BezHladovění.cz

Lednový jídelníček na hubnutí podle výživové poradkyně

Patříte k těm, kteří se pravidelně jednou ročně odhodlávají ke změně jídelníčku a právě nastal váš čas? Zkuste to tentokrát o něco méně radikálně. S naším výživným jídelníčkem se nemusíte bát, že byste hubnutí vzdali hned v únoru.

MUDr. Marie Skalská v našem novoročním rozhovoru uvedla, že nejčastější, trvale udržitelnou motivací k hubnutí bývá zhoršený zdravotní stav. Nenechávejte problémy dojít až tak daleko, aby ovlivňovaly váš život a radost z něj.

Paní doktorka dodává:

Už hned teď se můžeme před počítačem protáhnout, už hned při nejbližším jídle si můžeme nandat na polovinu talíře zeleninu, už dnes odpoledne se můžeme jít na chvíli projít.

K radám pak přidává i další:

Už dnes večer můžeme naposledy jíst 2 hodiny před zklidněním, už dnes v noci můžeme jít spát, tak abychom měli alespoň 7 hodin ke spánku, už tento víkend si můžeme naplánovat hodinovou pohybovou aktivitu.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

A co zdravého k tomu jíst? Zkuste třeba tuto inspiraci výživové poradkyně Sandry Figalové:

Pondělí

Snídaně: Celozrnný chléb s lučinou a krůtí šunkou, paprika

Svačina: Pomeranč, bílý jogurt a hrst ovesných vloček

Oběd: Červená čočka se zeleninou a kokosovým mlékem na kari, celozrnná rýže

Svačina: Řapíkatý celer a mrkev na proužky, hummus

Večeře: Pečený losos s brokolicí, mrkví, růžičkovou kapustou a jogurtovým dresinkem

Úterý

Snídaně: Celozrnný mrkvový dort s tvarohem a vlašskými ořechy

Svačina: Žitný chléb s vajíčkovou pomazánkou, rajče

Oběd: Hovězí steak, brambora pečená ve slupce, fazolky

Svačina: Mrkvový salát s jablkem

Večeře: Salát s celozrnnými těstovinami, rajčaty, paprikou, balkánským sýrem a tuňákem, zálivka z  olivového oleje

Středa

Snídaně: Zapečená ovesná kaše s jablky a skořicí

Svačina: Celozrnný wrap s avokádem a rajčaty

Oběd: Miska s rýží, lososem, koriandrem, mrkví, okurkou a teryaki omáčkou

Svačina: Acidofilní mléko s banánem

Večeře: Hrášková polévka s celozrnnými krutony

Čtvrtek

Snídaně: Celozrnná kakaová roláda s tvarohem a borůvkami

Svačina: Knäckebroty s cottage sýrem, okurka

Oběd: Rizoto s krevetami a zeleninou

Svačina: Kefírové mléko, mandarinka

Večeře: Kuřecí špíz se zeleninou, pečené brambory, dip ze zakysané smetany a salátek

Pátek

Snídaně: Celozrnné pečivo se žervé a uzeným lososem, rukola

Svačina: Špaldový muffin bez cukru

Oběd: Brambory zapečené s brokolicí, cottage sýrem a olomouckými tvarůžky

Svačina: Celozrnný chléb s mozzarellou a rajčetem

Večeře: Salát s kozím sýrem, brusinkami a celozrnným toustem

Sobota

Snídaně: Míchaná vejce se šunkou, zelenina, celozrnný chléb

Svačina: Bílý jogurt s domácím müsli, jablko

Oběd: Celozrnné špagety s rajčatovou omáčkou, hovězím masem a rajčaty

Svačina: Kukuřičné plátky s guacamole

Večeře: Pečená dýně, batáty a paprika, dip z tvarohu a rukola

Neděle

Snídaně: Špaldové palačinky s ovocem a čekankovým sirupem

Svačina: Celozrnný wrap s uzeným lososem a krémovým sýrem, čerstvý špenát

Oběd: Cuketové nudle s kuřecím masem, zapečené sýrem

Svačina: Kefírové mléko, hrst jahod

Večeře: Omeleta se sýrem a šunkou, zelenina a celozrnný chléb na přikusování

TIP: Vyzkoušejte také novoroční jídelníček na hubnutí podle výživové poradkyně Andrey Hrečkové.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend