7 tipů, jak zastavit průjem přírodní cestou

Střevní potíže umí pořádně potrápit a akutní průjem obzvlášť. Jak se ho účinně zbavit jen přírodními prostředky bez užívání léků?

reklama
Popis

Rádi byste shodili nadbytečná kila nebo jen chcete jíst zdravě a přitom chutně?

Přestaňte se stresovat jídlem. Ušetřete čas i peníze. Vybudujte si zdravé stravovací návyky s krabičkovým stravováním:

  • 13 stravovacích programů (na hubnutí, pro více energie, nabírání svalů, pro sportovce, bez masa, vegan, pro mámy, pro celou rodinu a další.)
  • Všechny jídelníčky jsou sestavené nutriční specialistkou Mgr. Kateřinou Šimkovou
  • Jídlo neřešíte – jíte zdravě, pestře a pravidelně. V takovém množství, abyste dosáhli vašich cílů a netrpěli jste hlady
  • Doprava zdarma domů či do zaměstnání
  • Bojíte se, že vám nebude chutnat? Jídla lze upravit. Navíc si můžete stravovací program vyzkoušet i na 1 týden:

1. Půst a tekutiny

Tělo se průjmem snaží vyloučit z těla škodlivé látky. Jednodenní hladovkou mu práci usnadníte. Naopak zvyšte příjem tekutin. Základem by měla být čistá voda. Pokud vám nechutná, zkuste bylinkové odvary a silný neslazený černý čaj, který průjem staví.

2. Ostružiník

Listy ostružiníku jsou plné tříslovin, které jsou ceněné zejména pro silné stahující účinky. Odvar z ostružiníkových listů pomáhá při průjmových onemocněních a zklidňuje podrážděné trávení. 1 lžičku sušených listů zalijte šálkem vroucí vody a nechte 10 minut louhovat. Poté přeceďte a teplý nápoj po malých doušcích upíjejte.

3. Heřmánek

Heřmánek má díky velkému množství účinných látek široké spektrum využití. Vlažný neslazený čaj ze sušených květů má zklidňující vliv na žaludek a střeva. Má silné protizánětlivé účinky a dezinfikuje podrážděnou střevní sliznici. Popíjení čaje tlumí nadýmání, bolesti a nepříjemné břišní křeče.

TIP: Pozor, pohlídejte si, že kupujete opravdu pravý květ heřmánku. 2 lžíce zalijte vodou a nechte 15 minut působit. Pomáhá i při dýchacích potížích.

4. Rýže

Bílá vařená rýže nezatěžuje trávení, a proto je ideálním jídlem při průjmech i během rekonvalescence, kdy střeva postupně navykáte na opětovný příjem jídla. Důležité je rýži uvařit skutečně doměkka, nesolit ji ani k ní nepřidávat žádné koření. Rýži jezte po malých dávkách a častěji během dne.

TIP: Klidně vypijte i vodu, ve které se rýže vařila. Obsahuje spoustu škrobu, který zahušťuje stolici a podporuje léčivé procesy ve střevech.

5. Mrkev

Dušená mrkev patří k účinným prostředkům v boji proti průjmu. Prospěšné látky v mrkvi zpomalují střevní peristaltiku a tlumí bolestivé křeče, které průjem obvykle provází. Mrkev si dejte samotnou nebo ji zkombinujte s bílou uvařenou rýží.

stop průjmu

6. Borůvky

Blahodárné účinky borůvek využívali už naši předci, kteří pomocí nich účinně léčili průjmy i další neduhy. Tyto drobné plody dezinfikují a léčí střevní sliznici, zastavují průjem a pomáhají bojovat s nadýmáním. Nejlépe působí borůvky sušené, které můžete jen tak po malých dávkách zobat nebo z nich udělat chutný protiprůjmový čaj.

TIP: Čím větší balení sušených borůvek koupíte, tím levněji vyjdou. Dobře skladované vám vydrží klidně rok.

7. Banány

Banány stejně jako rýže staví, nezatěžují trávení a na naše střeva mají pozitivní vliv. Navíc obsahují velké množství draslíku, který se z našeho těla při průjmu vylučuje společně s vodou, a proto je třeba jej pravidelně doplňovat.

Při průjmu naopak zapomeňte na:

Dlouhodobý průjem může být příznakem potravinové intolerance, syndromu dráždivého tračníku i Crohnovy choroby. Pokud průjem trvá déle než 5 dnů, navštivte pro jistotu lékaře, který vám udělá všechna potřebná vyšetření a vyloučí závažnější onemocnění.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.

Zlepšete kvalitu života přátelům a rodině. Sdílejte s nimi článek. Děkujeme.

[mv_grow_share]
Šárka Jirchářová

Šárka Jirchářová

Mým velkým koníčkem je vaření a pečení. Nepříjemné střevní onemocnění mě přivedlo na dietu Low-FODMAP, která ve světě sklízí velké úspěchy. Ulehčuje život mnoha lidem se syndromem dráždivého tračníku. Nedostatek informací v našich končinách mě přivedl k psaní vlastního blogu www.lowfodmapdieta.cz.

Nenechte si ujít