jeho veliká výhoda je v tom, že je neuvěřitelně levný, protože kromě padnoucích bot si vlastně nemusíte pořizovat nic dalšího. Také ho lze provozovat v podstatě kdykoliv a kdekoliv.

Tak proč s tím nezačít třeba hned zítra?

První co musíte udělat, je překonat lenost a nechuť ke cvičení. Což někdy nemusí být zrovna lehká věc. Lidé si dokáží sami sobě omluvit a povolit spoustu věcí. Snažte se proto vždy si vzpomenout, jaký úžasný pocit ze sebe máte, když doběhnete domů.

Navíc je běhání považováno za skvělý způsob jak zhubnout a celkově zpevnit postavu. Pro tento účel je nejlepší vyběhnout ráno. Běhání má ale i další klady. Například si jím zlepšíte celkovou fyzickou i psychickou kondici, posílíte imunitní systém a srdce, zlepší se vaše schopnost překonávat stres a hlavně se vám bude báječně spát.

Začínáme s během

První věc, kterou musíte udělat, je zakoupit si dobré běžecké boty. Nic vám nezkazí náladu víc, než puchýře a bolavé kotníky. Nebojte se tedy a klidně si nechte poradit na prodejně. Je celkem jedno v jakém ročním období začnete, ale musíte se podle toho náležitě obléct.

Jestli chcete během opravdu zhubnout, tak je důležité běžet minimálně 30 minut. Je jasné, že ze začátku s tím budete mít problémy, a proto když už nebudete moci, prokládejte běh rychlou chůzí. Snažte se u toho dýchat nosem, tím využijete větší kapacitu plic a snáze se vám poběží. Když to ale neudýcháte, tak se nic neděje. Časem se to jistě zlepší.

Jestliže jste úplní začátečníci, tak běhejte nejprve na lesních cestách, a až po nějaké době přejděte na asfalt.

Abyste si vylepšili kondici, choďte běhat nejlépe čtyřikrát týdně po 30 minutách a postupně čas navyšujte. Nikdy však nezkracujte čas pod dvacet minut. Tělo totiž začne spalovat tuky právě až po dvaceti minutách. Navíc pokud budete běhat krátce a rychle, nebude mít běh na vaši postavu nejspíš takový vliv, jak jste předpokládali.  Stačí se jenom podívat na rozdíl mezi běžcem, který běhá maraton, a sprinterem.

Doporučení: Pokud nechcete s běháním začínat sami, můžete se přidat k těmto běžeckým tréninkům.

Malé vychytávky

Jestliže se vám nechce začínat s během v zimě, ale potřebovali byste zpevnit a zformovat pozadí, máme pro vás dobrý typ. Jednoduše běhejte do schodů. Budete se divit, jak takový obyčejný pohyb udělá s vaším pozadím zázraky. A pokud to ještě zkombinujete s venkovním běháním, tak je úspěch zaručen.

Běhání vám pomůže nejen zhubnout, ale je také dobrým bojovníkem proti všemi nenáviděné celulitidě. Aby se jeho účinek umocnil, je dobré si před během namazat postižené partie krémem proti celulitidě.

Druhá půlka úspěchu

To, že začnete s běháním, je sice hezké, a v mnohém to vaší postavě pomůže, ale pokud chcete opravdu shodit nějaká kila, tak to nestačí. Člověk si prostě nemůže dát po běhání dortík a doufat, že i tak zhubne, protože to, co tak pracně vyběhal, tělu zase vrátí. Proto je nezbytné upravit svůj jídelníček. Jestli si na to netroufáte, není nic jednoduššího, než se svěřit do péče výživového poradce. Ten bude přeci jenom vědět lépe, jak zlepšit vaše stravování a dovést vás k vysněnému cíli.

Běhání a hubnutí, jak na to?
3.5 (70%) 2 hlasů

Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.