BezHladovění.cz

Pilates – cesta k vysněným křivkám

Pilates je odborníky uznávaná speciální metoda cvičení. Za vše mluví i fakt, že pilates je spolu s kalanetikou podporovám některými zdravotními pojišťovnami!

Pilates kombinuje protahování spolu s posilovacími cviky. Správný postoj a prodýchávání jsou základ. Těchto několik kroků stačí k tomu, abychom si budovali perfektní základy svalově kosterního aparátu! Jednoduše řečeno je to cesta k perfektně zpevněné postavě!

Pilates je zaměřen především na svaly od hrudníku až po pánevní dno. Posiluje svaly břišní, bránici, svaly bederní, hýžďové i svaly okolo horního trupu.

Při cvičení, které zahrnuje přes 500 různých cviků, se využívá váhy vlastního těla nebo jednoduchých pomůcek: gumičky, míče, atd.

Celkově tak cviky působí na sílu, rovnováhu, stabilitu a pohyblivost.

Pro koho je pilates vhodný

Tato metoda cvičení byla vyvinuta již před zhruba 70 lety, cíleně pro pacienty s poruchou pohybového aparátu. Mělo zdůrazňovat souhru duše a těla. Snaha byla jak o svalovou harmonii, tak o odstranění stresu a napětí.

Pilates může být pro kohokoliv, důležitý je ale vhodný výběr cviků. Jeho prvky naleznete v oboru rehabilitace, po úrazech, či operacích.

Vybrané cviky se objevují i v doporučovaných cvicích pro těhotné.

Výběr cviků se uzpůsobuje individuální fyzické kondici jedince, věku, potřebnému zaměření. Pilates mohou cvičit děti i senioři.

Někteří chtějí posílit ochablé svalstvo nebo zkrácené svaly, těhotné například svaly prsní, břišní či plosky nohou. Pro pochopení našeho těla potřebujeme čas a hlavně trpělivost.

Cvičit s trenérem nebo sám doma?!

Piles patří mezi cvičení, které dávají zelenou spíše kvalitě než kvantitě! Začít cvičit pilates pouze s knížkou v ruce je holý nesmysl. Nejvhodnější je nejprve získat základy od lektora pilatesu. Pokud se vám první hodina nebude zamlouvat, zkuste jiného, každý trenér má jiný přístup.

Myslíte-li si, že jste ve sportu dost kovaní a máte dobrou kondičku na kde co, nenechte se vyvést z omylu. Pilates využívá i vnitřní svaly, které nejsou při běžných sportech namáhány.

Základům správného držení těla a dýchání se naučíte v začátečnících, zbytečně se nežeňte do pokročilých. Jakmile se něco naučíte špatně, hůř se to odnaučuje.

Ač se zdají být cviky pomalé, zapotíte se. Nástup je pozvolný, ale rychle vás rozproudí. Zkuste posoudit sami, navíc si u relaxační hudby krásně odpočinete.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend