BezHladovění.cz

Jídelníček plný jarních bylinek 3/4

První teplé dny jsou za námi. Začíná se dařit bylinkám, díky kterým je náš jarní jídelníček zelenější, zdravější a odlehčenější.

Můžeme ho obohatit o recepty s klíčky, provensálskými bylinkami nebo například lučními rostlinami.

Inspirujte se našimi tipy na voňavé dubnové recepty!

  • Nechte si sestavit jídelníček na míru vašemu metabolismu od nutričních specialistů. Budete hubnout daleko rychleji.

Pondělí

Snídaně: Ovesná kaše s banánem a jahodami

Dopolední svačina: Vajíčková pomazánka s pažitkou, kukuřičný chlebík, okurka

Oběd: Krémové celozrnné těstoviny s kuřecími kousky a žampiony

Odpolední svačina: Banán pokapaný pampeliškovým medem, mléko

Večeře: Hovězí maso dušené se zeleninou, skořicí a tymiánem, rýže natural

ovesná kaše s banánem a jahodami

Úterý

Snídaně: Domácí tymiánový chléb, margarín, čerstvý sýr, ředkvičky

Dopolední svačina: Hruška, kysané podmáslí

Oběd: Kuřecí nudličky s čatní z rajčat, rýže basmati posypaná pažitkou

Odpolední svačina: Pomazánka s medvědím česnekem, kornspitz

Večeře: Krevety na bylinkovém másle, salát s jarní cibulkou, bezlepkové pečivo

krevety na bylinkovém másle

Středa

Snídaně: Jáhlová kaše s mandarinkami a pomerančem

Dopolední svačina: Pažitkové žervé, křehké pohankové plátky, okurka

Oběd: Pečený losos s křenovou omáčkou, šťouchané brambory, zeleninový salát

Odpolední svačina: Bagel s humusem, pestem ze sušených rajčat, listem salátu

Večeře: Šalvějové noky s chřestem a parmazánem

losos s křenovou omáčkou

Čtvrtek

Snídaně: Jarní vaječné košíčky se sýrem a čerstvými kopřivami, zelenina

Dopolední svačina: Limetkový raw cheesecake s avokádem a kokosem

Oběd: Vepřová pečeně s oregano-citrónovou omáčkou, divoká rýže s naklíčenými semínky vojtěšky alfalfa

Odpolední svačina: Slunečnicový chléb, pomazánka, uzená makrela, rukola

Večeře: Pstruh na lučních bylinkách, vařený brambor, zelenina

pstruh na bylinkách

Pátek

Snídaně: Rýžová kaše s Acai berry, čaj z bezových květů

Dopolední svačina: Bramborový chléb s rozmarýnem, máslo, nízkotučný sýr, hlávkový salát

Oběd: Jarní špagety s čerstvou bazalkou, strouhaný sýr

Odpolední svačina: Jablečno-ananasová tvarohová pomazánka, opečený toustový chléb

Večeře: Domácí pizza se špenátem a vejcem na rajčatovém podkladě, míchaný salát

jarní špagety

Sobota

Snídaně: Vaječná omeleta s parmazánem a petrželkou, knäckebrot, ledový salát

Dopolední svačina: Nepečený tvarohový dort s ovocem

Oběd: Jarní kuřátko s grilovanou zeleninou, pečené brambory, jogurtový dresink

Odpolední svačina: Celozrnný toust s jemnou křenovou pomazánkou a uzeným tuňákem

Večeře: Šťovíková žemlovka s rajčatovým salátem

tvarohový dort s ovocem

Neděle

Snídaně: Domácí kaše ze skleničky s mangem a mandlemi

Dopolední svačina: Řebříčková pomazánka, kvasnicový chléb, červená paprika

Oběd: Červená čočka s rajčaty, cuketou a libečkem

Odpolední svačina: Banánové smoothie s kopřivami

Večeře: Krůtí prso špikované rozmarýnem, lehký jarní bramborový salát se sedmikráskami

banánové smoothie
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.