BezHladovění.cz

Lednový jídelníček na hubnutí podle výživové poradkyně

Patříte k těm, kteří se pravidelně jednou ročně odhodlávají ke změně jídelníčku a právě nastal váš čas? Zkuste to tentokrát o něco méně radikálně. S naším výživným jídelníčkem se nemusíte bát, že byste hubnutí vzdali hned v únoru.

MUDr. Marie Skalská v našem novoročním rozhovoru uvedla, že nejčastější, trvale udržitelnou motivací k hubnutí bývá zhoršený zdravotní stav. Nenechávejte problémy dojít až tak daleko, aby ovlivňovaly váš život a radost z něj.

Paní doktorka dodává:

Už hned teď se můžeme před počítačem protáhnout, už hned při nejbližším jídle si můžeme nandat na polovinu talíře zeleninu, už dnes odpoledne se můžeme jít na chvíli projít.

K radám pak přidává i další:

Už dnes večer můžeme naposledy jíst 2 hodiny před zklidněním, už dnes v noci můžeme jít spát, tak abychom měli alespoň 7 hodin ke spánku, už tento víkend si můžeme naplánovat hodinovou pohybovou aktivitu.

A co zdravého k tomu jíst? Zkuste třeba tuto inspiraci výživové poradkyně Sandry Figalové:

Pondělí

Snídaně: Celozrnný chléb s lučinou a krůtí šunkou, paprika

Svačina: Pomeranč, bílý jogurt a hrst ovesných vloček

Oběd: Červená čočka se zeleninou a kokosovým mlékem na kari, celozrnná rýže

Svačina: Řapíkatý celer a mrkev na proužky, hummus

Večeře: Pečený losos s brokolicí, mrkví, růžičkovou kapustou a jogurtovým dresinkem

Úterý

Snídaně: Celozrnný mrkvový dort s tvarohem a vlašskými ořechy

Svačina: Žitný chléb s vajíčkovou pomazánkou, rajče

Oběd: Hovězí steak, brambora pečená ve slupce, fazolky

Svačina: Mrkvový salát s jablkem

Večeře: Salát s celozrnnými těstovinami, rajčaty, paprikou, balkánským sýrem a tuňákem, zálivka z  olivového oleje

Středa

Snídaně: Zapečená ovesná kaše s jablky a skořicí

Svačina: Celozrnný wrap s avokádem a rajčaty

Oběd: Miska s rýží, lososem, koriandrem, mrkví, okurkou a teryaki omáčkou

Svačina: Acidofilní mléko s banánem

Večeře: Hrášková polévka s celozrnnými krutony

Čtvrtek

Snídaně: Celozrnná kakaová roláda s tvarohem a borůvkami

Svačina: Knäckebroty s cottage sýrem, okurka

Oběd: Rizoto s krevetami a zeleninou

Svačina: Kefírové mléko, mandarinka

Večeře: Kuřecí špíz se zeleninou, pečené brambory, dip ze zakysané smetany a salátek

Pátek

Snídaně: Celozrnné pečivo se žervé a uzeným lososem, rukola

Svačina: Špaldový muffin bez cukru

Oběd: Brambory zapečené s brokolicí, cottage sýrem a olomouckými tvarůžky

Svačina: Celozrnný chléb s mozzarellou a rajčetem

Večeře: Salát s kozím sýrem, brusinkami a celozrnným toustem

Sobota

Snídaně: Míchaná vejce se šunkou, zelenina, celozrnný chléb

Svačina: Bílý jogurt s domácím müsli, jablko

Oběd: Celozrnné špagety s rajčatovou omáčkou, hovězím masem a rajčaty

Svačina: Kukuřičné plátky s guacamole

Večeře: Pečená dýně, batáty a paprika, dip z tvarohu a rukola

Neděle

Snídaně: Špaldové palačinky s ovocem a čekankovým sirupem

Svačina: Celozrnný wrap s uzeným lososem a krémovým sýrem, čerstvý špenát

Oběd: Cuketové nudle s kuřecím masem, zapečené sýrem

Svačina: Kefírové mléko, hrst jahod

Večeře: Omeleta se sýrem a šunkou, zelenina a celozrnný chléb na přikusování

TIP: Vyzkoušejte také novoroční jídelníček na hubnutí podle výživové poradkyně Andrey Hrečkové.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama