Bezhladoveni.cz

Novoroční jídelníček pro zdravý start do roku 2020

Zahájili jste Nový rok s předsevzetím od základu změnit váš stravovací režim? Poradíme vám, jak začít nanovo a lépe, vytrvat a dosáhnout těch nejlepších možných výsledků.

reklama

Stanovte si cíl

Buďte realističtí a upřímní sami k sobě a stanovte si cíl s ohledem na váš aktuální zdravotní stav, genetické dispozice i čas, který jste si na změnu jídelníčku vyhradili. Ujasněte si, co od nového způsobu stravování očekáváte a jaké jsou vaše hlavní priority.

Začněte zlehka

Pokud vaše dosavadní stravování za moc nestálo, volte postupný přechod k jeho zlepšení. Přepálený začátek nikoho k úspěchu nedovedl.

  1. Navštěvovali jste rychlé občerstvení, vařili z polotovarů a konzumovali průmyslově vysoce zpracované pokrmy? Skoncujte s těmito zlozvyky hned teď.
  2. Myslete na správnou tepelnou úpravu pokrmů. Smažená a fritovaná jídla do zdravého jídelníčku nepatří. Ani vysoce moučná a kalorická jídla, alkohol a přemíra kofeinu v něm nemají co dělat.
  3. Skládejte svůj jídelníček z čerstvých potravin. Nakupujte kvalitní suroviny od poctivých výrobců a vynakládejte sílu nepodléhat přitažlivým slevám a akčním nabídkám.
  4. Vybavte lednici i spíž celistvými potravinami. Vždy mějte po ruce dostatek ovoce a zeleniny, zdroje kvalitních bílkovin, komplexních sacharidů a zdravých tuků (omega 3 a 6 nenasycených mastných kyselin).
  5. Udělejte si na jídlo čas, nejezte ve spěchu a stresu.
  6. Nezapomínejte na pravidelný pitný režim tvořený zejména čistou vodou a bylinkovými čaji.
  7. Nepodléhejte módním trendům, raději své tělo poslouchejte a snažte se porozumět svým vlastním potřebám.
reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Ukázka jídelníčku pro zdravý start

Pondělí

Snídaně: Ovesné vločky s bílým jogurtem, dýňovými semínky a banánem

Svačina: Celozrnný žitný chléb s kvalitní krůtí šunkou, okurkou a ředkvičkou

Oběd: Plněné papriky pikantní fazolovou směsí s celozrnnou rýží

Svačina: Jablko, hrst kešu ořechů

Večeře: Listový salát s quinoou, pečenou dýní a růžičkovou kapustou

Úterý

Snídaně: Vařená pohanka s kostičkou hořké čokolády, pomerančem a sušenými fíky

Svačina: Acidofilní mléko s banánem

Oběd: Přírodní kuřecí plátek na houbách s jáhlami

Svačina: Celozrnný žitný chléb s tvrdým nízkotučným sýrem, rajčaty a okurkou

Večeře: Listový salát s brokolicí, tuňákem a sezamovou pastou

Středa

Snídaně: Špaldové vločky se sójovým mlékem, chia semínky a sušenými švestkami

Svačina: Celozrnný žitný chléb s avokádem a mořskou solí

Oběd: Hummus s piniovými oříšky, porcí kvašené zeleniny a plackou čapátí

Svačina: Čerstvá mrkvovo-celerová šťáva

Večeře: Grilovaná zelenina s kozím sýrem a balzamikovým octem

Čtvrtek

Snídaně: Pohankové lívance s rajčatovým soté a sýrem cottage

Svačina: Pečené hrušky s ořechy, skořicí a rozinkami

Oběd: Celozrnné těstoviny s rajčatovou omáčkou a mořskými plody

Svačina: Kefír, jablko

Večeře: Listový salát s klíčky mungo, červenou řepou a pečenými batáty

Pátek

Snídaně: Ovesná kaše s lněnými semínky, jablkem a para ořechy

Svačina: Čerstvá mrkvovo-pomerančová šťáva

Oběd: Celozrnný quiche s cibulí, rajčaty a nízkotučným tvrdým sýrem

Svačina: Grapefruit

Večeře: Grilovaný pstruh se zeleninou

Sobota

Snídaně: Celozrnný žitný chléb s žervé, klíčky řeřichy, rajčaty a okurkou

Svačina: Raw datlová tyčinka

Oběd: Čočkový dhal s kokosovým jogurtem a celozrnnou rýží

Svačina: Jablko, hrst mandlí

Večeře: Listy kadeřávku s parmskou šunkou, brusinkami a vařeným vejcem

Neděle

Snídaně: Pohankové vločky s lněnými semínky, banánem a kokosem

Svačina: Strouhaná mrkev s jablkem a vlašskými ořechy

Oběd: Hovězí steak s kořenovou zeleninou a vařenými brambory ve slupce

Svačina: Čerstvá šťáva z řapíkatého celeru

Večeře: Fazolová quesadilla

Přejeme vám dobrou chuť a motivaci do hubnutí po celý rok.

TIP: Příští týden zkuste třeba tento jídelníček pro zdravé hubnutí.

Andrea Hrečková

Andrea Hrečková

Nejsem kuchařka ani fotografka. Přesto vařím, peču a fotím s láskou a nadšením pro věc. Také věřím ve zdravotní benefity rostlinné stravy v její nejpřirozenější podobě. Mé recepty jsou čistě veganské, někdy raw i bezlepkové, vždy ale plné vitamínů, minerálů, zdravých tuků, komplexních sacharidů a plnohodnotných bílkovin.

Nenechte si ujít

reklama
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz Doprava zdarma
Doprava zdarma na všechny nákupy na Powerlogy.cz
Naše potraviny obsahují výrazně méně cukru. Protože jejich skutečná síla spočívá v přírodní chuti. Víme, že i funkční potraviny mohou chutnat skvěle a lahodně. Při dodržení nejvyšších standardů kvality jsme dosáhli čistou chuť každé jedné Powerlogy potraviny. Doprava zdarma na všechny nákupy.

Zobrazit další slevové kupony →

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům